Gökyüzünde ziyafete buyurun

THY uçaklarındaki ikram, 1,5 yıllık çalışma, 1500 saat rakip havayollarında uçuş ve dünya restoranlarının taranmasının ardından belirlendi. İşte 10 bin metre ‘pilli mum’un yandığı, 60 milyon dolar yatırımla hayata geçen kuru fasulyeli yeni ikram…

Haberin Devamı

Kimin aklına gelirdi uçakta hamsili pilav ya da güveçte kuru fasulye.
Business sınıfında mum ışığında yemek…
Kuru patlıcan dolması, birçok lokantada bulamayacağınız çeşitlikte mezeler. Damak değil, akıl çatlatan tatlılar.
Artık 10 bin metrede gerçek bir ziyafet var. Türk Hava Yolları diğer havayollarını kıskandıracak bir adım daha attı. Zaten ikramda ödüllü bir kuruluştu ama şimdi yeni tabak çanağından mönüsündeki zenginliğe kadar yakaladığı mükemmellikle geleceğin ödüllerini de aldı.
Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, Genel Müdür Temel Kotil ve bir dünya markası ikram şirketi Do&Co’nun patronu Attila Doğudan ve İkram Başkanı Ahmet Doğan, gerçekten yeni yemeklerle gökyüzündeki bütün ikramlara meydan okudular.

Gökyüzünde ziyafete buyurun

Haberin Devamı

İşte o yemekler

Kuru fasulye: Akla hemen koca bir tabak kuru fasulye gelmesin. İkramda küçük, toprak kapta özel işlemden geçirilmiş kuru fasulye, yanında pirinç pilavı ve etle servis ediliyor. Kuru fasulye, midede gaz oluşumunun önlenmesi ve rahatsızlığın önüne geçilmesi için özel işlemden geçiriliyor.
Hamsili pilav: THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu ve Genel Müdür Temel Kotil Rizeli olunca, Karadeniz’in has yemeği hamsili pilav da mönüye girdi. Ancak bu yemek, hamsinin avlandığı dönemlerde verilecek.
Perde pilavı: Siirt mutfağının bu özel pilavında, ince yufka içinde tavuk etli, bademli pilav yer alıyor. Mönülerde sadece Türk mutfağının değil, İtalyon risotto ve Uzakdoğu mutfaklarının pilavları da bulunuyor.
Döner ve iskender: İskender kebabı, toprak kapta, özel hazırlanan yoğurdu ve fırında kızdırılmış tereyağı ile servis edilecek.
Yeni karışımlar: Mönülere bakınca sadece Türk yemekleri değil, dünya mutfak konseptlerinden örnekler de yer alıyor. Uzakdoğu ve İtalyan ağırlıklı mutfakta karışımlar konusunda ciddi bir çalışmaya imza atıldı.
Bu gibi yerel tatların öne çıktığı yemekler ilk etapta uzun menzil için sadece İstanbul çıkışlı verilecek. Kalite standartlarının ve malzeme lojistiğinin sağlanmasının ardından yurtdışı noktalardan da uçaklara yüklenmesi planlanıyor.

Haberin Devamı

60 milyon dolarlık bütçe

Mönülerin seçimleri kadar, kullanılacak tabak, bardak, mumluk gibi ekipmanın hazırlanması organizasyonun en büyük aşamasıydı. Tüm tasarımlar Do&Co ofislerinde yapıldı. Özel kalıp makineleri ile üç boyutlu örnekler hazırlandı. İmalatçılarla bu modeller üzerinden üretime geçildi.Tabaklarda en iyi kalite porselen seçilirken en hafif olanları tercih edildi. 120 TIR’la bu malzemeler İstanbul’a getirildi.
Bu mum kimseyi yakmıyor: İkram tepsisinde belki de kuru fasulye kadar en büyük ilgiyi pilli mum çekecek. Uzun menzilli business class’ta ikram tepsisinde pille çalışan ve mum görünümü veren ışığı isteyen yolcular alabilecek. Üzerinde özel bir algılayıcı olan ışık, aynı mum gibi üflediğinizde sönüyor.
Semaverle çay: Uçakta genellikle çay tercihi yolcular arasında düşüktür. Çünkü çay ısıtıcıların limitleri nedeniyle istenilen sıcaklıkta servis edilemiyor. Do&Co artık kabinde semaver kullanacak. Özel sistem ile çay tam kaynamış ısıda servis edilecek. Tabii ki ince belli cam bardaklar kullanılacak. Çin çayları ise özel porselen demliklerle sunulacak.
İnce tabaklar: Ana malzemesi China Bone olan tabaklar inceliği ile dikkat çekiyor. Dikdörtgen olanlarda zeminde farklı açılar çalışılmış. Böylelikle ekmeği veya zeytinyağı şişesini köşesine koyduğunuzda kaymıyor.
Tuzluk-biberlik: Porselen tuzluk ve biberlik hem üstten hem de ortadan rahat kavranıyor. Delikleri geniş dursa da dökme sırasında kontrollü akışa sahip.
Fincanlara gümüş kap: Porselen fincanların tutma yerleri için özel metal tasarım yapıldı.
Oval bardaklar: Su bardakları, içki kadehlerinde ise oval tasarım dikkat çekiyor. İnce camın kullanıldığı bardaklar yüksek dayanıklılığa sahip olmasının yanı sıra hafif.

Haberin Devamı

THY ikrama her yıl 450 milyon dolar harcıyor

Turkish Do&Co’ya THY her yıl ortalama 450 milyon dolar ödüyor. Yani THY cirosunun yüzde 4,5’lik bölümünü ikrama harcıyor. Ama bu dev bütçe müşteri memnuniyetiyle geri dönüyor. THY’yi bilmeyen yolcu bir kere uçtuğunda karşılaştığı iyi yemeği unutmuyor. Alımların yüzde 80’i Türkiye’den gerçekleştiriliyor. Yani paranın önemli bölümü burada kalıyor.

Yazarın Tüm Yazıları