Visa: Kasada nakit ödemeye indirim gizli komisyon sayılır

Visa: Kasada nakit ödemeye indirim gizli komisyon sayılır

Visa Avrupa Başkanı Peter Ayliffe, küçük-büyük perakendecilerde etiket üzerindeki fiyatın kredi kartı ödemesine göre belirlenmesini ve kasada peşin ödemelerde indirim yapılmasını gizli komisyon uygulaması olarak değerlendirerek "Bu yanlış bir uygulamadır. Enflasyon üzerinde küçük bir etkisi olabilir" dedi.

VISA Avrupa’nın yeni Başkanı Peter Ayliffe, irili ufaklı perakendecilerde ürünün etiketi üzerindeki fiyatın, kredi kartı ödemesine göre belirlenmesini ve kasada peşin ödemelerde indirim yapılmasını gizli komisyon uygulaması şeklinde değerlendirerek, "Tüketiciler komisyondan hoşlanmadığı için, komisyon yok olmak zorunda kaldı. Ancak peşin ödemede tüketiciye indirim yapmak, kredi kartı kullanıcısına bir çeşit gizli komisyon uygulamasıdır ve yanlıştır. Tüketici bundan da hoşlanmayacaktır" dedi. Ayliffe, "Kredi kartları kullanımında komisyon uygulamaları uzun zamandır yok. Ödemeler ve ilişkiler kredi kartını veren banka ve perakendecinin çalıştığı banka arasında yapılır ve kredi kartıyla ödeme yapıldığında tüketiciden ayrıca bir para alınmamasını sağlar" diye konuştu.

ENFLASYONA ETKİSİ: Tüm üye bankalarla birlikte Visa’nın, kurallara uymayan perakendecilerin ortaya çıkarılması için çalıştığını belirten Ayliffe, şöyle konuştu: "Avrupa’da peşin ödemede indirim gibi uygulamalara rastlamak mümkün değil. Nakit paranın hem tüketiciye hem de perakendeciye maliyeti var. Kart kullanımlarıyla bu maliyeti ortadan kaldırmak istiyoruz. Çok büyük perakendeciler bunu anlayabiliyor. Kart kullanımının sağladığı ödeme güvenliği gibi faydaları biliyorlar. Enflasyonu körükleyen başka ana sebepler var ancak bu tarz uygulamalar da enflasyonu biraz etkileyebilir."

BÜYÜMEYE KATKINIZ: Peter Ayliffe, Visa Avrupa’nın 2006’da önemli bir büyüme gösterdiğini, Türkiye’nin söz konusu büyümeye katkısının oldukça fazla olduğunu söyledi. Ayliffe, Türkiye’de Visa markalı kart sayısının yüzde 23 artarak 43 milyona ulaştığını, her 100 liranın 13 lirasının Visa ile harcandığını belirterek "Kart sayısı açısından Türkiye, İngiltere’den sonra en büyük ikinci pazarımız" dedi. Türkiye’nin çok dinamik bir pazar olduğuna dikkat çeken Ayliffe, şöyle konuştu: "Burada 33 banka ile çalışıyoruz. Hem bankacılık hem de GSMH büyüyor. Ciddi bir büyüme potansiyeli görüyoruz. Genç nüfus ve yenilikçi kültür Türkiye’nin söz veren, vaat eden yüzü. Avrupa’da Visa’yı kullananlarla Türkiye’de kullananlar arasındaki enbüyük fark; Türkler daha çok kredi kartı kullanıyor ve kredi kartı artış oranı çok yüksek, banka kartı kullanımı ise düşük. Avrupa’da ise banka kartı kullanımı çok, kredi kartı kullanımı az." İtalya başta olmak üzere Avrupa’da önödemeli kartların giderek yaygınlaştığına, sayısının 5.5 milyona ulaştığına ve artış hızının yüzde 200 olduğuna değinen Ayliffe şunları söyledi: "Yenilikçiliğe açık Türkiye, yeni ürünleri pazara sokarken bize cesaret veriyor. Şu anda Türkiye’de önödemeli kartlar yok ama bunlar yepyeni bir kategori oluşturacak. Bu kartlar, kredi kartlarının tam tersi bir mantıkla kullanılıyor ve karta yüklediğiniz ve limiti belli bir kart. Banka kartı olan bir yetişkin için değil, örneğin öğrenciler için. Daha fazla gençlere yönelik olacağını düşünüyoruz. Genç nüfusuyla Türkiye iyi bir pazar olabilir."
Haberle ilgili daha fazlası: