GeriGündem Bolu Dağı Tüneli, en şiddetli depreme bile dayanıklı olacak
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Bolu Dağı Tüneli, en şiddetli depreme bile dayanıklı olacak

Abone Olgoogle-news

Yapımına 1993 yılında başlanan ve biri 3307, diğeri 3243 metre uzunluğunda 2 tüp geçitten oluşan Bolu Dağı Tüneli, 2001 yılının eylül ayında hizmete girecek. Bir asır hizmet vereceği planlanan tünel, Türkiye'de meydana gelebilecek en şiddetli depreme dayanıklı inşa ediliyor.

İtalyan Astaldi S.p.A firması tarafından yapılan Bolu Dağı Tüneli ile ilgili bilgi veren Yüksel-Rendel Kontrol Teşkilatı Başkanı Mehmet Çilingir, tünelin Kuzey Anadolu Fay Hattı üzerinde bulunduğunu, deprem tehlikesi dikkate alınarak inşa edildiğini söyledi. Tünelde kazı çalışmalarının devam ettiğini belirten Çilingir, 3'er şeritli olan Bolu Dağı Tüneli'nde, sol tüpte 2184, sağ tüpte ise 2193 metre ilerleme kaydettiklerini söyledi. Mehmet Çilingir, bugüne kadar tünellerden 1 milyon metreküp toprak çıkarıldığını, olumsuz zemin koşulları nedeniyle çalışmaların yaklaşık 2 yıl aksadığına dikkat çekti.

Bolu Dağı Tüneli'nde deprem riskine karşı en kaliteli malzemelerin kullanıldığını kaydeden Çilingir, ‘‘Bu tünel, Türkiye'de meydana gelebilecek en şiddetli depreme dayanıklı olarak yapılıyor. Bir deprem anında tünelin içine saklanmakta tereddüt etmem’’ dedi. Çalışmaların hangi aşamada olduğuna ilişkin bilgi de veren Çilingir, ‘‘Şu anda tünel kazısının yüzde 66.83'ü, pilot tünel kazısının yüzde 6.,24 ve beton kaplamanın da yüzde 29.29'u bitirildi. Tünel inşaatı 2000 yılının haziran ayında bitecek. Ancak, Asarsuyu Vadisi'ndeki viyadük çalışmaları nedeniyle 2001 yılının eylül ayında hizmete girecek’’ diye konuştu. Gümüşova-Gerede Otoyol Kontrol Şefi Recai Yılmaz da Bolu Dağı Tünelleri'nde şu anda 520 kişinin çalıştığını, mayşıs ayından itibaren bu sayının 1500'e çıkarılarak hızlı bir temponun yakalanacağını söyledi. Yılmaz, geçen yıl bölgede yaşanan sel felaketinden sonra, dolgu yapılarak geçilmesi planlanan Asarsuyu Vadisi'nin 3100 metrelik bölümde viyadükle geçilme kararı alındığını sözlerine ekledi.

Yapımı için 433 milyon dolar harcanacağı belirtilen Bolu Dağı Tünelleri'ne şu ana kadar 256 milyon dolar harcandı. Tüneller, viyadüklerle birlikte 520 milyon dolara mal olacak. Bolu Dağı Tüneli, havalandırma, aydınlatma sistemleri, acil haberleşme telefonları, kapalı devre televizyon sistemi, hava kirliliğini ölçen cihazlar, acil yaya ve araç geçişleri ve yangın söndürme sistemleri ile Türkiye'nin en modern karayolu tüneli olacak.



False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle