ESHOT’TA BİR MOLA

Haberin Devamı

Otobüs duraklarını otopark bellemeyin

Geçen hafta, İzmir’de toplu ulaşımın kurmaylarıyla buluştum. Sanki doğma büyüme ESHOT’çu hepsi. Genel Müdür Ömer Faruk Alçelik, yardımcıları İsa Bac ve Tufan Eker. Pembe gözlükle bakmıyorlar ulaşıma ve “Biz kesin haklıyız” deyip mazeret üretmiyorlar. Olumsuzlukları kabulleniyor, ellerinden geldiğince gidermeye çalışıyorlar. Alçelik, 20 genel müdürle çalışmış, 40 yıldır ESHOT’ta. “O zamanlar yapılamayanları yapmak istiyorum” diyor. Öncelikle belirteyim, Uluslararası Taşımacılar Birliği temsilcileri, İzmir’deki toplu ulaşımı çok beğenmiş... “Aktarmalar, 90 dakika tek bip ve akıllı kart uygulaması” çekmiş dikkatlerini.

Eğitim eğitim eğitim

Geçen cuma günü saat 11.01 itibarıyla ESHOT’taki otobüs sayısı 1400’dü. Sayı sürekli değişiyor, çünkü siparişler geliyor. Başkan Aziz Kocaoğlu’nun talimatıyla belde ve köylere seferler artıyor. Kadınlar, öğrenciler için özel seferler var. Ve buluşmadan kesitler:
“* Servise çıkan otobüs sayısını artırabiliriz. Ancak trafik tıkanır. Çünkü otobüsler de yollar, uygunsuz parklar yüzünden zorluk çekiyor.
 * 2500 şoför var. Şoförlere 3’er ay özel eğitim veriliyor. İleri sürüş teknikleri öğretiliyor. Eğitim sonunda sertifika veriliyor.
 * Şoförün insanı, aracı tanıması sağlanıyor. Günlük sefer sayısı: 9-10 bin.
 * ESHOT’da iki de psikolog görevli. Sorun yaşayan şoförlere psikoteknik eğitim veriliyor.
 * 5’er kişilik 22 denetim ekibi oluşturulmuş. Bu ekibin görevi otobüslerle seyahat. Evet, tüm mesaileri otobüslerde geçiyor. Aracı, yolu ve özellikle şoförü denetliyorlar. Uyarı ve yaptırım güçleri var. Örneğin yolculara, ‘Hanımefendi ve beyefendi’ diye seslenilmesi amaçlanmış.
 * Maket atölyesi, kurumun gurur kaynağı. Buradaki becerikli ve özverili ekip, geçmişten bu yana İzmir’e hizmet veren araçlarnın maketlerini yapıyor. ESHOT Müzesi, çok yakında...”

Haberin Devamı

ESHOT’TA BİR MOLA

Fotoğrafları çekilecek

Haberin Devamı

Veee, çok çok önemli bir soruna çözüm. DURAKLARDA OTOBÜSLERE AYRILAN CEPLERİ GENELDE ÖZEL ARAÇ SAHİPLERİ OTOPARK OLARAK KULLANIYOR. BU YÜZDEN DURAĞA TAM YANAŞAMAYAN OTOBÜSLER DE DOĞAL OLARAK TRAFİĞİ ENGELLİYOR. OTOBÜS DURAKLARINI OTAPARK EDİNENLER DİKKAT! ESHOT, ÖZEL EKİPLER OLUŞTURDU. HER GÜN DURAKLARI DOLAŞACAKLAR. PARK EDİLEN ARAÇLARI GÖRÜNTÜLEYECEKLER. GÖRÜNTÜLERDE TARİH VE SAAT DE OLACAĞINDAN, İTİRAF YARARSIZ. SONRA MI? TRAFİKLE İŞBİRLİĞİ, ARACIN ÇEKİLMESİ, CEZA FALAN...
ESHOT’un kurmaylarına göre, “Kentkart dolmuşlarda da geçmeye başladığında ulaşım biraz adaha rahatlar.” Metronun yaygınlaşması, vapur seferlerinin Narlıdere, Güzelbahçe, hatta Urla’ya uzaması, tabii ki ideal. Sonuç olarak hepsine kolay gelsin.

Haberin Devamı

ESHOT’TA BİR MOLA

ESHOT Genel Müdürlüğü’nde Türkiye’nin ilk otobüs simülatörü de var. Her şoför burada 1,5 saat eğitiliyor, yanlış-doğru çizelgesi çıkıyor. Ben yalnızca bir anı fotoğrafını çektirdim simülatörde. Yarım dakikada neler yaptığım, oradaki arkadaşlarda saklı. Zaten bu görüntü herkesi şaşırttı.


VE BİR YAKINMA

Cep tamam da neden bitmiyor

Bayraklı Turan’da, Karşıyaka yõnüne giderken lojmanlar õnünde bir otobüs durağı var. Özellikle akşam trafiğinde otobüsler yolcu indirip bindirirken Altınyol’daki trafiği ciddi anlamda sıkıştırıyor. Yetkililer, gördüğümüz kadarıyla askeriyenin duvarının yerini değiştirerek orada mantıklı bir cep oluşturdular, sağolsunlar. Fakat oradaki yüz metrelik bõlümün inşaatını kaç haftadır kağnı hızıyla yapıyorlar. Bu kadar zor mudur bu işi yapmak? Her gün geçtiğimiz yol hala sıkışmakta milyonlarca liralık yakıt boşa gitmektedir. Bizler de çaresiz şekilde yolun açılacağı günü bekliyoruz.

Haberin Devamı

Gürsel GÖRGÜNEL

 

Yazarın Tüm Yazıları