Güncelleme Tarihi:
Adana iftar vakti, Adana sahur vakti ve imsak saati 2025 Ramazan ayının ilk günüyle birlikte en çok merak edilip araştırılanlar arasında yer alıyor. Bilindiği üzere Diyanet İşleri Başkanlığı her yıl illerin imsak ve iftar saati hesaplamalarını yapıp kamuoyuyla paylaşıyor. Adana ili için 2025 imsak ve iftar saatleri de Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından hesaplanıp kamuoyuyla paylaşıldı. Merak edenler için 2025 Ramazan ayı ilk gün Adana sahur vakti ve imsak saati bilgisini haberimizde derledik. Peki Adana için sahur vakti saat kaç? Adana sahur ve iftar vakti bilgisine haberimizde yer alan Hürriyet 2025 İmsakiye sayfası üzerinden ulaşabilirsiniz. İşte Ramazan 2025 Adana sahur vakti saati..
Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yapılan hesaplamalara göre 2025 Ramazan ayının ilk günü yani 1 Mart Cumartesi tarihinde Adana sahur saati 05.44 olarak belirlendi.
Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yapılan hesaplamalara göre 2025 Ramazan ayının ilk günü yani 1 Mart Cumartesi tarihinde Adana iftar saati 18.39 olarak belirlendi.
Ramazan Ayı'nın tüm günlerine ait imsak ve sahur saatlerinin yer aldığı Adana Ramazan İmsakiyesine Hürriyet imsakiye sayfası üzerinden ulaşabilirsiniz.
Gün | Tarih | İmsak (Sahur) | Güneş | Öğle | İkindi | Akşam (İftar) | Yatsı (Teravih) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 01.03.2025 | 05:44 | 07:03 | 12:56 | 16:07 | 18:39 | 19:54 |
2 | 02.03.2025 | 05:42 | 07:01 | 12:56 | 16:08 | 18:40 | 19:54 |
3 | 03.03.2025 | 05:41 | 07:00 | 12:56 | 16:09 | 18:41 | 19:55 |
4 | 04.03.2025 | 05:40 | 06:59 | 12:55 | 16:09 | 18:42 | 19:56 |
5 | 05.03.2025 | 05:38 | 06:57 | 12:55 | 16:10 | 18:43 | 19:57 |
6 | 06.03.2025 | 05:37 | 06:56 | 12:55 | 16:10 | 18:44 | 19:58 |
7 | 07.03.2025 | 05:35 | 06:54 | 12:55 | 16:11 | 18:45 | 19:59 |
İftar Duası Okunuşu
İftar duası Türkçe okunuşu şu şekildedir: Allahümme leke sumtu ve bike âmentü ve aleyke tevekkeltü, ve alâ rızkıke eftartü ve savme'l-Ğadi min şehri Ramazane neveytü, feğfirlî mâ kaddemtü ve mâ ahhartü.
İftar Duası Anlamı (Diyanet Meali)
Allah'ım! Senin rızan için oruç tuttum, sana inandım ve sana güvendim. Senin rızkınla orucumu açtım ve Ramazan ayının yarınki orucuna da niyet ettim. Benim geçmiş ve gelecek günahlarımı bağışla!
Orucun temel unsuru, yeme, içme ve cinsel ilişkiden uzak durmak, nefsi bunlardan mahrum bırakmak olduğu için, oruçlu iken bunlar ve bu anlama gelecek davranışlar orucu bozar. Yemek ve içmek, yenilip içilmesi mûtat olan her şeyi kapsamı içine alır. Sigara, nargile gibi keyif veren tütün kökenli dumanlı maddeler ile uyuşturucular ve tiryakilik gereği alınan tüm maddeler oruç yasakları kapsamına girer (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, III, 386-387). Her ne sebeple olursa olsun, ağızdan alınan ilaçlar da aynı hükme tabidir.
Diyanet İşleri Başkanlığı oruca niyet etme konusunda detayları paylaştı. Diyanet'in internet sitesinde şu bilgiler yer aldı;
Niyet etmek orucun şartlarındandır. Niyetsiz oruç sahih değildir. Kalben niyet etmek yeterli ise de niyeti dil ile ifade etmek menduptur. Oruç için sahura kalkılması da niyet sayılır.
Ramazan orucu, belli günlerde tutulmak üzere adanan oruçlar ile nafile oruçlar için niyet etme vakti, güneşin batması ile ertesi gün tepe noktasına gelmesi öncesine kadarki süredir Ancak imsaktan sonra yapılacak niyetin geçerli olması için bu vakitten itibaren bir şey yenilip içilmemiş, oruca aykırı bir iş yapılmamış olması gerekir. Aksi takdirde gündüz niyet caiz olmaz (Kâsânî, Bedâî’, II, 85). Bu oruçlar için, “yarınki orucu tutmaya” şeklinde mutlak niyet yeterlidir. Bununla birlikte geceden niyet edilmesi ve “yarınki Ramazan orucuna” şeklinde orucun belirlenmesi daha faziletlidir. Ramazanın her günü için ayrı niyet edilmesi gerekir (Mevsılî, el-İhtiyâr, I, 397, 400).
Takvimlerde gösterilen “imsak”, oruca başlama vaktini ifade eder. İmsak vakti aynı zamanda gecenin sona erdiği, yatsı namazı vaktinin çıkıp sabah namazı vaktinin girdiği andır. Ramazan ayında ezân da imsak vaktinin başlaması ile okunmaktadır. Bu sebeple ezânın başlaması ile yemeyi içmeyi terk etmek gerekir. Ezân başladığı sırada ağızda bulunan lokmanın yutulmasında bir sakınca yoktur.