GeriEkonomi Türkiye ‘büyük meme’ye geçiş üssü
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Türkiye ‘büyük meme’ye geçiş üssü

Türkiye ‘büyük meme’ye geçiş üssü
refid:15344785 ilişkili resim dosyası

Dagi Genel Müdür Yardımcısı Bülent Arı, Rusya ve Ukrayna’da kadınların küçük memeli, Ortadoğu’da ise iri memeli olduğunu belirterek, “Türkiye meme büyüklüğünde de geçiş noktası” dedi.

ERKEK iç giyim markası olarak çıktığı yolda yıllar içinde kadın iç giyim, pijama, gecelik, mayo ve çoraba da giren Dagi, perakendede hem yurtiçinde hem de yurtdışında iddialı büyüme planları yaptı. Türkiye’nin çevre ülkeleri dahil çok sayıda ülkeye hatırı sayılır ihracat yapan Dagi’nin Genel Müdür Yardımcısı Bülent Arı, “Çok sayıda ülkeye üretim yaptığımız için her ülkeye uygun kalıplar geliştirdik. Rusya ve Ukrayna’da sutyen bedenleri 70-75’den başlar çünkü memeler küçüktük; Ortadoğu’da ise büyüktür. Türkiye’de sutyen bedenleri ortalama 80’den başlar. Kuzey ülkelerde memeler daha küçük, Ortadoğu’da ise daha iri. Türkiye pek çok konuda olduğu gibi meme büyüklüğü açısından da bir köprü ve geçiş noktası” dedi.
İnsan ırkı irileşiyor
Tüm dünyada meme bedenlerinin büyüdüğünü belirten Bülent Arı, “Hem Türkiye’de hem dünyada sadece memeler değil; ayak, el, komple beden büyüyor. 5 XL ürünler yapıyoruz. Büyük bedene ilgi sürekli artıyor. 36-38 beden artık daha az üretiliyor. Büyük beden müşterisi zor ürün bulduğu için fiyatı önemsemiyor” diye konuştu..
Ortadoğu’da hızlı operasyon
Ukrayna, Mısır, Fas, Tunus, Rusya’da ciddi yapılanmaya gittiklerini anlatan Arı, Rusya’dan inanılmaz talep aldıklarını, Ortadoğulu bir partnerle hızlı bir operasyon planladıklarını söyledi. Arı, “Özellikle televizyon dizileri çok etkili oldu. Oradan her gün bir müşteri geliyor. Çoğu fiyatına bile bakmadan bir sürü mal alıp gidiyor” dedi.
Yüzde 90 kadın müşteri
2002’de perakendedeki büyümesini hızlandıran Dagi, aynı yıl kadın eşofman ve iç giyime, 2005’te mayo, sonrasında çorap ve ince kadın çorabına girdi. Erkek markası olarak algılansa da mağazadaki satışların yüzde 60’ı kadınlara yapılıyor. Erkek iç giyim ürünlerini de kadınlar satın aldığı için mağaza müşterilerinin yüzde 90’ını kadınlar oluşturuyor.

Irak’tan çanta dolusu parayla gelip alıyorlar

BÜLENT Arı, Irak’tan gelen inanılmaz talebi şöyle anlattı: “Çantalar dolusu parayla gelip, direk nakit ödeyip gidiyorlar. Üstelik çok seksi ürünler alıyorlar. Ortadoğu’da genellikle uzun kollu, klasik modeller satar ama en seksi, en fantezi ürünler de yine orada gidiyor. Ortadoğu’da seksapalitesi yüksek, renkli ürünler de çok satıyor. Bu tür ürünlerde Türk kadınlarından çok daha cesurlar.”

İç giyimde müşteri sadakati daha yüksek

BÜLENT Arı, iç çamaşırı tüketiminde müşteri sadakatinin diğer dış giyime göre çok daha yüksek olduğunu belirterek “Bütün ömrü boyunca aynı marka sutyen ve iç çamaşırını kullanan kadınlar var. İç giyimde hızlı büyüyünce buna şaşırdık aslında” dedi. Sekizi yurtdışında (Azerbeycan, Bosna-Hersek, Lübnan, Ürdün, Bulgaristan, Ukrayna, KKTC) 54 mağazası olan Dagi’nin mağazalarının sadece 12’si franchise. Yıl sonuna kadar bunların sayısını 20’ye çıkarmak üzere sözleşmelerini yaptı. İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Trabzon, Konya, Samsun, Adana, Gaziantep, Denizli’de mağazaları var. Yüzde 15’i ihracat olmak üzere 30 milyon dolar ciro yapıyor.

Özel üretim için delik külotunu gönderen var

ÖZEL sipariş ürünler yaptıklarını ve çok talep aldıklarını söyleyen Bülent Arı şöyle konuştu: “Bu kumaştan, şu üründen olsun diyenler var. Bazısı kolunu uzun ya da kısa istiyor; ya da boynuyla oynuyor. Çok beğendiği kilotun kumaşı artık üretilmeyen kadın ya da erkek müşteri eskisini gönderiyor, aynısından üretilmesini istiyor. Böyle taleple delik boxer külot geldiği oldu. Bir kumaşta çok ısrar eden bir iş adamı için o kumaştan ürettik ve o kumaştan yaptığımız ürünler en çok satanlar oldu.”

İnternette en seksi ürünler Maraş’a gitti

BÜLENT Arı, satışlarıyla ilgili ilginç baz notları şöyle aktardı:
Türkiye’den internetten satış yaptığımızda en seksi ürünleri Maraş’tan aldılar.
Bazen mağazaya erkek müşteriler geliyor. Ve çok özel bir ürün almak istediklerini söylüyorlar.
Mağazalarımızın olduğu hemen her şehirde böyle talepler oluyor. Fakat İstanbul’da bu erkeklerin oranı daha yüksek.
Bu erkekler daha genç ve bekar olduklarını zannediyoruz. Sadece gelir düzeyinin çok yüksek olduğu yerlerde değil örneğin Beylikdüzü, İkitelli mağazalarında da böyle erkek müşteriler ağırlanıyor.
Krizle ev giyim çok arttı.

Terliğe iddialı giriyor Eros lisansı veriyor

“CİDDİ ciddi terlik işine giriyoruz” diyen Bülent Arı, pijama koleksiyonlarını da tamamlayan ev terliklerinde iddialı olduklarını söyledi. Emzirme sutyeni, emzirme geceliği gibi hamile-anne koleksiyonlarının gördüğü ilgiye şaşırdıklarını belirten Bülent Arı, “Üç yıl önce erkek iç giyim markası Eros’u satın almıştık. 1956’da kurulmuş. Hâlâ bilinirliği çok yüksek bir marka. Şimdi bu markanın üretimi için mağazalara lisans veriyoruz. Pijama için ayrı, iç giyim için ayrı. İsim hakkı bizde kalacak şekilde üretilsin istiyoruz. Çünkü aynı çatı altında iki ayrı markayı tutmayı doğru bulmuyoruz” dedi.

Canlı Borsa - Altın Fiyatları - Döviz Kurları için Bigpara

False