Göğüs reklamlarını reddetmesiyle ünlü Barcelona'nın futbolcularının formalarında yakında, ‘‘Şampiyon Barça, Temiz Akdeniz’’ sloganını görürseniz hiç şaşırmayınız.Birleşmiş Milletler Çevre Programı'na(UNEP) bağlı Akdeniz Eylem Planı (MAP) Koordinasyon Sekreteryası 7-10 Mayıs tarihinde ‘‘Akdeniz'de Çevre, Kalkınma ve Basın’’ konulu bir çalışma toplantısı düzenledi. Arnavutluk, Bosna Hersek, Hırvatistan, Mısır, İsrail, Lübnan, Malta, Slovenya, Suriye, Tunus ve Türkiye'den 20 medya temsilcisi katıldı. Denizcilik Araştırmaları Merkezi'ndeki randevuda önce brifing verildi, daha sonra çevre haberciliği deneyimleri paylaşıldı ve Akdeniz Çevre Muhabirleri Ağı kurulması önerildi. Otomotiv yedek parça üreticisi COMESA ve La Vanguardia gazetesinin matbaası ziyaret edildi. Uzmanlar, ‘‘İtici geldiğinde, alerji yarattığında çevre kelimesini ağzınıza almayın. Sağlık, ekonomi endeksli haberlerinizi pazarlayın. Çevre muhabiri nesli tükenmekte olan bir tür değildir’’ diye moral verdiler.‘‘Ya Türk takımları? Barça önderlik eder mi?’’ sorumuza, ‘‘Göğüs reklamı projesi henüz bir öneri. Barcelona takımıyla görüşmemiz gerekli. Türk takımlarına gelince, mesela
Galatasaray, mesela
BeÅŸiktaÅŸ da Akdeniz'in korunması için seferber olabilir.Â
button