Gökçek’ten dayatma projeler istemiyoruz

Yenimahalleli olarak son günlerde yaşadıklarımızın genel akım medyada yeterince yer almadığını ve taleplerimizin tam olarak anlaşılamadığını düşünmem dolayısı ile yazıyorum.

Haberin Devamı

Herhangi bir siyasi kimlik taşımadığımı ve vatandaş kimliğimle bu konuyu objektif olarak vicdanlarınıza sunuyor ve ele almanızı umut ediyorum.
Büyükşehir’in Yenimahalle-Şentepe hattında planladığı teleferik projesi ile ilgili olarak; yaklaşık 20 yıldır Şentepe’linin Özel Halk Otobüsü talebini geri çeviren başkanımız, aynı Şentepeli’ye hizmet götüreceğim vaadiyle... bir seçim yatırımı olarak gördüğü teleferik projesini hiçbir Yenimahallelinin onayını almadan... Mimarlar Odası’nın 2, Şehir Plancıları Odası’nın ise 1 olmak üzere 3 ayrı dava henüz sonuçlanmadan... Proje gereği Yunus Emre Parkımızda yer alan 40 yıllık 37 ağacımızı, bir gece vakti ansızın 6 iş makinası, testereler, kamyonlar, tomalar ve polisler eşliğinde keserek (dikkat edin sökülme değil) hunharca katletmiştir. Bu hukuksuz, bilimden uzak ve seçilmişliğine güvenen zihniyet henüz Gezi olayları taze iken, Seğmenler ve AOÇ gibi bugün mahallemize kadar gelerek amaçladığı provakatif çalışmaları yakinen bizlere göstermiştir. Bizler halka hizmetin, hakka hizmet olduğunun bilincindeyiz. Bilime dayanan, gelecek vaat eden her projenin arkasındayız.
Ağaç kesilmesine karşıyız; poliimizin orantısız gücü ile tomalar tarafından sulanmamıza ve gaz yememize karşıyız.
Vurgulamak isteriz... Teleferik sistemi milyon dolarlar harcanmasına karşın ulaşım sorununu çözmüyor. Teleferiğin taşıyabileceği insan kapasitesi belli. 27 kilometreyi kapsayacak olan 5 hatlı teleferik yatırımı, 324 milyon dolarlık bir maliyeti buluyor. Taşıma kapasitesi ile maliyet kıyaslandığında tartışma götürmez şekilde pahalı, mali açıdan ve ulaşım politikaları açısından uygulanabilir hiçbir tarafı yok.
Otobüslerle saatte 6 bin kişi, metrobüs ile 12 bin- 40 bin kişi, Ankaray gibi hafif raylı sistemlerle 25- 30 bin kişi, metro ile bir saatte 70 bin kişi taşıma kapasitesi varken, teleferik ile saatte 2000 – 2500 kişi taşınabiliyor. Teleferik yapmak yerine 10 bin kişiyi taşıyan bir raylı sistem yapılabilir, pahalı, düşük kapasiteli ve kaza yapıldığında ölüm oranı çok yüksek bir ulaşım.
Vergilerimizle ayrılan bütçeler bu kadar hoyratça harcanmamalıdır. Ankara’nın bir an önce bilimsel veriler ışığında ana ulaşım planı yapılması gerekmektedir.
Projelerin hiçbiri için ulaşım ihtiyacı ve talebini belirleyen bir ulaşım etüdü, tür seçiminin doğruluğunu ispatlayan bir teknik fizibilite ve finansal ve ekonomik açılardan yatırımın doğruluğunu ve yatırımın geri dönüşü olduğunu ortaya koyan ekonomik ve mali fizibilite etütleri yapılmamıştır.
Bu teleferik hatları için risk analizi ve çevresel etki değerlendirme etüdü gibi araştırmalar yapılmamış, güzergah ve durakların etüdü yapılmadan projelendirilmiştir.
Bizler seçime değil, bilime ve tekniğe dayalı her projeye destek vermeye hazırız. Zira halka hizmet hakka hizmettir. Lakin bu ütopik projenin hayata geçirilmesi son derece olumsuz sonuçlar doğuracaktır.
Yenimahalle Yunus Emre Forumu

Haberin Devamı

Turan Güneş Bulvarına 2. sıra park ve polisin göz yumması veya hiç ilgilenmemesi yüzünden günün her saati trafik kötü durumda. Emniyet Genel Müdürlüğü’ne de defalarca yazdığım halde kimse ilgilenmiyor.
Ferit SARIGÖL

Haberin Devamı

Parkın köşesine durak konulur mu

Balgat meydanındaki cami inşaatı nedeniyle oradaki taksi durağı yine aynı meydandaki Çankaya Belediyesi Hoşgörü Parkı’na kaydırıldı ya da şoförler ‘ben yaptım oldu’ diyerek fiili durum yarattılar ve kendilerine bir yer bulma işini parkın köşesini işgal ederek kendilerince çözümlediler. Orada başka taksi durakları varken, parkın köşesinde taksi durağı oluşturmak neyin nesidir ve gerekli midir önce bunu sormak lazım? Şimdi yeni inşa edilen caminin duvarına yakın, park içersine bir kulübe konduruldu ve o köşe taksi durağına çevrildi. İkinci soru: Bu yapılan yasal mıdır? Taksiler kaldırımı aşarak oradaki ağaçların arasına park etmektedir. Korkarım, yaya kaldırmı ve minübüs durağına gölge yapan o güzelim ağaçlar birer ikişer yok edilerek daha fazla taksi park edebilmesi için yer açılacaktır. Buna göz yumuluyor mu bilemiyorum ama ağaçların katledilmemesi için şimdiden uyarımı yapıyorum. Özellikle Kış mevsiminde ortada bulunan büyük çınar ağacından başlanarak kesim yapılacaktır. O ağaçlar Hoşgörü Parkı’nın ağaçlarıdır ve oldukları gibi kalmalıdır. Taksiler her yerde durabilir ama ağaçlar yok edilmemelidir. Park’ın köşesini işgal etmek konusunda kendini haklı görenler yarın ağaçları da yok etmekten çekinmeyecektir.
Abdullah ŞEVKİ

Haberin Devamı

Doğalgazın hesabını Şimşek açıklamalı

İstanbul Milletvekili Dr. Sezgin Tanrıkulu da, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’i hedef tahtasına aldı.
Zor sorular yöneltti. Soruların tamamı okunduğunda Ankaralıların nazıl bir kazık yediği ortaya çıkıyor.
Tanrıkulu’nun sorularından bir özet:
“Ankara’da Doğalgaz alımlarında vatandaşlara bir ay içerisinde en fazla 75 TL’lik doğalgaz satışı yapılmasının sebebi nedir? Bu konu ile ilgili talimatı kim hangi gerekçe ile vermiştir?
2013 yılının son altı ayında elektrik ve doğalgaza zam yapılacak mıdır? Yapılacak ise zam oranı nedir?
Önümüzdeki dönem enflasyonda düşüş yönünde bir trend beklendiğini iletmiştiniz. Enflasyonda düşüş yaşanması durumunda elektrik ve doğalgaz satış fiyatlarında indirim yapılacak mıdır?
2013 yılı 16 Temmuz tarihi itibariyle Ankara’da halihazırda satılmamış kaç metreküp doğalgaz vardır? Bu satılmayan doğalgaz stok olarak mı bekletilmektedir? Stok olarak bekletilmekte ise ileride yaşanacak doğalgaz sıkıntısı ihtimali mi vardır?”
Buyurunuz Maliye Bakanı; yanıtlarınızı bekliyoruz.

Yazarın Tüm Yazıları