GeriEkonomi Yılın en büyük yarışında final heyecanı başladı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yılın en büyük yarışında final heyecanı başladı

AVRUPA: Avrupa'da yılın otomobili seçimi için geri sayım başladı. 22 ülkeden 58 Car of The Year (COTY) jüri üyesi, ilk turda en beğendikleri otomobillerin listesini organizasyon komitesine bildirecek. Böylece finalde yarışacak 7 otomobil belirlenecek.
TÜRKİYE: Hürriyet-OtoYaşam Gazetesi'nin düzenlediği, Türkiye'nin en beğenilen otomobilleri yarışmasında birincileri belirleyecek ikinci tur oylama başladı. Tüm otomobilseverlere açık olan OtoBil'de oy kullanabilmek için www.hurriyetim.com.tr adresine girmek ve 11 segmentte yer alan adaylar arasında en beğenilen otomobil için oy kullanmak yeterli.

Hürriyet-OtoYaşam Gazetesi'nin düzenlediği, Türkiye'nin en beğenilen otomobilleri yarışmasında birincileri belirleyecek ikinci tur oylama başladı. Tüm otomobilseverlere açık olan OtoBil'de oy kullanabilmek için www.hurriyetim.com.tr adresine girmek ve 11 segmentte yer alan adaylar arasında en beğendiğiniz bir otomobil için oy kullanmak yeterli oluyor. Petrol Ofisi, Pirelli, Tag Heguer'in desteğiyle düzenlenen Otobil yarışmasının birinci turunda, otomobilseverlerin oylarıyla belirlenen 34 aday otomobil kendi segmentlerinde ‘‘yılın en beğenilen otomobili’’ olmak için yarışıyorlar.

Otomobilseverlerin, www.hurriyetim.com.tr adresine girerek, yaptıkları ilk tur oylama sonucunda 11 segmentteki aday otomobiller arasından en beğendikleri üç favori otomobili seçtiler. 12 Mayıs 2004 tarihinde başlayan Oto Bil'e 7 Temmuz 2004 tarihine kadar 6 bin 187 kişi katıldı. Her segmentte en fazla üç favori otomobil için oy kullanılması nedeniyle, toplam oy sayısı 50 bin 153 oldu. Şimdi ise finalistler arasından birinciyi belirlemek için yapılacak ikinci tur oylama başladı.

Finalistleri belirleyen birinci tur oylama ve ikinci tur oylamaya katılanlar arasında yapılacak çekiliş sonucunda; 10 kişi birer takım Pirelli lastik, 10 kişi Blaupunkt C73 oto radyo teyp, 20 kişi Ziebart Ultra Boya Koruma Sistemi, 15 kişi Sansui Receiver, 20 kişi Petrol Ofisi’nden 75 milyon liralık akaryakıt çeki kazanacak.

Ünlüler yılın otomobil adaylarını test ediyor

Türkiye'nin en beğenilen otomobilleri, Hürriyet okurlarının oylarıyla belirleniyor. Ancak, OtoBil'de, yurtdışında diğer yarışmalarda olduğu gibi özel bir jüri otomobilleri test ederek, beğendikleri otomobiller için puan verecekler. Oylama ve özel jürinin verdiği puanlar sonucunda ise Türkiye'nin en beğenilen otomobilleri Kasım ayında belli olacak. OtoBil'de yarışan finalist otomobiller 6 Ekim 2004 tarihinde Autodrom'da yapılacak bir test sürüşünde biraraya gelecek. Hülya Avşar, Fatih Altaylı, Ethem Genim, Volkan Işık, Sümer Demirciler, Altuğ Acar, Didem Çoksayar ve Ufuk Sandık gibi isimlerin yer aldığı, ünlüler, ralli pilotları, uzman gazetecilerden oluşan özel jüri, aday otomobilleri test ettikten sonra her segment için puanlama yapacaklar. Bu özel test sürüşüyle ilgili haberleri, OtoYaşam Gazetesi'nden takip edebilirsiniz.

Finalistleri tanıyın

Yılın en büyük yarışında ikin tur oylama başladı. 11 segmentte finale kalan otomobiller arasında yapılacak oylama ve özel jürinin puanlaması sonucunda, Türkiye'nin en beğenilen otomobilleri belirlenecek. Bu yüzden, bu haftadan itibaren her segmentin finalistlerini ayrıntılı bir şekilde OtoYaşam sayfalarında tanıtmaya başladık. Bu tanıtımın, favori otomobilinizi seçmenizde yardımcı olacağını düşünüyoruz. Aynı zamanda, www.hurriyetim.com.tr adresinde de OtoBil'de finale kalan otomobillerle ilgili detaylı bilgiler yer alıyor.

FİNALİSTLER

Küçük segment: Fiat Palio, Honda Jazz, Mini

Giriş: Fiat Albea, Renault Clio Symbol, Seat Cordoba,

Orta sedan: Volkswagen Bora, Mazda 3 Sedan, Renault Megane Sedan, Volvo S40 (Oylama sonucunda iki farklı otomobil aynı puanı aldığı için ilk dört finale aday olmuştur.)

Orta hatchback: Alfa Romeo 147, Audi A3, Volkswagen Golf

Orta üst: Alfa Romeo 156, Audi A4, BMW 3 serisi

Üst: Audi A6, BMW 5 serisi, Mercedes E serisi

MPV: Ford Focus C-Max, Toyota Corolla Verso, Volkswagen Touran

Coupe Cabriolet: Audi TT, BMW Z4, Mercedes SLK

Lüks: Audi A8, BMW 7 serisi, Mercedes S serisi

Küçük 4x4: BMW X3, Jeep Cherokee, Volvo XC70

Büyük 4x4: BMW X5, Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne

KÜÇÜK SINIFIN FİNALİSTLERİ

FIAT PALIO

Fiat'ın sadece Brezilya ve Türkiye'de ürettiği Fiat Palio'nun geçmişi 1998 yılına kadar uzanıyor. 1998 yılında küçük bir aile otomobili olarak dünyaya gelen Fiat Palio, 2002 yılında makyajlanarak, günümüzdeki görüntüsüne kavuşturuldu. Daha büyük farlar ve stop lambaları, farklı ön panjur tasarımı ve yeni jant ve jant kapakları gibi değişiklikler yapılarak daha güncel ve sportif bir görünüm verilen Fiat Palio'nun iç mekanında değişiklikler yapılarak farklı bir ön konsola geçildi. Bunlara ek olarak Fiat Palio modelleri, daha önceki Palio serisinde bulunmayan otomatik vites (Speedgear), özel koltuk döşemeleri, CD çalar, follow me home gibi gelişmiş özelliklerle donatıldı. 5 kapılı hatchback ve Palio Weekend isimli stationwagon karoser seçenekleri bulunan Fiat Palio'ya geçtiğimiz yıl 3 kapılı van tipi de eklendi. Palio'da yeni teknolojiye sahip 1.2 litre 60 beygir, 1.2 litre 16 sübaplı 80 beygir, 1.6 litre 103 beygir ve sadece Fiat Palio Sporting modelinde bulunan 1.6 litre 120 beygir benzinli motorlar görev yapıyor. Bu benzinli motorların yanı sıra Fiat'ın son teknoloji ürünü multijet isimli turbo-dizel motoru da Fiat Palio'da bulunuyor. 1.3 litrelik bu motor 70 beygir gücü ve yüksek torkuyla, Fiat Palio'nun en çok tercih edilen motor seçeneği olma konusunda emin adımlarla ilerliyor. 120 beygir gücündeki Fiat Palio Sporting ise gerek güçlü motoru, gerek donanım seviyesi ve gerekse görünüşü ile ilk modern yerli GTI otomobil olma özelliğini taşıyor. Fiat Palio'da 5 ileri vitesli Speedgear isimli bir otomatik şanzıman opsiyonu da bulunuyor. 'Go' ve 'Feel' gibi özel seri üretimleri de bulunan Fiat Palio, Türkiye'de geliştirilen ilk super 1600 ralli otomobili olarak da dünya parkurlarında Türk otomotiv sektörünün geldiği noktayı temsil ediyor.

HONDA JAZZ

Honda'nın yeni nesil modellerinden biri olan Jazz, yakaladığı satış rakamları ile sınıfında söz sahibi otomobillerden biri oldu. 1.4 litrelik motoru 83 beygir güç üreten Honda Jazz, bu başarılı performansı Honda'nın klasikleşen yüksek motor teknolojisine borçlu. VTEC (Valve Technology) isimli değişken supap zamanlama sistemine sahip bu motor, tüm diğer VTEC motorlarında görülen özel bir subap çalışma prensibine sahip. Düşük devirlerde daha kısa bir mesafede çalışan subaplar sayesinde sakin ve ekonomik bir karakter sergileyen motorun egzantrik millerindeki mekanik düzenek, motor devri yükseldikçe otomatik olarak subapların açılma mesafesini uzatıyor ve performansı artıyor. Ayrıca bu motorda i-DSI isimli ikili ve sıralı ateşleme prensibi teknolojisi de kullanılıyor. Bu şekilde sürücüsüne sportif veya ekonomik olarak iki ayrı karakter sunan Honda Jazz, sürücüsünün tercihine göre davranıyor. 5 ileri manuel şanzımanın yanı sıra CVT isimli bir de otomatik vites seçeneği olan Honda Jazz, boyutlarından beklenmeyecek bir performans sergiliyor. 12 saniyede 0'dan 100 km/s sürate çıkabilen Honda Jazz'ın son sürati 170 km/s. Honda Jazz'da sadece tasarım ve performans düşünülmemiş. Honda Jazz'da, bu sınıf otomobiller için en önemli kriterlerden biri olan güvenlik konusuna da önem verilmiş. Çarpışma anında güvenliği kavisli burun tasarımı, orta bölüme konumlandırılmış yakıt deposu, havayastıkları, ABS, çocuk koltukları için ISOFIX, çapraz zemin ve orta direk destekleri gibi birçok aktif ve pasif güvenlik önlemine sahip olan Honda Jazz, çarpışma testlerinde de 5 yıldız aldı. Tasarım özellikleri sayesinde boyutlarına göre geniş bir iç mekana sahip olan Honda Jazz'da yeterli bir bagaj hacmi var.Honda Jazz'ın iç mekanında Honda'nın geleneksel iç mekan tasarımı ve çizgileri görülüyor.

MINI

İngilizlerin bir efsane haline gelen otomobili Mini, Avrupa'dan kısa bir süre sonra Türkiye'de satışa sunuldu. İlk kez 1959 yılında yollara çıkan Mini'nin üretimi 41 yıl sonra durdurulmuştu. Güncel Mini ise, selefini andıran çizgilerle ama çok daha modern bir alt yapı ve teknolojiyle geri döndü. Mini One ve Mini Cooper versiyonlarıyla ithal edilmeye başlanan otomobilin, daha sonra aşırı beslemeli bir motora sahip Cooper S versiyonu da satışa sunuldu. Tümü 1.6 litre motor hacmine sahip bu motorlar Mini One modelinde 90 beygir, Mini Cooper modelinde 115 beygir ve Mini Cooper S versiyonunda 163 beygir güç üretiyorlar. Mini One'daki 90 beygir gücündeki motor, otomobili 0'dan 100 km/s hıza 10.9 saniyede ulaştırıyor. 185 kilometre maksimum hıza sahip otomobilin yakıt tüketimi ise 6.5 litre. Daha zengin donanımlı Mini Cooper'da 115 beygir gücündeki motor kullanılıyor. Bu motor Mini Cooper'ı 9.2 saniyede 0'dan 100 km hıza çıkarıyor. Son hızı 200 km olan otomobilin yakıt tüketimi 100 km'de ortalama 6.7 litre. 163 beygir gücündeki Mini Cooper S ise 0'dan 100 km'ye 7.4 saniyede çıkarken, 218 km son sürate sahip. Eski Mini'yle tek ortak yanı ismi olan otomobilin 3600 mm'lik boyu eski modele göre bir hayli uzun. Mini'nin iç mekanında ise geçmişten esintiler var. Kokpitin ortasında büyük bir hız göstergesi ve direksiyon simidinin hemen arkasında da devir göstergesi bulunan Mini, bu haliyle geçmişe göndermeler yaparken, sıra dışı bir görünüm kazanıyor. Otomobilin standart donanımı da bir hayli zengin. Her iki modelde de, düz ya da otomatik şanzıman arasında seçim yapılabiliyor. CVT olarak adlandırılan şanzıman Porsche ile BMW tarafından ortak olarak geliştirilmiş. Bu şanzıman, steptronic özelliği sayesinde, sürücünün de vites değiştirebilmesine olanak tanıyor.

GİRİŞ SINIFININ FİNALİSTLERİ

FIAT ALBEA

Fiat Albea, tıpkı makyajlanan Fiat Palio gibi, gerek tasarım gerekse donanım olarak yenilendi. Ön kısmı Fiat Palio ile aynı olan Fiat Albea, daha modern hatlara sahip. Fiat Albea'da daha büyük ve parlak stop lambalarının yanı sıra farklı jant kapakları ve jantlar kullanılmış. Otomobilin iç mekanı da, yenilenen Fiat Palio ile aynı. Palio'da olduğu gibi motor yelpazesi revize edilen Fiat Albea'da 1.2 litrelik 60 beygir, 1.2 litrelik ve 16 subaplı 80 beygir ve 1.6 litrelik 103 beygir motor seçenekleri bulunuyor. Bunların yanı sıra Fiat'ın yeni teknoloji ürünü 1.3 litrelik 70 beygir gücündeki mutijet isimli turbo-dizel motoru da, Fiat Albea'nın motor seçenekleri arasında. Bu motor seçenekleri Fiat Albea'ya 162 km/s ile 180 km/s arasında değişen maksimum sürat ve 14.5 ile 10.8 saniye arasında değişen 0-100 km hızlanma zamanları sağlıyor. Özellikle yeni nesil turbo dizel motor multijet ile donatılan Fiat Albea'lar, taksi olarak tercih ediliyor. Geniş bir bagaj hacmine sahip olan Fiat Albea, kalabalık ailelerin de tercihi olmaya devam ediyor. Speedgear otomatik şanzıman seçeneği Fiat Albea'da da mevcut. Bu şanzıman CVT (Continuous Variable Transmission) Sürekli Değişken Transmisyon adlı sistemiyle ister 6 ileri manuel şanzıman gibi, istenirse de otomatik olarak kullanılabiliyor. Ayrıca drive-by-wire, deri kaplı direksiyon simidi, ABS, EBD, hava yastıkları, follow me home, elektrikli dikiz aynaları, CD çalar, iki renkli ön konsol, alaşımlı jantlar Albea'nın aksesuvarları arasında bulunuyor.

RENAULT CLIO SYMBOL

Ön kısmında hatchback Clio'dan bir farkı olmayan Renault Clio Symbol'ün farkı, yandan bakıldığında anlaşılıyor. C sütunundan itibaren başlayan yüksek bagaj çizgisi ve çıkık arka kısım, Renault Clio Symbol'ün ayırt edici özellikleri arasında. Üçgen hale getirilen farların yanı sıra, daha saydam stop lambalarına kavuşturulan Renault Clio Symbol, Türkiye'de 4 farklı motor seçeneği ile satılıyor. 1.4 litrelik benzinli motorlardan biri 75, diğeri ise 98 beygir gücünde. 110 beygir gücündeki 1.6 litrelik motor ise, serinin en güçlüsü konumunda. Renault Clio Symbol'de bir de dizel motor görev yapıyor. 1.5 litre hacmindeki dCi motor ise 65 beygir gücünde. 1.4 litrelik 75 beygir gücündeki motor, Renault Clio Symbol'ü 0'dan 100 km/s sürate 12.5 saniyede, diğer 1.4 litrelik motor olan 98 beygir gücündeki 16 sübaplı güç ünitesi ise 11.3 saniyede çıkarıyor. 110 beygir gücündeki 1.6 litrelik motor, bu hızlanmayı 10 saniyenin hemen altında tamamlarken, 1.5 litrelik dCi dizel motorda bu süre 15 saniyeyi buluyor. Bu motorların dördü de ekonomik tüketim değerleri ile dikkat çekiyor. Benzinli motorlar yaklaşık 7-7.5 litrelik ortalama tüketime sahipken, dizel motorda bu rakam 5 litreye kadar düşüyor. Authentique, Expression ve Dynamique olmak üzere 3 farklı donanım paketi ile satılan Renault Clio Symbol'de en zengin donanım paketi Dynamique, giriş paketi ise Authentique.

SEAT CORDOBA

Seat Cordoba, Volkswagen teknolojisi ve İspanyol işçiliği ile üretiliyor. Teknolojik ve teknik alt yapısı Volkswagen imzası taşıyan Cordoba, Seat'ın kompakt sınıftaki temsilcisi Ibiza'nın sedan versiyonu. Seat'ın yeni tasarım anlayışına göre şekillendirilen yeni Seat Cordoba, işçilik ve malzeme kalitesiyle dikkat çekiyor. Ön kısmında kıvrımlı köşelerden oluşan hava girişleri ve mercekli farlara sahip olan Seat Cordoba, yan tarafta sade ve akıcı çizgileriyle dikkat çekiyor. Arka kısımda ise tek cam altında toplanmış dört yuvarlak stop lambası, sportif görünümü destekliyor. Türkiye'de 5 ayrı motor seçeneği ile satışa sunulan Seat Cordoba'daki bu motorlardan üçü turbo dizel, ikisi ise benzinli. Her ikisi de 1.4 litre hacminde olan benzinli motorlardan 8 subaplı olanı 75 beygir, 16 subaplı olan ise 100 beygir gücünde. 75 beygirlik motor Basic donanım seviyesi ile sunulurken, 100 beygirlik motor, daha zengin bir donanım sunan Signo donanım paketi ile birlikte sunuluyor. Dizel motorların ise tamamı turbo beslemeli. 1.4 litrelik TDI motor 75 beygir, 1.9 litrelik motorlardan ise ilki 100, ikincisi ise 130 beygir gücünde. 130 beygirlik dizel motora sahip olan versiyon, aynı zamanda serinin en sportif ve en üst modeli olma konumunda. Bu motor, Seat Cordoba'yı 0'dan 100 km/s hıza 10 saniyenin altında çıkarırken, otomobilin maksimum sürati de 200 km/s'i geçiyor. Seat Cordoba, Basic, Stella ve Signo donanım seçeneklerine sahip.

AVRUPA'DA YILIN OTOMOBİLİ SEÇİMLERİNDE TÜRK DAMGASI

2005 yılının otomobili için geri sayım başladı. 32 aday otomobil, bu prestijli ödülü almak için yarışıyor. Avrupa'da yılın otomobili seçimlerinde Türkiye'yi iki otomobil temsil ediyor: Toyota Corolla Verso ve yeni Ford Focus... Sadece Türkiye'de üretilen Corolla Verso ile Türk tasarımcı Murat Güler'in imzasını taşıyan yeni Ford Focus, yılın otomobili olmak için yarışıyor.

Yılın otomobili seçimlerinde Türkiye'yi iki isim temsil ediyor. Bunlardan birisi sadece Türkiye'de üretilen Toyota Corolla Verso... Diğeri ise Türk tasarımcı Murat Güler tarafından dizayn edilen yeni Ford Focus...

Made in Turkey damgası taşıyan Corolla Verso, 7 finalist arasındaki yerini almak için diğer aday otomobillerle birlikte Danimarka'da yerini aldı. Ancak, Türkiye'de üretilen ve Avrupa'da yılın otomobili olmak için yarışan ilk otomobil Corolla Verso değil. Daha önce, Fiat Doblo ve Toyota Corolla Sedan ve Corolla Stationwagon, bu prestijli ödül için yarışmış ve Danimarka'da yapılan test sürüşlerine de katılmıştı.

Yılın otomobili ödülünü daha önce kazanan Ford Focus'un ikinci jenerasyonunun tasarımını bir Türk tasarımcı Murat Güler gerçekleştirdi. VW Group Tasarım Başkanı Murat Günak ve Mazda 3 modelinin tasarımcısı Hasip Girgin'in ardından dünya otomotivinde adını duyuran Murat Güler'in Focus gibi Ford'un çok satan bir modelinin tasarımını gerçekleştirmesi önemli bir başarı olarak görülüyor.

EN BÜYÜK TEST SÜRÜŞÜ

Dünyanın bağımsız ve en büyük otomobil test sürüşü Tannistest 27'inci kez Danimarka'da yapıldı. İskandinav Car of The Year (COTY) jüri üyelerinin Danimarka'nın kuzeyinde bulunan Aaolborg kentinde düzenlediği test sürüşlerinde toplam 92 adet otomobil yeraldı. Yılın otomobili adayı olan 32 adet otomobilin çeşitli versiyonlarıyla birlikte, test için Danimarka'da bulunan otomobil sayısı 92 adeti buldu.

17 ülkeden 21 jüri üyesinin katıldığı test sürüşleri bir hafta sürdü. 11-18 Eylül tarihleri arasında jüri üyeleri, bu yıl Avrupa'da ‘‘yılın otomobili’’ olmak için yarışan otomobilleri, her türlü yol koşulunda ve havalimanında yapılan özel test sürüşüyle de deneme şansı buldular. Bunun yanı sıra, düzenlenen toplantılarda otomotiv firmalarının üst düzey yöneticilerine aday otomobillerle ilgili soru sorma imkanına da sahip oldular.

Avrupa'da yılın otomobili seçimi için geri sayım başladı. 22 ülkeden 58 jüri üyesi, ilk önce finale kalan 7 otomobil için en beğendikleri otomobillerin listesini organizasyon komitesine verecekler. Arkasından ikinci tur oylama gerçekleşecek. İkinci turda jüri üyeleri, 7 finalist arasından birinciyi oylarıyla belirleyecekler. Yılın otomobili 15 Kasım tarihinde açıklanacak.

2005'te ‘‘Yılın Otomobili’’ adayları arasında şu otomobiller bulunuyor:

'Alfa Romeo GT, Audi A6, BMW 1 Serisi, BMW 6 serisi, BMW X3, Chrysler 300C, Citroen C4, Dacia Logan, Fiat Idea, Lancia Musa, Ford Focus, Honda FR-V, Hyundai Tucson, Kia Cerato, Kia Picanto, Kia Sportage, Land Rover Discovery, Mercedes-Benz A, Mercedes-Benz CLS, Mercedes-Benz SLK, Mitsubishi Colt, Mitsubishi Grandis, Opel/Vauxhall Astra, Opel/Vauxhall Tigra TwinTop, Porsche 911, Peugeot 407, Renault Modus, Seat Altea, Skoda Octavia, Smart Forfour, Toyota Corolla Verso, Toyota Prius, Volkswagen Caddy Combi.'

Tannistest'in bir özelliği de henüz tanıtımı yapılmayan ve satışa sunulmayan birçok otomobilin ilk kez burada test edilebilmesi. Örneğin, henüz test sürüşleri yapılmayan ve satışa sunulmayan Renault Modus, Hyundai Tucson, Citroen C4, Peugeot 407 SW, Opel Astra Station Wagon, Honda FR-V, Ford Focus, Mitsubishi Colt (3 kapı), Opel Tigra Twin Top gibi merakla beklenen otomobilleri Car of The Year jüri üyeleri Danimarka'da test ettiler.

Bu otomobillerin test sürüşü ilk kez Otoyaşam'da

Sadece direksiyon simidi dönüyor

Citroen Xsara modelinin yerini alacak olan C4, Ekim ayından itibaren Avrupa'da Kasım ayından itibaren de Türkiye'de satışa sunulacak. PSA Grubu markası olan Peugeot'nun 307 modeliyle aynı platformu paylaşan Citroen C4, Coupe ve Sedan olmak üzere iki versiyonu bulunuyor. Citroen, C4'ün 3 ve 5 kapılı hatchback karosere sahip olan bu iki versiyonunda aynı iç mekan genişliğini sunmayı başarıyor. Geniş bir motor yelpazesine sahip olan C4, 5'i benzinli 3'ü dizel olmak üzere 8 farklı motor seçeneği sunuyor. Citroen bu yeni modelde yolculuk esnasında konfor ve rahat bir sürüş sağlamayı amaçlıyor. C4'te virajlarda aydınlatma sağlayan çift açılı xenon farlar, hız sabitleyici, düşük lastik basınç uyarı sistemi gibi donanım özelliklerine ek olarak, şerit uyarı sistemi bulunuyor. Bu sistem, otoyol kullanımlarında sürücünün uykusuzluk veya dikkatsizlik sonucu şerit dışına çıkılması durumunda aktif hale gelerek, sürücü koltuğunda bulunan titreşim veren mekanizma sayesinde sürücüyü uyarıyor. Sadece simidi dönebilen ve göbeği sabitlenmiş direksiyon da otomobile birçok özellik katıyor. Düğmelerin bir noktada toplanması ergonomik açıdan artı puan sağlarken, hava yastığının açılma yönü sayesinde sürücüyü daha iyi koruyarak daha fazla güvenlik sunuyor. C4'te ayrıca, yolcu bölümünde ferah bir atmosfer yaratılmasına katkıda bulunmak amacıyla, 9 farklı parfüm alternatifi bulunan havalandırma sistemi opsiyonel olarak sunuluyor.

Focus'tan kadın sürücülere müjde

Ford, bütün Focus serisini yeniledi. Yeni Focus, teknolojik donanım özellikleriyle ön plana çıkıyor. Yeni Focus'ta opsiyonel olarak sunulan Otomatik Ayarlanabilen Pedal sistemi (Power Adjustable Pedals) sayesinde gaz, fren ve debriyaj pedallarının yükseklikleri ayarlanabiliyor. Böylece, özellikle kadın sürücülere daha konforlu bir sürüş imkanı sağlanıyor. Yeni Focus'ta ayrıca, kaza anında fren ve debriyaj pedalının içeri doğru hareket etmesini önleyen sistem sayesinde sürücülerin ayakları korunmuş oluyor. Yeni modelde sunulan Ses Kontrol Sistemi sayesinde müzik, telefon ve klima gibi fonksiyonlar sesli olarak kontrol edilebiliyor.

Canlı Borsa - Altın Fiyatları - Döviz Kurları için Bigpara

False