360 elmas taşlı 130 bin dolarlık beş saatin ikisine Türkler talip

Güncelleme Tarihi:

360 elmas taşlı 130 bin dolarlık beş saatin ikisine Türkler talip
Oluşturulma Tarihi: Haziran 24, 2007 00:00

Dünyanın en lüks saat markalarından Cerruti 1881’in 2007 yılı için sadece 5 adet ürettiği 130 bin dolara satılan Tourbillion saati için iki Türk sipariş verdi.

360 elmas taşla kaplı saatin ismi sır gibi saklanan talipleri, 2008 yılında saatlerine kavuşacak.

LÜKSÜN zirvesindeki İtalyan saat markası Cerruti 1881, 2007 yılı için sadece 5 adet ürettiği ve 130 bin dolar fiyat biçtiği Tourbillion saati için iki Türk’ten sipariş aldı. 5 adet üretilen ’Tourbillion’ saatleri, dünyadaki 5 kıtayı temsil ediyor. Avrupa kıtasını temsil eden koleksiyonun en nadide parçası olan 130 bin dolarlık elmaslarla kaplı saatin dünya lansmanı geçtiğimiz günlerde Rahmi Koç müzesinde TOÇEV yararına düzenlenen çok özel bir gecede yapılmıştı. Üzerinde 360 adet elmas taş bulunan saatin talibi iki Türk’ün ismi sır gibi saklanıyor.

SAATLER ÖNCE DÜNYAYI GEZECEK: Tüm dünyayı gezecek saatlere, talipleri ancak 2008 yılında kavuşacak. Cerruti 1881 saatlerinin standart koleksiyonunda fiyatlar 500 ile 1500 YTL arasında değişiyor. Cerruti 1881 Diamonds koleksiyonundaki saatlerin fiyatları ise kullanılan pırlanta miktarına göre 3 bin ile 6 bin 500 YTL arasında bulunuyor.

İLGİYİ TAHMİN EDEMEDİK: Cerruti 1881’in Marka Müdürü Patrick Steiner, Türkiye saat pazarının sürekli geliştiğini belirterek, 2005 yılında geldikleri Türkiye pazarı için "Türklerin yeniliklere ne kadar açık olduğunu ve dünyadaki trendleri nasıl yakından takip ettiğini duymuştuk ancak bu kadar kısa sürede bu kadar çok ilgi göreceğimizi tahmin edemedik" dedi. Türkiye’deki partnerleri BOS Grup’un çok büyük katkısı olduğuna da değinen Steiner, şunları söyledi: "Reklam çalışmaları ve satış ağıyla inanılmaz iyi çalışıyorlar. Saat dünyasındaki en iyi tasarım ekibi ile çalışıyoruz. Sürekli bütün dünyayı gezerek yenilikleri ve trendleri inceliyor. Toplanan bilgiler analiz edildikten sonra Cerruti 1881 tarzı doğrultusunda İsviçre’de saat koleksiyonları üretiliyor."

MARKAYA KAYIYORLAR: Steiner, Türkiye’de klasik saat markalarından İsviçre yapımı moda saat markalarına doğru bir kayış olduğuna dikkat çekerek "Artık insanlar tek bir klasik saat alıp ömür boyu onu kullanmıyor. Saati aksesuvar olarak görüp sürekli değiştiriyor. Bu da saat piyasasını büyütüyor" dedi.

KIRMIZI HALI SAATİ: Cerruti 1881’in 2004 yılında yeniden başlatıldığından beri dünya çapında inanılmaz bir gelişme ve büyüme gösterdiğini vurgulayan Steiner, hedef tüketici kitlelerini ’Oscar gibi dünyanın önemli organizasyonlarında kırmızı halı üzerinde yürüyenler’ olarak tanımladı. Steiner şöyle devam etti: "2006 sonunda 40 ülkede 1500’den fazla noktaya ulaştık. 2005’te geldiğimiz Türkiye’de ise, 19 ilde 120 noktada ve KKTC’de varız. Dünya moda pazarında en hızlı büyüyen alan satın alınabilir lüks. Cerruti 1881, efsanevi bir marka olarak tüketiciyle entellektüel ve duygusal bir ilişki kuruyor. Cerruti 1881, dünyayı köklerine sadık kalmasıyla fethetmiş gerçek bir İtalyan markası. Bugün dünyanın en hızlı büyüyen saat markalarından biri."

Zamanı hiç şaşırmıyor

PATRICK Steiner, Tourbillion saatleriyle ilgili şu bilgileri verdi: "Bu saatin fiyatını oluşturan en temel parça saatin kalbi dediğimiz mekanizması. Bu mekanizmayı şu anda İsviçre’de bile yapabilen çok az sayıda kişi bulunuyor. Bu mekanizmayı diğer otomatik/mekanik saatlerden ayıran özellik saati her zaman tam olarak gösterebilmesi. Diğer mekanik saatler bilek hareketleri ile bazen hızlı giderken, bazen yavaşlıyor. Bu yüzden zamanı tam olarak gösteremiyor. Tourbillion’da saatin çevresindeki rotasyon mekanizması sayesinde yavaşlama ve hızlanma olmuyor; zamanı her zaman tam gösteriyor. 130 bin dolarlık saat altın ve üzerinde 360 adet pırlanta bulunuyor. Timsah derisi kayış el yapımı. Bu özel saatler 2008 yılına kadar tüm dünyayı gezecek. O tarihten sonra Avrupa kıtasından sadece bir kişiye satabileceğiz."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!