Türk markalarından Çin’e e-ihracat atağı

Güncelleme Tarihi:

Türk markalarından Çin’e e-ihracat atağı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 03, 2023 07:00

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkan Yardımcısı ve PttAVM.com Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen Perakende Günleri’nde “Uzak pazarlara Türk ürünlerinin ihracatı-Çin Türkiye Premium Mağazaları” konulu sunum yaptı.

Haberin Devamı

Çevikoğlu sunumunda, dünya e-ticaret pazarının 4 trilyon doları aştığını belirterek, 2023-2027 arasında yıllık ortalama yüzde 11.52 büyüme kaydetmesinin beklendiğini söyledi. Uzak pazarlar olan Çin, Hindistan, Endonezya, Pakistan, Vietnam, Tayland, Güney Kore ve Japonya’nın 3.7 milyarlık nüfusu ile global nüfusun yüzde 45’ine denk geldiğini kaydeden Çevikoğlu, “Çin 1.4 trilyon dolar ile pazarın yüzde 34’üne hakim. Yıllık 67 milyar dolarlık e-ithalat yapıyorlar. Biz de bu kapsamda 5 yıl içerisinde Çin’e 500 milyon dolarlık e-ihracat yapmak istiyoruz” dedi. Çevikoğlu, Türkiye’nin Pekin Büyükelçiliği, TİM, TOBB ve Ticaret Bakanlığı E-ticaret Dairesi’nin PTT iştirak şirketi PttAVM.com’a Çin’in en büyük e-ticaret platformları JD’nin yanı sıra Alibaba şirketi Tmall ve TikTok’un sahibi olduğu Douyin’de “Türkiye Premium Store” adlı mağazalar kurma görevi verdiğini anlatarak, “Mağazamıza şu ana kadar 50’yi aşkın marka katıldı. Bunlar arasında Eti, Tariş, Papağan, Arzum, DS Damat gibi önde gelen markalar bulunurken, Çinliler en fazla kozmetik, gıda ve giyime rağbet gösteriyor” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!