Estetik lens öne çıktı, 1.6 milyon kişinin gözü 720 milyon liraya değişti

Oksijen geçirgenliği 5 kat artan yeni jenerasyon lenslerin, enfeksiyon kapma ve tahriş olma riskini azaltması, uykuda çıkarmaya gerek kalmaması, kullanıcı sayısını 10 kat artırıp 1.6 milyona ulaştırdı. Satılan her 10 lensten 7’sini renkli lenslerin oluşturması, pazarın 720 milyon liraya ulaşmasını sağladı. Estetik amaçlı numarasız lenslerin payı yüzde 40’ı buldu.

Haberin Devamı

SİLİKON hidrojel teknolojisiyle oksijen geçirgenliği 5 kat birden artan yeni jenerasyon kontakt lenslerin, enfeksiyon kapma ve tahriş olma riskini azaltması, uykuda bile çıkartılmaya gerek duyulmaması, son 3 yılda kullanıcı sayısının 10 kat birden artmasını sağladı. Satılan her 10 lensten 7’sini renkli lenslerin oluşturması, 1 milyon 600 bin Türk’ün göz renginin değişmesine yol açtı. Bu da 720 milyon liraya ulaşan toplam pazarda, estetik amaçlı numarasız lens payının yüzde 40’ı bulmasından kaynaklandı.
Yıllık maliyet 450 TL
Yıllık solisyon ve lens masrafının kullanıcı başına 450 lira olduğu pazarda, günlük, haftalık, aylık ve yıllık kullanılabilen çeşitlerin yanı sıra, uykuda çıkarılmayan, yakın ve uzak düzeltme yapabilen lensler bulunuyor. Türkiye’de satışa sunulan lenslerin yüzde 95’ini Bausch & Lomb, Ciba Vision, Dura Soft, Johnson & Jonhson, Wesley Jessen ve VSY gibi ithal markalar oluşturuyor. ediliyor ve satışa sunuluyor. Anadolu Tıp ise Sivas’ta oluşturduğu tesislerinde Zarccom markasıyla üretim yaparak, pazardan yüzde 5 pay alıyor. Anadolu Tıp, Sivas’ta ürettiği lensleri iç piyasanın yanı sıra, 25 farklı ülkeye de ihraç ediyor.
Pazarın hakimi aylık lens
Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, satışların yüzde 80’ini silikon hidrojel lensler oluşturuyor. Bu yeni jenerasyon ürünler, pazarın hızla büyümesini sağlıyor. Şeffaf lensler kısa süreli olarak kullanılıyor. 6 çift ya da 15 çift olmak üzere iki farklı ambalajda satılan şeffaf lenslerin bazı çeşitleri gece çıkartılıp atılıyor ve her gün yenileniyor. Bazıları ise bir hafta ve aylık kullanılabiliyor. Renkli lensler ise uzun süre kullanım özelliği bulunuyor. Genellikle bir yıl süreyle kullanılabiliyor. Bu lenslerin sağlıklı olmaları için mutlaka haftada bir ya da 10 günde bir bakımlarının yapılması gerekiyor. Kullanıcıların yüzde 45’i aylık lensleri tercih ediyor.
Renklide yeşil öne çıkıyor
Görsel amaçlı kullanılan renkli lensler, ağırlıklı olarak internet üzerinden sipariş ediliyor. Lens satışlarının yüzde 40’ını yeşil, yüzde 30’unu mavi, yüzde 10’unu da bal rengi olanlar oluşturuyor. Şefaf lenslerin satış oranı ise yüzde 20’yi geçmiyor. Lensi, ağırlıklı olarak kadınlar kullanıyor. Kadınların oranı numaralı lenslerde yüzde 75, estetik amaçlı numarasız lenslerde ise yüzde 90’ı buluyor.

Haberin Devamı

Türklerin renk tercihi (%)

Haberin Devamı

Yeşil:   40
Mavi:   30
Bal:     10
Şeffaf: 20

Yanlış kullanım sorun yaratıyor

LENS kullanımına başlanmadan önce, mutlaka bir göz hekiminin kontrolünden geçmek gerekiyor. Kornea eğriliği, lensin çapı, oksijen geçirgenliği, materyalin uygunluğu ve gözde alerji-kuruluk varlığının olup, olmadığının araştırılması gerekiyor. Göz sağlığına uygun olmayan lens kullanımı, alerji, kızarma veya iltihap oluşumlarına yol açabiliyor. Uygunsuz kontak lens kullanımı sonucunda Acantomoebe keratiti (korneanın bir tür mantar enfeksiyonu) oluşumuna ve göz bozukluklarına da neden olabiliyor.

Kadınlar daha yatkın

LENS kullanımında erkek oranının düşük olmasının en önemli unsurunu piskolojik nedenler oluşturuyor. ‘Renkli lens takıyor’ denilmesinden çekiniliyor. Ayrıca, lens takıp, çıkartmala uğraşmak da istenmiyor. Kadınlar makyaj yapmanın verdiği alışkanlıkla, takıp, çıkartmaya erkeklerden daha fazla yatkın oluyor.

Yazarın Tüm Yazıları