Bozuk yol parası tartışması büyüyor

Güncelleme Tarihi:

Bozuk yol parası tartışması büyüyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 23, 2014 16:30

Çok iyi bir ulaşım ağına sahip Almanya'da sürücülerden yol parası talebi yoğun tartışma yarattı. Otoyollarda yüzde 20, karayolunda ise yüzde 40 tamirat gerektiği belirlendi.

Haberin Devamı

ALMANYA'nın Schleswig Holstein Eyaleti Başbakanı Torsten Albig'in (SPD) bozuk yollar için her sürücüden yılda 100 Euro bozuk yol parası talebi yoğun tartışma yarattı.

Almanya yaklaşık 13 bin km otobanı, 40 bin km duble yolu, 600 bin km karayolu ve 35 bin km demiryoluyla çok iyi bir ulaşım ağına sahip. Ancak uzun zamandır ulaşıma yeterli yatırım yapılmadığı için yol tamiratında önemli açık oluştu. Duble yollarda yüzde 40, otobanlarda ise yüzde 20 tamirat gerekiyor.

ÇÖLDE BİR DAMLA SU


Schleswig Holstein Eyalet Başbakanı Albig Federal bütçede ulaşım için ayrılan 5 milyar Euro'nun çölde bir damla su olduğunu belirtti. Albig federal hükümetin planladığı yabancı plakalı araçlardan otoyol ücretinin de bu tamirler için yeterli olmayacağını savundu ve sürücülerden her yıl alınacak 100 Euro'nun sadece yol tamiratına akmasını önerdi.

AÇIK BÜYÜYOR

Eyalet ulaşım bakanları Albig'in talebine destek verirken, partisi SPD bile karşı çıktı. SPD Genel Başkanı Sigmar Gabriel, koalisyon sözleşmesinde bununla ilgili bir madde bulunmadığını söyledi. Albig'in önerisine Federal Ulaştırma Bakanı Alexander Dobrindt de karşı çıktı. Schleswig Holstein eyalet Başbakanı Albig, tepkilere rağmen önerisini savundu. Albig aksi takdirde yollardaki çukurların giderek artacağını ve gecikmenin çok daha büyük paraya malolacağını söyledi. Alman Ekonomi Enstitüsü'nün (DİW) hesaplarına göre Almanya'da yol tamiratı için her yıl 6.5 milyar Euro gerekiyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!