Ülker sakız ve kahve pazarına girdi

Güncelleme Tarihi:

Ülker sakız ve kahve pazarına girdi
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 12, 2003 00:00

Ülker Cola Turka ile kola pazarından sonra, Ülker Golf markasıyla dondurma, Ülker Chewydent ile draje sakız ve Ülker Türk kahvesi ile kahve pazarına adım attı.Ülkerin 3 yeni ürünü, Ülker Grubu BaÅŸkanı Necdet BuzbaÅŸ, İş GeliÅŸtirme ve AR-GE Grubu BaÅŸkanı Zeki Sözen, Tüketici Grubu BaÅŸkanı Taner KaramollaoÄŸlu, Tüketici Grubu BaÅŸkan yardımcısı Kuthan Erginbilgiç ve Gıda Grubu BaÅŸkanı Metin Yurdagül'ün katıldığı bir basın toplantısı ile tanıtıldı. Ülker Golf dondurma hakkında bilgi veren ülker İş GeliÅŸtirme ve AR-GE Grubu BaÅŸkanı Zeki Sözen, dondurmanın içindeki malzemelerin bir çoÄŸunun Ülker'in uzun yıllar ürettiÄŸi ürünler olması nedeniyle dondurma üretimine baÅŸladıklarını bildirdi. Ülker'in uzmanlık alanı olan bu ürünlerde Türk damak tadını ve tüketici beklentilerini çok iyi etüd etmiÅŸ bir firma olduÄŸu için üstünlüğü bulunduÄŸunu ifade eden Sözen, bu ürünlerin AÄŸustos ayı itibariyle pazara girdiÄŸini söyledi. Ülker Grubu'nun, kurduÄŸu ülker Golf marka dondurmalarını üretecek olan Natura Gıda Sanayi vasıtasıyla Bursa'nın Akçalar beldesinde kurulu olan Schöller dondurma fabrikasını satın aldığını belirten Sözen, ''Bu fabrikaya otomasyon ve yüksek teknolojiye sahip satın alınan yeni bir tesis eklenmiÅŸtir. Ayrıca İtalyan Uzmanlar tarafından kurulan ve üstün kalitesiyle bilinen Venexia dondurma firması da satın alınarak aynı bünyeye dahil edilmiÅŸtir'' dedi.     Zeki Sözen, üretim kapasitelerinin yıllık 25 milyon dolar olduÄŸunu, tesislere ÅŸu ana kadar 5 milyon dolarlık yatırım yapıldığını, 2004 yılında ise dolap sayılarını artırmak için 10 milyon dolarlık ilave yatırım yapılacağını açıkladı.     Ülker'in dondurmada kısa vadede AR-GE, satış ve dağıtım sistemi geliÅŸtirme çalışmaları ile gerekli altyapıyı oluÅŸturmayı planladığını söyleyen Sözen, ''Bugün Ülker'i satışta lider yapan Türk tüketicisi üretilen ve üretilecek ürünlerin kalitesi ve lezzeti karşısında Ülker'i tercih edecektir. Bundan sonra dondurmada her ÅŸey deÄŸiÅŸecek'' dedi. Soruları da yanıtlayan Sözen, Türkiye'de 45 milyon litresi ambalajlı olmak üzere 60 milyon litrelik dondurma pazarı bulunduÄŸunu, kiÅŸi başına yıllık dondurma tüketiminin 1 litrenin altında olduÄŸunu, pazarın büyüklüğünün de 130-140 milyon doları bulduÄŸun kaydetti. ÜLKER CHEWYDENT Ülker Chewydent'in tanıtımını yapan Ülker Tüketici Grubu BaÅŸkanı Taner KaramollaoÄŸlu da konuÅŸmasına Cola Turka için toplumun olumlu teveccühüne teÅŸekkür ederek baÅŸladı.  Cola Turka'da tesis kapasitelerinin tamamını doldurduklarını ifade eden KaramollaoÄŸlu ''Ürün yetiÅŸtirmek için büyük çaba gösteriyoruz'' dedi. Ülker Chewydent'in nane, meyve bahçesi, white-karbonatlı, çilekli, yeÅŸil nane ve damla sakızlı olmak üzere 6 çeÅŸitten oluÅŸtuÄŸunu, 10'lu ve 20'li iki ayrı boyutu bulunduÄŸunu belirten KaramollaoÄŸlu, ''5.7 milyar adetlik sakız pazarında draje sakızın pazar payı yüzde 41. Zor olan sakız iÅŸinin Ülker sayesinde çözüleceÄŸini düşünüyorum'' dedi.     Dondurmanın dağıtımına bu ay baÅŸladıklarını ifade eden KaramollaoÄŸlu, sakız ve kahvenin dağıtımının da bu haftadan itibaren baÅŸlayacağını bildirdi.     Bir baÅŸka soru üzerine de KarmollaoÄŸlu, dondurmada sezon olmamasının kendilerinin de tercihi olduÄŸunu, ancak hala sezonsal göründüğünü belirtti. KaramollaoÄŸlu, ''Dordurmanın pazara sunulmasında ideal ay Åžubat olabilirdi, fakat mevcut tesisi satın aldığımız için Türk tüketicisi bizim yaptığımız dondurma tadını bir 6 ay daha beklemesin dedik'' diyekonuÅŸtu. Sahte Cola Turka ile ilgili bir soru üzerine de KaramollaoÄŸlu, 200 kadar Cola Turka ÅŸiÅŸesini çöplükten toplamaya çalışan bir grubun tespit edildiÄŸini ve bunların toplandığını, ÅŸu anda herhangi bir sıkıntıları bulunmadığını söyledi.   KaramollaoÄŸlu, ''Tanıtıma son zamanlarda biraz daha fazla para harcadık, ama iyiyiz. GirdiÄŸimiz pazarlarda hep 2'deyiz. 3'te olduÄŸumuzu hatırlamıyorum'' dedi.     ÜLKER TÜRK KAHVESİ Ülker Türk Kahvesi hakkında bilgi veren Ülker Tüketici Grubu BaÅŸkan Yardımcısı Kuthan Erginbilgiç da kahvenin Brezilya'nın Arbica tipi kahve çekirdeklerinden geleneksel Ülker kalitesi ile üretildiÄŸini söyledi.    100 milyon dolarlık Türk kahve pazarının 4/3'ünü Türk kahvesinin oluÅŸturduÄŸunu ifade eden Erginbilgiç, Türkiye'de kahve içenlerin yüzde 43'ünün de fal baktırmak için kahve içtiklerini belirtti.     Yeni ürünlere ne kadar yatırım yapıldığına iliÅŸkin bir soru üzerine de Ülker Gıda Grubu BaÅŸkanı Metin Yurdagül, Golf dondurmaya 5 milyon dolar yatırım yapıldığını, yeni dolaplar için önümüzdeki yıl 10 milyon dolar yatırım yapılacağını söyledi.     Türk kahvesini Ülker tesislerinde deÄŸil Altın Marka firmasının yaptığı modern tesislerde üretildiÄŸini ifade eden Yurdagül, firmanın tesis için 7 milyon dolar yatırım yaptığını kaydetti. Yurdagül, sakız konusunda yaptıkları yatırımın 10 milyon dolar olduÄŸunu belirtti. Ülker Grubu BaÅŸkanı Necdet BuzbaÅŸ, Ülker'in bakliyat grubu dışında bir çok ürün kategorisinde bulunduÄŸunu, Eylül ayından itibaren bebek mamasını düşündüklerini söyledi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!