Aşı kartı nedir, nasıl oluşturulur?... Koronavirüs aşı kartı alma ekranı

Aşı kartı nedir, nasıl oluşturulur... Koronavirüs aşı kartı alma ekranı

Aşı kartı nasıl oluşturulur sorusu, yapıldıkları aşının detaylarını görmek isteyen ve çıktı almak zorunda olan kişilerin araştırdığı konu olmaya devam ediyor. Aşı kartı, yetkili kişiler tarafından verilebilmektedir. Bunun dışında aşı kartı detayları E-Nabız ekranı aracılığıyla görüntülenebilmektedir. E-Devlet ile de giriş yapılabilen E-Nabız üzerinden aşı kartını görüntülemek ve indirmek için şu adımları takip etmek gerekmektedir;

Haberin Devamı

Aşı kartı hem bebekler hem de COVİD-19 aşısı vurulan kişileri için önem arz ediyor. Yapılan aşının tarihi ve doz detaylarının yer aldığı aşı kartı, fiziki olarak edinilebildiği gibi sanal ortamda da görüntülenebilen aşı kartı, E-Nabız ekranı aracılığıyla kolaylıkla alınabiliyor. E-Devlet şifresi ile de aşı kartı alabilmek mümkün olabiliyor. Peki, aşı kartı nasıl çıkartılır? İşte, aşı kartı alma ekranı hakkında detaylı bilgiler

AŞI KARTI ALMA EKRANI

 Öncelikle E-Nabız ekranına giriş yapın. Bu ekrana aşağıdaki linke tıklayarak girebilirsiniz.

  1. Giriş yaptıktan sonra "Keşfet" menüsü altındaki "Aşı Takvimi" sekmesine tıklayın.
  2. Açılan ekranda aşı takvimi görülecektir. Bu ekrandan aşı kartı indirmek için "Elektronik Aşı Kartını PDF Olarak İndir" butonuna basın.
  3. Açılan dosyayı çıktı olarak alabilirsiniz.

E-NABIZ AŞI KARTI EKRANI İÇİN TIKLAYINIZ

COVİD-19 AŞI EKRANI İÇİN;

  1. E-Nabız ekranına girin.
  2. "Covid-19 aşısı" alanına tıklayın.
  3. Üst ekranda yer alan "Covid-19 Aşı Kartı" sekmesine tıklayın. 
  4. Aşı dozlarınız tamamlandığında kartınızı oluşturabilirsiniz

E-NABIZ NASIL KAYIT OLUNUR?

Aşağıdaki linki tıkladıktan sonra eğer E-Devlet şifreniz varsa bu şekilde giriş gerçekleştirebilirsiniz. Eğer E-Devlet şifreniz yoksa, şifre almanız gerekecektir.

E-NABIZ GİRİŞİ İÇİN TIKLAYINIZ

Haberin Devamı

Giriş yaptığınızda profil bilgilerinizi oluşturmak için yönlendirildiğiniz ilk ekranda Kullanım Şartları bulunmaktadır. Profilinizi oluşturmaya başlamak için “e-Nabız Sistemi kullanım koşullarını okudum” yazısının yanında bulunan kutucuğu işaretlemeniz gerekmektedir.

Profil bilgilerinizi oluşturmak için 2. Aşama kişisel bilgilerinizdir.

Paylaşım Seçeneklerinden kişisel sağlık bilgilerinize kimlerin erişimde bulunmasını istediğinizi seçebilirsiniz. Profil bilgilerinizi oluştururken son aşama ise Erişim Bilgileridir. Burada cep telefonu bilgilerinizi ve sisteme girişte kullanmak istediğiniz e-Nabız şifrenizi oluşturup girmeniz gerekmektedir. Daha sonra cep telefonunuza gelen tek kullanımlık erişim kodunu Onay Kodu alanına yazarak e-Nabız ı aktifleştirme işleminizi gerçekleştirmiş olursunuz.

E-NABIZ ŞİFRESİ NASIL ALINIR?

E-Devlet şifreniz yoksa Sağlık Bakanlığına kayıtlı Aile Hekiminize cep telefonu numaranızın kaydını yaptırarak, telefonunuza gelecek kısa mesaj ile size iletilen tek kullanımlık erişim kodunu kullanarak sisteme giriş yapabilirsiniz.
e-Nabız sisteminde sağlık verileriniz varsa bu sayfa e-Nabız sistemine girdiğinizde gördüğünüz ilk ekrandır. Size ait gerçekleşmiş olan son iki muayeneyi bu ekranda görebilirsiniz.

Yine aynı sayfadan son muayenelerinizi hizmet kalitesi açısından değerlendirilebilir ve muayene ile ilgili yorum yapabilir, hastaneler hakkında yaptığınız yorumları silebilirsiniz. Bu sayfada bulunan Takvim alanında eğer varsa MHRS üzerinden almış olduğunuz hastane randevularınızı ve geçmiş randevu bilgilerinizi görebilirsiniz. Bildirimler bölümünde hesabınızla ilgili yapılan son aktiviteleri, son erişim ve hastane ziyaretleri gibi bilgileri inceleyebilirsiniz.
e-Nabız sisteminde sağlık verileriniz yoksa sisteme ilk girdiğinizde gördüğünüz ekrandır.(Şekil8) Sağlık verileriniz varsa “Sağlık Geçmişim” alanının aşağısında bu bölümü görebilirsiniz. Daha önceden eklemiş olduğunuz tansiyon, şeker, nabız ve ağırlık bilgilerinizi veya mobil cihazlardan aktarılan verilerinizi sayısal veya grafiksel olarak bu ekranda görebilirsiniz.

Haberle ilgili daha fazlası: