Güncelleme Tarihi:
İstanbul iftar saati ve imsak vakti 2025 Ramazan ayının başlamasıyla birlikte önem kazandı. İstanbul iftar saat kaçta? sorusu da İstanbul Ramazan imsakiyesi 2025 ile birlikte netlik kazandı. Hicrî takvime göre 9. ayda başlayan Ramazan ayında 29/30 gün boyunca İslam’ın 5 farzından birisi olan oruç ibadeti yerine getirilir. İslam'a göre, bu ayda şafaktan gün batımına kadar oruç tutmak; akut veya kronik hastalığı olan, seyahat eden, aşırı yaşlı, emziren, hamile, şeker hastası ve ergenliğe girmemiş olan kişiler dışında tüm Müslümanlar için farzdır. Peki, İstanbul sahur ve iftar saat kaçta? İşte İstanbul imsakiye 2025 bilgileri!
İstnabul'da 2 Mart Pazar günü yapılacak Ramazan’ın 2. sahuru için imsak vakti 06:06 olarak açıklandı.
İstanbul'da Pazar günü iftar vakti belli oldu. İstanbul’da 2025 yılı Ramazan’ın 2. günü olan 2 Mart Pazar günü akşam ezanı saat 19:03’te okunacak ve iftar yapılacak.
Gün | Tarih | İmsak (Sahur) | Güneş | Öğle | İkindi | Akşam (İftar) | Yatsı (Teravih) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 01.03.2025 | 06:07 | 07:32 | 13:21 | 16:28 | 19:01 | 20:20 |
2 | 02.03.2025 | 06:06 | 07:30 | 13:21 | 16:29 | 19:03 | 20:22 |
3 | 03.03.2025 | 06:04 | 07:28 | 13:21 | 16:30 | 19:04 | 20:23 |
4 | 04.03.2025 | 06:03 | 07:27 | 13:21 | 16:30 | 19:05 | 20:24 |
5 | 05.03.2025 | 06:01 | 07:25 | 13:21 | 16:31 | 19:06 | 20:25 |
Peygamber Efendimiz meaIen buyuruyor ki: “Ey bu gecenin ve biraz sonra oIacak sahurun Rabbi oIan AIIah'ımız.. Bizi iftarIara uIaştırırken günahIarımızdan arınmış oIarak orucumuzu açmayı nasip eyIe… Âmin…”
Sahur yemeği, oruç tutacak kişilerin imsak vaktinden önce gece yedikleri yemektir. Hz. Peygamber (s.a.s.) sahura kalkmış ve bunu ümmetine de tavsiye etmiştir (Buhârî, Savm, 19, 20).
Resûl-i Ekrem (s.a.s.), sahur yemeğinde “bereket” (Buhârî, Savm, 20) olduğunu ifade etmiş ve sahur yemeğinin, müslümanların orucu ile ehl-i kitabın orucu arasındaki en önemli farklardan biri olduğunu belirtmiştir (Müslim, Sıyâm, 46). Onun sahurla ilgili söz ve uygulamalarından hareketle fakihler, sahura kalkmanın ve sahuru geciktirmenin sünnet olduğunu söylemişlerdir (Kâsânî, Bedâî’, II, 105).
Âlimler, sahurun oruca dayanma gücü verdiğini, maddi-manevi bereketlere vesile olacağını bildirmişlerdir. Çünkü kişi sahura kalkmakla seher vaktini uyanık geçirmiş ve bu vakitte hem dua hem de istiğfar etmek suretiyle cennet ehlinin özelliklerine sahip olmuştur (Zâriyât, 51/18). Bu şekilde manevi lezzetlerle başlanan oruç daha canlı, daha şevkli tutulur. Bu tür maddi-manevi bereketleri olan sahur, ihmal edilmemelidir.