Yarar batınca, Koreli Daewoo Boronkay'a kaldı

Güncelleme Tarihi:

Yarar batınca, Koreli Daewoo Boronkaya kaldı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 25, 1998 00:00

Haberin Devamı

MÜSİAD Başkanı Erol Yarar'ın ortağı olduğu OMC Otomotiv'in 60 milyon dolarlık borç ile batmasından sonra Güney Koreli Daewoo'nun Türkiye distribütörlüğünü Boronkay üstlendi.

Güney Koreli Daewoo otomobillerinin Türkiye distribütörlüğü el değiştirdi. 60 milyon doların üzerindeki borçları nedeniyle batan ve ortakları arasında MÜSİAD Başkanı Erol Yarar'ın da bulunduğu OMC Otomotiv'in 2.5 yıldır yürüttüğü temsilciliği Boronkay üstlendi.

İngiliz Rover otomobillerinin Türkiye temsilciliğini yıl sonunda Borusan Otomotiv'e devredecek olan Boronkay Oto Ticaret ve Sanayi, bundan sonra Güney Koreli Daewoo'nun satış ve satış sonrası hizmetlerini yürütecek.

Rover otomobillerinin temsilciliğinin BMW'nin Türkiye distribütörü Borusan'a geçeceği söylentileri, İngiliz Rover'ın Alman BMW'nin kontrolüne geçmesiyle uzun süredir konuşuluyordu. BMW AG'nin kararıyla Rover'ın Borusan'a verilmesinden sonra, Boronkay da Daewoo'nun temsilciliğini alarak otomotiv sektöründen ayrılmamış oldu. Yaklaşık 2.5 yıl önce Türk otomotiv piyasasına hızlı bir giriş yapan ve satışlarından ümitlenerek, Türkiye'de yatırım araştırmasına başlayan Daewoo'nun Türkiye temsilcisi OMC Otomotiv, bir süre önce 60 milyon doların üzerindeki borçları ödeyemediği gerekçesiyle iflasını istedi.

Erol Yarar ile Nadir Haluk Vardar ve Ömer Özargun'un eşit paylarda hissedar oldukları şirketin bir süredir ödeme güçlüğü çektiği biliniyordu. Girdiği darboğazdan kurtulmak için bir süre önce bankalarla ve factoring şirketleriyle anlaşan ve borçlarını erteleten OMC Otomotiv, satışların iyi gitmemesi üzerine iflas bayrağını çekmek zorunda kaldı.

OMC yöneticilerinin iflas için başvurduğu dilekçede, şirketin giderek düşen satışları nedeniyle büyük borç altına girdiği ve bunları ödeyemez duruma düştüğü belirtildi. Alacaklılar tarafından şirketin mallarına konulan hacizler nedeniyle malvarlığının yarıdan fazlasının elden çıkmış olduğu ifadesi de dilekçede yer aldı.

OMC Otomotiv şirketinin yöneticileri şirket borçlarının kalan malların alacaklılar arasında eşit bir şekilde paylaşılabilmesi için iflas isteminde bulunduklarını da dilekçede dile getirdiler.

Ömer Özargun, Nadir Haluk Vardar ve Erol Yarar'ın Daewoo macerası 1993 yılında kurulan BMG ile başladı. BMG, Güney Koreli Daewoo marka iş makinalarının ithalatını yapıyordu. Daha sonra 1994 yılında Daewoo otomobillerinin Türkiye distribütörlüğünü yürüten OMC Otomotiv kuruldu. OMC'nin yüzde 50'si Ülker'ın sahiplerinden Murat Ülker'e aitdi. Kalan yüzde 50 ise Yarar, Özargun ve Vardar tarafından paylaşıldı.

1996 sonlarında Murat Ülker şirketten çekildi ve şirketteki payı diğer üç ortak tarafından eşit oranda satın alındı.

1997 sonlarına kadar hem BMG'nin hem de OMC'nin satışları iyi giderken, otomotivde ilk 10'a, iş makinalarında ise ilk 5'e girdiler.

Uzakdoğu'da yaşanan Asya Krizi nedeniyle mal sevkiyatında sorunlar yaşayan OMC, içeride de satışların daralması sonucunda borçlarını ödeyemez hale geldi. Otomotiv piyasasında yaşanan daralma ve rekabette OMC'nin geri dönülmez sonunu hızlandırdı. Ortaklar OMC'nin iflası için 3. Asliye Ticaret Mahkemesi'ne başvurdular.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!