Türkiye, Fiat'ın ihracat şampiyonu

Güncelleme Tarihi:

Türkiye, Fiatın ihracat şampiyonu
Oluşturulma Tarihi: Haziran 15, 2001 00:00


Emre ÖZPEYNİRCİ / MİLANO
Haberin Devamı

Türkiye'nin Fiat'ın dördüncü büyük üretim üssü olduğunu belirten Fiat Auto Başkanı Roberto Testore, ‘‘Türkiye, Doblo üretimi ile birlikte, Fiat'ın en fazla ihracat yapan ülkesi konumuna geldi’’ dedi.

FIAT Auto Başkanı Roberto Testore, Türkiye'nin Fiat'ın dördüncü büyük üretim üssü olduğunu belirterek, ‘‘Türkiye Doblo üretimiyle birlikte Fiat'ın en fazla ihracat yapan ülkesi oldu. Yeni model ihracatında da Türkiye bir numara’’ dedi.

İtalyan otomotiv devi Fiat Auto S.p.A, Lancia, Alfa Romeo ve Fiat markalarının yeni vizyonları, stratejileri, ürünleri ve hedeflerini Milano'da düzenlediği ve 6 bin bayisinin katıldığı bir toplantıyla anlattı. Toplantıda konuşan Fiat Auto Başkanı Roberto Testore, üç yıl içinde 3 milyon araç satmayı planladıklarını belirterek, ‘‘2005 yılında yeni vizyonumuzla 19 yeni modelin tanıtımını gerçekleştireceğiz. Tüm bunların gerçekleşmesi için 2001 ile 2005 yılları arasında 14 milyar Euro'luk yatırım yapacağız’’ dedi.

Testore, Türkiye'ye ilişkin planları hakkında sorulan soruya ise, ‘‘Türkiye bizim için çok önemli bir pazar. Şu an 4'üncü büyük üreticimiz durumunda. Şu an yaşadığı krizden dolayı zayıf bir pazar ancak yakın gelecekte yeniden eski gücüne kavuşup güçlü bir pozisyona gelecektir’’ cevabını verdi. Testore, Doblo üretimiyle büyük başarı kazanan Türkiye'nin şu an Avrupa'nın en fazla ihracat yapan ülkesi olduğunu da belirterek, ‘‘Türk pazarının önemini biliyoruz ve işbirliklerimiz devam edecek’’ diye konuştu.

TEK SORUN POLİTİKACILAR

Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş'nin Ticari İşlerden Sorumlu Genel Müdürü Ferruccio Raspino ise, Fiat'ın Avrupa'da gerçekleştireceği yeni strateji ve hedefleri doğrultusunda ilerleyeceklerini belirterek, ‘‘2002 yılında Tofaş-Fiat yeniden Türkiye'nin en büyük otomotiv firması olacak’’ dedi. Avrupa'da olduğu gibi Türkiye'de de Fiat'ın imaj sıkıntısı çektiğini belirten Raspino, ‘‘İnsanların kafasındaki Fiat imajını yeni modellerimiz ve yeni bayi stratejilerimizle değiştireceğiz’’ diye konuştu.

Raspino Türkiye'de yaşanan krizden dolayı 2001 yılında yeni model lansmanı yapamadıklarını belirterek şöyle konuştu:

‘‘Bizim ana ürün tanıtımlarımız 2002 yılında olacak. Çünkü 2002 yılında krizin etkisi tam geçmese bile yarıya yarıya atlatılacağına inanıyorum. Bizim krizin geçip geçmeyeceği konusunda kafamızda sadece bir soru var. Bu da politikacıların programı takip edip etmeyecekleri konusunda. Eğer arkasında durup takip ederlerse kesinlikle eminim ki Türkiye yeniden iyi duruma gelecektir. Ama eğer aralarındaki kavgayı durdurmayıp, birtakım güçlerini korumayı sürdürürlerse Türkiye kaybeder. Ancak ben inanıyorumki Türkiye'de politikacılar artık sorunu anladılar ve krizi aşacaklar.’’

OPEL VE VW'Yİ BEKLİYORUZ

Krizin aşılmasıyla 2002 yılının başından itibaren Tofaş-Fiat'ın yine en önemli şirket haline geleceğini vurgulayan Raspino, ‘‘Son iki ayda Opel ve Volkswagen çok fazla stoklarının olmasından dolayı büyük indirimler yaptı ve yapmaya devam ediyor. Bizim ise böyle büyük stoklarımız yok. Çünkü biz krizin geleceğini anladık. Biz şu an onların ellerindeki eski modelleri satmasını bekliyoruz ve böylece yeni modellerimizle birlikte aynı seviyeye gelmek istiyoruz. Önümüzdeki yıldan itibaren Türkiye ve Tofaş'ın çok iyi durumlara geleceğine inanıyorum. Yeni modeller ve Alfa Romeo'nun da bize katılmasıyla çok güçleneceğiz’’ dedi.

Kriz nedeniyle piyasaya çıkışını askıya aldıkları Fiat Stillo'yu 2002 yılının ilk üç ayında Türkiye'de satışa sunacaklarını da söyleyen Raspino, ‘‘Stilo Fiat'ın yeni jenarasyonu ve yeni yüzünü oluşturuyor. Tüm dünyada ve Türkiye'de Fiat Stillo ile yeniden doğacak’’ diye konuştu.

Fiat: Alfa Romeo atağımız 2002’de olacak

Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş.'nin Ticari İşlerden Sorumlu Genel Müdürü Ferruccio Raspino, Alfa Romeo'nun Türkiye pazarındaki yeri için de şunları söyledi: ‘‘Alfa Romeo için geniş bir bayi yapısı oluşturmak istiyoruz. Yaşanılan kriz nedeniyle 2001 yılında yatırım yapamadık ama 2002 yılında Alfa Romeo'ya büyük ağırlık vereceğiz.’’ Türkiye genelinde şu an 1.8 milyon Tofaş-Fiat marka aracın olduğunu belirten Raspino, ‘‘Biz bütün bu araçlara yeterli servis imkanını veriyoruz. Alfa Romeo'yu da aynı seviye getirmek istiyoruz’’ dedi. Alfa Romeo için 2002 yılında Türkiye'deki toplam otomobil pazarının yüzde 1.5'ini hedeflediklerini vurgulayan Raspino, ‘‘2002 yılında 5-6 bin Alfa Romeo satmayı düşünüyoruz’’ dedi. Alfa Romeo'yu Türkiye'de iyi bir pozisyona getirdikten sonra Lancia'yı da pazara sokacaklarını kaydeden Raspino, ‘‘Bugünkü şartlarda Lancia'yı Türkiye'ye getirmeyi düşünmüyoruz. Ancak Türkiye ekonomisine bağlı olarak 2002 sonu veya 2003 yılı başında Lancia'yı muhakkak Türkiye pazarına sokacağız’’diye konuştu.

Doblo için Avrupa'da iki aylık kuyruk var

Sadece Türkiye'de üretilip ihraç edilen Fiat Doblo için Avrupa'da kuyruklar oluştu. Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş.'nin Ticari İşlerden Sorumlu Genel Müdürü Ferruccio Raspino, Doblo'nun Avrupa'da çok büyük başarı elde ettiğini belirterek, ‘‘100 bin üretim kapasitesine ulaşan Doblo için Avrupa'da 2 ayı bulan sıralar oluştu. Bu kriz döneminde elde ettiğimiz büyük bir başarıdır’’ dedi.

Fiat'tan 3 yeni model

Fiat Auto'nun Milano'da 3 markasının yeni vizyonlarını tanıttığı toplandıda yeni modellerininde tanıtımı yapıldı. Lancia'nın Thesis, Alfa Romeo'nun 156 GTA ve Fiat'ın Stillo modellerinin Fiat Auto'nun yeni vizyonunun ilk ürünleri olduğunu belirten Roberto Testore, ‘‘Bu modellerle imajımız değişecek’’ dedi.

Raspino: Türkiye son durağım

1999 yılında Türkiye'de çalışmaya başlayan Ferriccio Raspino, 3 yılda 3 kriz yaşadığını belirterek, ‘‘1999 yılında Apo kriziyle Türkiye'ye geldim. Arkasından deprem oldu ve en son olarak da ekonomik kriz yaşadık. Bu kadar kriz bana yetti. Görev süremi Türkiye'de noktalayacağım ve tekne alıp dünyayı dolaşacağım’’ dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!