Yatırım 80 milyon Euro’ya çıkıyor ciro 309 milyon Euro oluyor

Güncelleme Tarihi:

Yatırım 80 milyon Euro’ya çıkıyor ciro 309 milyon Euro oluyor
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 21, 2004 00:00

Ankara, Alman MAN'ın en büyük otobüs üretim üssüne dönüştü. Otobüsün yanı sıra kamyon ve çekici de üretilen fabrikaya 1995'ten bugüne kadar 80 milyon Euro yatırım yapıldı. MAN Türkiye, 2003'te 309 milyon Euro'luk ciroya ulaÅŸtı.MAN Türkiye A.Åž.'nin Ankara'daki üretim tesisleri, sürdürülen kapasite artırım yatırımlarıyla MAN'ın Avrupa'daki otobüs üretim üssü haline geldi. Otobüs ve yedek parça ihracatı 2003 yılında 147.7 milyon Euro olarak gerçekleÅŸen ÅŸirket, bu yıl ihracatını 200 milyon Euro'ya yükseltmeyi hedefledi. GeçmiÅŸte Türkiye'de krizler yaÅŸayan MAN, 1995'te doÄŸrudan yabancı sermayeli ÅŸirkete dönüştükten buyana Ankara'ya 80 milyon Euro'luk yatırım yaptı. MAN Türkiye, 2003'te 309 milyon Euro'luk ciroyu yakaladı.MAN Türkiye A.Åž. Yürütme Kurulu BaÅŸkanı Dirk Wülfing, Yürütme Kurulu Ãœyeleri Tunç Koman ve Norbert Mast, ÅŸirketin faaliyetlerini anlattı. Dirk Wülfing, MAN Türkiye'nin, iç pazara yönelik sürdürülen kamyon üretiminin geçen yıl 800 adet olduÄŸunu, bu yıl ise bu üretimin yaklaşık bin adedeçıkacağını kaydeden Wülfing, 2003'de 1100 adet olan otobüs üretiminin 2004 hedefinin 1600 olarak belirlendiÄŸini vurguladı.AraÅŸtırma ve geliÅŸtirmeye büyük önem verdiklerini ve bu alanda yılda 3.5 milyon euro yatırım yapıldığını vurgulayan Wülfing, Fortuna modeli otobüs ile yarı alçak tabanlı otobüsün Türkiye'de geliÅŸtirildiÄŸini kaydetti. Wülfing'in verdiÄŸi bilgiye göre, 1995'ten itibaren 2004 de dahil olmak üzere gerçekleÅŸtirilen toplam yatırım tutarı 80 milyon Euro'ya ulaÅŸacak.MAN Türkiye'nin geçen yıl yeni modeli Fortuna'yı sunduÄŸu otobüs pazarında, yüzde 19 pazar payına ulaÅŸtığını belirten Tunç Koman da, ‘‘Toplam pazarın 835 adet olarak beklendiÄŸi 2004 yılında MAN Türkiye 200 adet seyahat otobüsü ile yüzde 24 pay hedeflemektedir’’ diye konuÅŸtu.Koman, Fortuna modelinin 3 akslı versiyonunu önümüzdeki günlerde piyasaya sunacaklarını, yeni üretim modelleri arasında yer alan yarı alçak tabanlı otobüs modeli için de Ä°sveç'ten 60 adetlik sipariÅŸ aldıklarını bildirdi. Koman, yerlilik oranının deÄŸer açısından otobüste yüzde 60-70, kamyonda yüzde 40-50 olduÄŸunu ifade etti. Norbert Mast ise, MAN Türkiye'nin 8-9 yılda cirosunu 8'e katladığını, krizlere raÄŸmen ihracatta baÅŸarılı olduklarını vurguladı. Mast, cirolarının yüzde 50'sini ihracattan elde eder hale geldiklerini kaydetti. MAN Türkiye'nin 309.8 milyon Euro olan 2003 yılı cirosunun 147.7 milyon doları ihracattan saÄŸlandı. 2004'de yaklaşık 400 milyon Euro ciro bekleyen ÅŸirketin, ihracat hedefi de 200 milyon Euro olarak gösterildi.Geçen yılki vergi öncesi kárı 19.7 milyon Euro olan MAN Türkiye'nin 2004 yılı vergi öncesi kár beklentisi 22 milyon Euro düzeyinde bulunuyor. Åžirketin 2002'de 116 bin 700 Euro olan kiÅŸi başına hasılatı da geçen yıl 124 bin 100 Euro'ya yükseldi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!