Güncelleme Tarihi:
İstanbul'da sahur ve imsak vakti saat kaçta, bugünkü orucuna niyet eden Müslümanların odaklandığı konulardan oldu. Bu yıl 29 gün tutulacak oruç için Ramazan ayı Diyanet imsakiyesi yayınlandı. Ramazan ayında, İslam'ın 5 farzından biri olan oruç ibadetini yerine getirecek olan milyonlarca Müslüman, sahur ve iftar saatlerini öğrenmek için imsakiye bilgilerini araştırıyor. İmsakiye bilgilerine göre oruç ibadetlerine yön verecek olanlar, tüm illerde sahur saatlerine göre oruca niyet edecek, iftar vakitlerine göre de orucunu açacaklar. Peki, İstanbul'da imsak vakti ve İstanbul iftar saat kaçta? İşte İstanbul imsakiye 2025 bilgileri!
İstanbul'da 7 Mart Cuma günü yapılacak Ramazan’ın 7. sahuru için imsak vakti 05:58 olarak açıklandı.
Gün | Tarih | İmsak (Sahur) | Güneş | Öğle | İkindi | Akşam (İftar) | Yatsı (Teravih) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 01.03.2025 | 06:07 | 07:32 | 13:21 | 16:28 | 19:01 | 20:20 |
2 | 02.03.2025 | 06:06 | 07:30 | 13:21 | 16:29 | 19:03 | 20:22 |
3 | 03.03.2025 | 06:04 | 07:28 | 13:21 | 16:30 | 19:04 | 20:23 |
4 | 04.03.2025 | 06:03 | 07:27 | 13:21 | 16:30 | 19:05 | 20:24 |
5 | 05.03.2025 | 06:01 | 07:25 | 13:21 | 16:31 | 19:06 | 20:25 |
6 | 06.03.2025 | 05:59 | 07:24 | 13:20 | 16:32 | 19:07 | 20:26 |
7 | 07.03.2025 | 05:58 | 07:22 | 13:20 | 16:33 | 19:08 | 20:27 |
8 | 08.03.2025 | 05:56 | 07:21 | 13:20 | 16:33 | 19:09 | 20:28 |
9 | 09.03.2025 | 05:55 | 07:19 | 13:20 | 16:34 | 19:11 | 20:29 |
10 | 10.03.2025 | 05:53 | 07:17 | 13:19 | 16:35 | 19:12 | 20:31 |
Sözlükte “kendini tutmak, engellemek, el çekmek, geri durmak” anlamlarına gelen imsak, dinî bir kavram olarak, fecr-i sâdıktan, iftar vaktine kadar yemeden, içmeden, cinsel ilişki ve diğer orucu bozan şeylerden uzak durmak, el çekmek demektir. İmsakin zıttı iftardır.
Halk arasında ise “imsak” oruç tutmaya başlanan fecr-i sâdığın oluştuğu vakit anlamında kullanılır. Bu manada imsak, oruca başlama vakti demektir.
Oruca ne zaman başlanıp ne zaman bitirileceği Kur’ân-ı Kerîm’de şu şekilde açıklanmıştır: “(Ramazan gecelerinde) şafağın aydınlığını gecenin karanlığından ayırt edinceye (tan yeri ağarıncaya/fecr-i sâdığa) kadar yiyin, için. Sonra da akşama kadar (yiyip içmeden, cinsel ilişkide bulunmadan) orucu tamamlayın.” (el-Bakara, 2/187).
Takvimlerde gösterilen “imsak”, oruca başlama vaktini ifade eder. İmsak vakti aynı zamanda gecenin sona erdiği, yatsı namazı vaktinin çıkıp sabah namazı vaktinin girdiği andır. Ramazan ayında ezân da imsak vaktinin başlaması ile okunmaktadır. Bu sebeple ezânın başlaması ile yemeyi içmeyi terk etmek gerekir. Ezân başladığı sırada ağızda bulunan lokmanın yutulmasında bir sakınca yoktur.
Diyanet İşleri Başkanlığı oruca niyet etme konusunda detayları paylaştı. Diyanet'in internet sitesinde şu bilgiler yer aldı;
Niyet etmek orucun şartlarındandır. Niyetsiz oruç sahih değildir. Kalben niyet etmek yeterli ise de niyeti dil ile ifade etmek menduptur. Oruç için sahura kalkılması da niyet sayılır.
Ramazan orucu, belli günlerde tutulmak üzere adanan oruçlar ile nafile oruçlar için niyet etme vakti, güneşin batması ile ertesi gün tepe noktasına gelmesi öncesine kadarki süredir Ancak imsaktan sonra yapılacak niyetin geçerli olması için bu vakitten itibaren bir şey yenilip içilmemiş, oruca aykırı bir iş yapılmamış olması gerekir. Aksi takdirde gündüz niyet caiz olmaz (Kâsânî, Bedâî’, II, 85). Bu oruçlar için, “yarınki orucu tutmaya” şeklinde mutlak niyet yeterlidir. Bununla birlikte geceden niyet edilmesi ve “yarınki Ramazan orucuna” şeklinde orucun belirlenmesi daha faziletlidir. Ramazanın her günü için ayrı niyet edilmesi gerekir (Mevsılî, el-İhtiyâr, I, 397, 400).
Kaza, keffaret ve bir zamana bağlı olmaksızın adanan oruçlar için gün batımından itibaren en geç imsak vaktine kadar niyet edilmiş olmalıdır. Bu tür oruçlara niyet edilirken, “falanca kaza, keffaret veya adak orucuna” şeklinde belirtilmesi gerekir.
Şafiî mezhebine göre ise nafile dışındaki tüm oruçlara geceden niyet edilmelidir. İmsak vaktine kadar niyet edilmemişse o günün orucu geçerli olmaz. Nafile oruçlara ise güneş tepe noktasına gelmeden öncesine kadar niyet edilebilir (Şirâzî, el-Mühezzeb, I, 331-332).