Vural: Uçak üretim ve bakım merkezi oluruz

Güncelleme Tarihi:

Vural: Uçak üretim ve bakım merkezi oluruz
Oluşturulma Tarihi: Haziran 07, 2002 02:04

Airex 2002 Uluslararası Sivil Havacılık ve Havaalanı Ekipmanları Fuarı'na katılan Ulaştırma Bakanı Oktay Vural, ‘‘Türkiye uçak imalatı, bakım ve onarımı için bir merkez olabilir. Airbus'un İzmir'e dönük adımı bunun için iyi sinyal’’ dedi.

ULAŞTIRMA Bakanı Oktay Vural, havacılık şirketi Airbus'ın İzmir'de üretim yapmasını yabancı sermayenin Türkiye'ye gelmesi açısından ‘‘önemli bir sinyal’’ olarak gördüğünü söyledi. Airbus'un katma değerin Türkiye'de kalmasına ve dolayısıyla istihdamın artmasına sebebiyet vereceğini söyleyen Vural, ‘‘Türkiye önemli bir cazibe ülkesidir. Büyük şirketlerin ülkemize gelmesi bence önemli bir sinyaldir. Bunları başkalarının takip edeceğini ümit ediyorum’’ dedi.

4'üncü Uluslararası Sivil Havacılık ve Havaalanı Ekipmanları Fuarı'nın (AIREX 2002) açılışına katılan Bakan Vural ile Hindistan Sivil Havacılık Bakanı Syed Shahnawaz Hussain, Fas Ulaştırma Bakanı Abdesselam Zenined, YemenUlaştırma Bakanı Saced Yafee ve KKTC Ulaştırma Bakanı Salih Miroğlu, THY'ye ait RJ 100 tipi uçakla İstanbul'u havadan gezdi.

Geziden önce gazetecilerin sorularını yanıtlayan Bakan Vural, Airbus'ın üretimini İzmir'de yapmasıyla ilgili bir soru üzerine şunları söyledi.

‘‘Airbus'ın Türkiye'deki üretimi, katma değerin Türkiye'de kalmasına, dolayısıyla istihdamın artmasına sebebiyet verecektir. Türkiye bu ölçüler içerisinde hem bakım-onarım, hem de bu tip uçak imalatı için merkez olabilir. Bu tip yatırımlar doğrudan yatırımdır ve istihdamı doğrudan etkileyebilirler. Amacımız, doğrudan yatırımcıların Türkiye'ye gelmesi, istihdam ve sanayinin oluşmasıdır.’’

TÜRK JET PROJESİ

Ulaştırma Bakanlığı tarafından yürütülen ve bölgesel havacılığı geliştirmek amacıyla sürdürülen ‘‘Türk Jet’’ projesinin hangi aşamada olduğunun sorulması üzerine Vural, ‘‘Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, pazartesi günü bir değerlendirme daha yapacak. Şu anda onların değerlendirmesi kaldı’’ diye konuştu. Vural, projenin geliştirilmesi konusunda yatırımcıları beklediklerini kaydederek, ‘‘THY de buna yönelik politikasını yeniden oluşturacaktır. Proje bir kamu girişimi değil, özel sektör girişimini teşvik eden bir modeldir’’ dedi.

‘‘Projenin gerçekleştirilmesiyle birlikte İstanbul-Ankara arasındaki yolculuğun kaça mal olacağının’’ sorulması üzerine Vural, ‘‘Bizim yaptığımız modellerle ucuz maliyetli uçuşlar gerçekleştirmeyi düşünüyoruz. Bu bir şirket çalışması. Ticari çalışma olacak. Mevcut fiyatlardan daha ucuz uçma modelini geliştirdik’’ yanıtını verdi.

Devler Airex 2002'de buluştu

AIREX 2002, 4'üncü Uluslarası Sivil Havacılık ve Havalimanı Ekipmanları Fuarı, Atatürk Havalimanı Askeri Apronu'nda 17 ülkeden 160 firmanın katılımıyla dün açıldı. Bölgenin en büyük sivil havacılık fuarı olan Airex 2002'de, 60 bin metrekarelik fuar alanında Airbus A 330-200'ün de aralarında bulunduğu 53 uçak da sergileniyor.

Dünyanın en büyük uçak imalatçıları, havalimanı ekipmanı satıcıları ve havalimanı temsilcilerinin katıldığı fuarın ana sponsorluğunu Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali İşletmecisi TAV ile Antalya Havalimanı Dış Hatlar Terminali İşletmesi yapıyor. Hürriyet'in Kokpit sayfası ve Kanal D'de yayınlanan Kokpit programı, Gözen AIR ve THY de fuarın sponsoru oldu. Fuara Boeing, Airbus, TAI, THY, Dassault, Delta Havacılık'ın aralarında bulunduğu 160 firma katılıyor. Havacılıkta dünya devlerini buluşturan fuar, Türkiye'nin tanıtımında da önemli bir rol üstleniyor. AIREX 2002, 9 Haziran saat 15.30'a kadar 10.00-18.00 saatleri arasında açık kalacak. Fuar ücretsiz olarak gezilebilecek.

Fuara en çok uçağı Cessna getirdi

AIREX 2002'ye bu yıl katılan 53 uçak arasında en çok ilgiyi Airbus'ın uzun menzilli iki motorlu A330-200 uçağı çekti. Pervaneli bölgesel uçaklar pazarında ise, Kanadalı Bombardier Dash 8-Q300 ile, Fransız-İtalyan ortak yapımı ATR42-500 arasında kıyasıya bir rekabet dikkat çekiyor. Havayollarına demo uçusları yapan iki uçak, başta Türkjet olmak üzere önümüzdeki dönemde kurulması muhtemel bölgesel havayollarının uçak seçiminde ibreyi kendinden yana çevirmeye çalışıyor.

Özel uçak imalatçıları arasında katılım sayısı açısından rekor Cessna'da. Türkiye ayağı Emair tarafından temsil edilen Cessna, fuara iş jetleri Excel, Bravo, Ultra, Citation X'in yanı sıra pervaneli turboprop Caravan Amfibik, 172 ve 182'yi getirmiş.

Türkiye temsilciliği Soylu Havacılık tarafından yapılan Fransız Dassault ise, iki motorlu Falcon 2000 ve üç motorlu Falcon 900EX ile Airex'e renk kattı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!