Evy Lady mi Kanlı Nigar mı?

EVYAP’ın çocuk bezi pazarından sonra kadın pedi pazarına gireceğini duyurmuştuk. Dediğimiz oldu.

Evyap Evy Lady markası ile kadın pazarına oldukça kanlı bir giriş yaptı, yeterince şenlikle olan bu pazarı biraz daha şenlendirdi. Evy Lady’nin reklamı metaforlarla dolu. Orkid’ın kırk yıllık ‘mavi su’ metaforu da Evy Lady reklamıyla daha kanlı bir al alıyor. Baştan söyleyeyim, metaforik anlatımda olsa ‘kırmızı’ ve ‘kan’ ilişkinin bu kadar doğrudan kurulmasını son derece seviyesiz, itici, yanlış buldum.

Reklamda ‘aybaşı kanı’ rolünde Cem Özer oynuyor. Cem Özer, ‘kan’ olarak bulunduğu ortamlarda kadınları rahatsız ediyor ve onların tuvalete gitmelerine neden oluyor. Tuvalete giden kadın Evy Lady’i üzerine geçirince, birden karateci kesiliyor ve kendini kankası Cem Özer’e karşı güçlü bir şekilde koruyor. İki reklam da dikkat çekici. Yeni markadan insanları haberdar ediyor. Mizah unsuru beğenilirlik yaratsa da kan metaforu iletişimden kaçınma duygusu yaratıyor. Güçlü koruma marka özü olmaktan çok öte jenerik, imaja yönelik bir vaat. Satın alma tercihlerinin çok ‘statik’olduğu bu pazarda sadece imajın tercihleri etkilemediğini biliyoruz. Evy lady kanlı Nigar’a dönüştürdüğü reklam kampanyasında belki rafta tanınılırlığını arttırdı ama hálá ‘ellerin onu tercih etmesi’ için daha güçlü bir nedene ya da zaman gereksinimi var (Reklam Ajansı: Alameti Farika Rating: **).

Algida’dan yanıt var

TÜRKİYE
Pazarlama Müdürü Deniz Aktürk Erdem ‘Niye Algida Türkiye tanıtım filmini bize gösteriyor ki, hedef biz miyiz?’ konulu yazıma yanıt göndermiş. Biliyorsunuz Algida iki yıldır Kültür ve Turizm Bakanlığı ile işbirliği yaparak Türkiye’nin tanıtımını destekliyor, Türkiye’nin tanıtım filmini MTV’de yayınlayarak 110 milyon Avrupalı’ya ulaşmasını sağlıyor. Aktürk Erdem yanıtında ‘Halkımıza yurt dışında Türkiye’nin gelişmesi için yapılan bir yatırıma şahit olma ve bu mutluluğu paylaşma fırsatını sunmak istedik’ diyor ve ekliyor: ‘Ayrıca diğer sponsorları da özendirmeyi amaçladık.’ Algida’yı Türkiye’yi desteklediği için kutluyorum ama bana bu nedenler hálá akılcı gelmiyor kusura bakmayın..

Fora stres gideriyor..

FORA
Zeytinleri gazetelerde ilginç bir reklam kampanyasına başladı. Üç ayrı reklamda Fora’nın vermek istediği temel mesaj şu: ‘Uluslararası standartlarda sağlıklı üretim yapıyorum.’ Niye böyle bir mesaj? Uğur Dündar’ın zeytin üreticileri ile ilgili Arena programını anımsıyor musunuz? Hani bazı zeytincilerin zeytinleri boyadıkları gösterilmişti. İşte Fora bir fırsatı değerlendirmeye, kafası karışmış zeytin tüketicisinin stresini azaltmaya, buradan yola çıkarak Fora markasına ‘sağlık’ değerini katmaya çalışıyor. Fora’nın yaptığı çok doğru..Böyle fırsatları kaçırmamak lazım. Sadece zamanlama konusunda kaygım var. Biraz geç bile olsa yine de ‘sağlıklı’ zeytin gereksinimi karşılanmadığına göre niye etkili olmasın! Değil mi?

Kayserililer dikkat!

DOĞAN
Yayın Holding’in (DYH) düzenlediği ‘Marka Güçtür’ toplantıları Denizli ve Konya’dan sonra bugün Kayseri’de..Ekip yine müthiş. Açılışı Kayseri Sanayi Odası Başkanı Mustafa Çarpar ve DYH Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ yapacak. Daha sonra da kimler yok kimler..Jeffi Medina, Cem Boyner, Ertuğrul Özkök, Fatih Altaylı, Osman Ulagay, Zeynep Göğüş ve Mehmet Y. Yılmaz..Markalaşmanın yolları ve yeni ekonomi politikalar hakkında aydınlanmak istiyorsanız kaçırmayın..

Çekirgelik

Her şey gözden kayboluyor. Bir şeyler görmek istiyorsanız acele etmelisiniz.

(Cezanne)
Yazarın Tüm Yazıları