Bekáret namus simgesi

Güncelleme Tarihi:

Bekáret namus simgesi
Oluşturulma Tarihi: Ocak 03, 2001 00:00

Haberin Devamı

Kadın profili araştırması, ‘Türkiye’de kadın gerçeği'ni bir kez daha somutlaştırıyor. Kadınların ezici çoğunluğu ‘namus’ simgesi olarak ‘bekaret’i görüyor. Ankete katılan kadınların yarıya yakını eşinin kendisini aldatmasına göz yumuyor.Yarıdan fazlası ise aldatılmayı boşanma nedeni kabul ediyor.

Türk kadınlarının yüzde 89'u bekareti ‘çok önemli ve namusun simgesi’ olarak görüyor. Evliliklerin yüzde 24'ünde başlık parası verilirken, kadınların yüzde 42.6'sı görücü usulüyle evleniyor. Kadınların yüzde 33'ü eşinden korkarken, yüzde 65'i düzenli bir cinsel hayata sahip olduğunu söylüyor.

Efes Pilsen'in Taylor Nelson Sofres Piar şirketine yaptırdığı ve İsmail Gülgeç'in karikatürleriyle kitaplaştırılan ‘Türkiye Kadın Profili’ araştırması, kadınlarla ilgili çarpıcı gerçekleri ortaya çıkardı. Türkiye'de yer sofrasında yemek yiyenlerin oranı yüzde 39.5. Türk kadınının yüzde 87'si hiç içki içmiyor, içenlerin yüzde 10.4'ü birayı tercih ediyor. Rakının kadınlar tarafından tercih oranı yüzde 3.1. Kadınların binde 3'ü her gün içki içiyor.

Kadıların yüzde 24'ü evlenirken, babaları, başlık parası almış. Kadınları yüzde 9.4'ü başlık parası uygulamasını doğru buluyor. Evli, dul veya boşanmışların yüzde 42.6'sı görücü usulüyle evlenmiş ama bekarların yüzde 87'si tanışıp, anlaşarak evlenmeden yana.

Özellikle sakat çocuk doğumları nedeniyle, yıllardır yapılan uyarılara rağmen evlenen kadınların yüzde 20.4'ünün kocasıyla arasında kan bağı var. Evli kadınların yüzde 6.6'sı ihtiyaçlar için eşinden para almakta çok zorlanıyor.

KADININ ‘YOK’LARI

Kadınların yüzde 88.8'inin kredi kartı, yüzde 92.6'sının mağaza kartı, yüzde 75.5'in otomobili, yüzde 90.9'unun ehliyeti, yüzde 94.7'sinin bilgisayarı, yüzde 88.4'ünün cep telefonu, yüzde 93.5'inin pasaportu, yüzde 90.9'unun sürücü ehliyeti yok.

Türk kadınlarının yüzde 79.6'sı yüzme bilmiyor, yüzde 65.8’i denize ya da havuza hiç girmemiş, yüzde 31.2’si hiç gazete okumuyor, yüzde 22.2’si hiç radyo dinlemiyor ve yüzde 5.2’si hiç televizyon seyretmiyor. Kadınların yüzde 77.3'ü fast food türü yerlerde, yüzde 69.9'u restoran ve benzeri yerlerde yemek yemiyor.

Oturduğu evin büyüklüğü sorulan kadınların en çok verdiği yanıt ise yüzde 34.1 ile ‘bilmiyorum’. Yüzde 20.6 ile 91-110 metrekare arasındakiler, kadınlarca en çok tercih edilenler evler olarak belirlendi.

Ankete göre kadınların çoğunluğu kendilerine bakmıyor. Kadınların yüzde 44'ü hiç kuaföre gitmiyor, yüzde 58.3'ü makyaj yapmıyor, yüzde 55.4'ü parfüm, yüzde 46.6'sı deodorant kullanmıyor.

Cinsellik düzenli

Evli kadınların yüzde 65'i düzenli bir cinsel hayatı olduğunu söylüyor, yüzde 13.8'i ise cinsel hayatını yok denecek kadar az diye tanımlıyor. Bekaret kadınların yüzde 89'u için ‘çok önemli ve namusun simgesi’ Yüzde 41.4'ü gebelikten korunmuyor. Hamileliğinde düzenlik kontrole gidenler ise yüzde 37.7. Doğumların yüzde 21.7'si ise evde yapılmış.

Kadınlar aldatılmayı affetmiyorlar. Yüzde 52.3'ü aldatılmanın kesin boşanma nedeni olduğunu söylüyor. Ancak yüzde 22.3 oranında kadın da ‘‘Erkek ne kadar aldatırsa aldatsın kadın çoluk çocuğunu düşünüp göz yummalıdır’’ görüşünde. Kadınların yüzde 3.1'i kadınların dövülmesinin doğal bir olay olduğunu düşünüyor. Yüzde 33'ü ise eşinden korkuyor.

Kına gecesi popüler

Türklerin vazgeçilmez gelenekleri de ekonomik yaşamın sürekli zorlaşmasına rağmen hala yerini koruyor. Evli, dul ya da boşanmış kadınların yüzde 80.7'si düğün yapmış. Türk filmlerinde sıkça kullanılan ‘balayı’ sahnelerine rağmen bu gelenek çok yerleşmemiş. Evlenen kadınların yüzde 88.7'si balayına çıkmamış. Geleneksel, kına geceleri ise hala popülaritesini koruyor. Evlenenlerin yüzde 87.4'ü kına gecesi yapmış.

1Kadınlar nazara inanıyor

Kadınlar, inançlar başlığı altındaki sorulara verdikleri yahıtta yüzde 81.2 ile ‘nazar’ en çok rağbet gören yanıt oldu. Ruhlara inananların yüzdesi 47.2, büyüye inananların oranı da yüzde 44.

Dergi okuyan kadınlar arasında en çok takip edilenler yüzde 53.3 ile hafta sonu magazin dergileri. Ayrıca kadınlar boş zamanlarını doldurmak için en çok ‘altın günleri’ni tercih ettiklerini söylüyorlar.

17 ilde 1592 kadına anket yapıldı

Araştırma 17 ilde, 18 yaşından büyük 1592 kadınla, evinde yüzyüze görüşülerek yapıldı. İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Edirne, Manisa, Denizli, Samsun, Zonguldak, Adana, Antalya, Konya, Kayseri, Erzurum, Diyarbakır, Gaziantep, Şanlıurfa'da gerçekleşen anketin denekleri, 19 milyon kadını temsil edecek şekilde, kent ve kır karışık örneklendi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!