Gelişen yeni teknoloji ile birlikte ikinci el otomobillerde yapılan sahtekarlıkları anlamak da uzmanlık gerektiriyor. Yıllarca yapılan birikimle alınan arabalar ağır hasarlı, pert veya change çıkabiliyor. Kullanılmayacak durumda hasar alan ve neredeyse metal yığınına dönen, motoru, şanzımanı ve diğer tüm yürür parçaları kırık, parçalanmış olan ancak şase ve motor numarası olduğu için satılan otomobiller ilan sitelerinde bulunuyor. Bu otomobillerin tamirini yaptırıp trafiğe çıkarmak mümkün olmuyor ve hurdaya ayrılması gerekiyor. Tamir edilmeye kalkılsa bile sıfır otomobil fiyatına tamiri mümkün oluyor. Ancak böyle arabalar hasar kaydı işlenmiş ya da işlenmemiş olsa da sadece şase numarası, motor numarası ve yasal plakası için satışı yapılıyor. Piyasada değerli olan otomobillerin paramparça olmuş halleri ilan sitelerinde 15-20 bin lira fiyattan satılıyor. Bundan sonra ise iş kötü niyetli kişiler tarafından sahtekarlığa ve kanunsuzluğa dökülebiliyor. Change otomobil yapmak için birkaç yöntem bulunuyor. Öncelikle onarılamayacak kadar büyük hasarı, pert kaydı olan ya da hasar kaydı olmayan arabalar satın alınıyor. Ardından ayrı renk ve modelde araba ya yurt dışından çok ucuza alınıp getiriliyor ya da şebekeler araba çalıyor. Sonrasında ise büyük hasarı olan otomobilin şase numarası, motor numarası ve plakası çalınan ya da yurt dışından getirilen otomobile işleniyor ya da şase numarası kesilip kaynakla takılabiliyor. Böylece çalınan veya yurt dışından gelen otomobil yasa dışı yollarla yasal hale getirilmiş oluyor. Çalınan araba bulunamadığı için kaskodan rayiç bedeli neyse sahibi alıyor, kaskosu yoksa bir süre sonra bulunamamasından dolayı trafikten düşürülüyor. Change arabaların anlaşılması halinde ise arabaya el konuluyor ve hakkınızı mahkemede aramak durumunda kalıyorsunuz.