Boğaz çelik halatlarla örülüyor

Güncelleme Tarihi:

Boğaz çelik halatlarla örülüyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 22, 2000 00:00

Haberin Devamı

Arnavutköy-Tarabya arasındaki üç kilometrelik bölümde deneme uygulaması yapılan ve son altı ayda 10 aracın denize uçmasını önleyen ‘‘Esnek Halatlı Oto Korkuluk Sistemi’’ Boğaz'ın tüm keskin virajlı bölgelerine kurulacak. Bariyerler, kaza riski yüksek olarak belirlenen 28 noktaya yerleştirilecek.

ARNAVUTKÖY-Tarabya arasındaki üç kilometrelik bölümde deneme uygulaması yapılan ve son altı ayda 10 aracın denize uçmasını önleyen ‘‘Esnek Halatlı Oto Korkuluk Sistemi’’ Boğaz'ın tüm keskin virajlı bölgelerine kurulacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı gerçekleştirilecek sistemin Boğaz'ı donatması 750 milyar liraya mal olacak.

Toplam 25 kilometre uzunluğa ulaşması planlanan bariyerin iki kilometrelik bölümü 64 milyar liraya tamamlandı. Her kilometresi 32 milyar liraya mal olan bariyerler, kaza riski yüksek olarak belirlenen 28 noktaya yerleştirilecek. Esnek Halatlı Oto Korkuluk Sistemi, ABD, Avustralya, İngiltere ve İsveç’te kullanılıyor.

Deneme başarılı oldu

Son yıllarda, motorlu araçlarına Boğaz’ın dar ve çok virajlı sahil yollarından denize uçmalarını, beton bariyerler, dev saksılar ve korkuluklarla önlemeye çalışan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, çelik halatlarla kurulan Esnek Halatlı Oto Korkuluk Sistemi uygulamasına yönelik denemede başarılı oldu.

Aşırı hızla, esnek çelik halatlı korkuluklara çarpan 10 araçta hafif hasar meydana gelirken, ölen ve yaralanan olmadığı belirlendi. Yetkililer, ‘‘Tarabya’da denize uçmayı engelleyebilecek beton saksılar ve yerel olarak korkuluklar bulunmasına, trafik işaretlerinin yeterli olmasına, 30 km/saat hız limitine uyulması halinde kaza meydana gelmemesine karşın, hız sınırını aşan sürücülerin ölümle sonuçlanan üzücü olaylara sebebiyet verdiklerine tanık olmuştuk’’ dediler. Yetkililer ölümlü kazaların önlenmesi için pilot bölge olarak seçilen yerlerde yapılan deneme uygulamalarından olumlu sonuçlar alınması üzerine, kaza riski yüksek diğer bölgelerde de tespit yapıldığını ve buralarda da esnek halatlı oto korkuluk sistemi yapımına başlandığını kaydettiler.

Hasarı en aza indiriyor

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı, Yol-Bakım ve Onarım Müdürlüğü ve İSFALT A.Ş., temmuz sonunda başlattığı çalışmalarla, yıl sonuna kadar kaza riski yüksek olarak belirlenen, toplam 25 kilometre uzunluktaki bölümde esnek halatlı oto korkuluk sistemi oluşturacak.

Şeffaf yapısı, estetik görünümü ve kaza sonrası meydana gelen hasarın kısa sürede ve yol trafiğe kapatılmadan gerçekleştirilebilmesi gibi nedenlerle ABD, Avustralya, İngiltere ve İsveç gibi ülkelerde tercih edilen sistem, iki ucunda sabit ankraj ayakları ile bunların arasında belli aralıklarla dizilmiş dikmeler ve ankrajlar arasında gerilmiş dört sıra çelik halattan oluşuyor.

Sistem nerelerde uygulanacak?

Yıl sonuna kadar, Esnek Halatlı Oto Korkuluk Sistemi’nin uygulanması planlanan kaza riski yüksek 28 nokta şunlar: Sarıyer Kazıklıyol, Sarıyer Rumelikavağı Yolu, Sahil Yolu Façyo Restaurant önü, Cem Koleji önü, Kalkavan Köşkü önü, İstinye Yokuşu, Atlı Köşk önü, Rumelihisar İskelesi önü, Bebek sahili, Arnavutköy Sosyal Tesisler önü, Zeytinburnu Kumcular deniz tarafı ve orta refüj, Yeşilköy-Florya demiryolu tarafı, Kuleli Askeri Lisesi önü, Hidiv Kasrı önü, Beykoz Anadolukavağı iniş, TEM Beykoz bağlantı yolu sol tarafı, Mısır Konsolosluğu orta refüj, Dolmabahçe Sarayı önü orta refüj ve devamı, Sirkeci-Yenikapı arası orta refüj, Yenikapı-Yedikule orta refüj, Yedikule-Kumcular orta refüj, Kumcular-Bakırköy orta refüj, Yeşilköy Kaşıbeyaz Restaurant önü orta refüj, Yeşilköy Atatürk Havalimanı önü orta refüj, Üsküdar Katibim Restaurant önü, Birinci Ordu Komutanlığı önü orta refüj, Altunizade Çamlıca Caddesi orta refüj, Hazreti Yuşa Yolu

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!