Beyaz eşyada garanti bolluğu

Güncelleme Tarihi:

Beyaz eşyada garanti bolluğu
Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2006 11:19

Beyaz eşya firmaları, pazar paylarını artırmak amacıyla girdikleri rekabette şimdi de 'garanti' satmaya başladı.

Hızla gelişen teknolojiye ayak uyduran beyaz eşya firmaları her yıl yeni ve daha kullanışlı modelleriyle tüketicilerinin karşısına çıkıyor. Evlerde kullanılan eşyaların yerine yenilerini satmaya çalışan beyaz eşya firmaları, içinde bulundukları çetin rekabet ortamında, kredi kartına uzun vade taksit olanağına kadar daha değişik alternatiflerle pazardan daha fazla pay kapmaya çalışıyor.

Son dönemlerde firmalar arasında 'garanti' rekabeti başlarken, firmalar kendilerinden ürün alan tüketicilere, 4 yıl da 'garanti' süresi satıyor. Televizyon, buzdolabı, derin dondurucu, otomatik çamaşır ve bulaşık makineleri, fırınlar ve klimalar satan Vestel, ürünlerine karşılıksız 3 yıl garanti veriyor.

Bir süre ücretsiz 7 yıl 'Garanti Kampanyası' düzenleyen firma, bu kampanyanın sona ermesinden sonra, 3 yılın üzerine 4 yıl daha garanti süresini uzatmak isteyen tüketiciden 75 YTL alıyor. Firma, tüketicinin ürünün fatura veya montaj tarihinden itibaren 3 ay içerisinde yetkili servislerine müracaat etmesi ve 75 YTL yatırması durumunda ürünün garanti süresini 7 yıla çıkarıyor.

Arçelik ve Beko ise normalde 3 yıl olan süresini, ayda 1 YTL taksitle 36 YTL'ye 7 yıla çıkarıyor. Bunun için firmanın ürünle birlikte verdiği formlardaki kutucuğu, her ay servisine gidip 1 YTL verdikten sonra işaretletmek yeterli olacak. 36 kutucuk dolduğunda ürünün garanti süresi 7 yıl olacak.

Ariston da, ürünün montaj ya da fatura tarihinden itibaren 6 ay içinde kendilerine başvuruda bulunun tüketicinin garanti süresini 3 yıldan daha fazla yapabiliyor. Bunun için firma, 2 yıl için 59 YTL, 3 yıl için 69 YTL, 4 yıl için 79 YTL alıyor. Bosh ise 3 yıl garanti süresini 7 yıla çıkarmak için, ürün alındıktan itibaren 1 aylık süre içinde tüketiciden 30 YTL istiyor.

TÜKETİCİLER BİRLİĞİ SICAK BAKMIYOR

Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Kemal Özer, bu uygulamayı firmaların tüketiciye yönelik bir 'garanti süresi oyunu' olarak değerlendirdi. Beyaz eşyada eğer arıza olacaksa ilk aylarda bunun kendini göstereceğini ve garanti süresi altında olduğu için tamirin ya da değiştirmenin yapılabileceğini ifade eden Özer, şunları kaydetti:

“Ayrıca, beyaz eşyada belli bir kalite yakalandığı için uzun süre ciddi anlamda arıza yapmıyorlar. Bir de, çok sayıda vatandaş evindeki beyaz eşyayı 7-8 yılda bir değiştirme yoluna gidiyor. Bunlar göz önünde bulundurulduğunda parayla garanti satın almanın hiçbir anlamı yok. Tüketiciler Birliği olarak tüketicilere bu tür oyunlara kanmamalarını, garanti süresi için para ödememelerini öneriyoruz.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!