GeriEkonomi Turizmde ‘markalı’ çözüm
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Turizmde ‘markalı’ çözüm

Turizmde ‘markalı’ çözüm
Abone Olgoogle-news

2014 yılında hizmete açılan Mandarin Oriental Bodrum’un yatırımcısı Astaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşcı, turizmde yaşanan sıkıntıların aşılması için ‘markalara’ yoğunlaşılması gerektiğini söyledi.

Dünyaca ünlü bir marka otel zinciri ile otellerini işletmeleri sebebiyle bu yıl turizmde yaşanan sorunlardan neredeyse hiç etkilenmediklerini dile getiren Aşcı, “Toplam 600 dönüm arazide 750 milyon dolarlık bir yatırım yaptık. 500 dönümünde evlerimiz var. Bunların yüzde 95’i satıldı. Otelde de 127 oda mevcut. 2014 ve 2015’te doluluklarımız çok iyiydi. Otelin dünya çapında tanınması 3-4 yıl sürer diye düşünüyorduk. Ancak Mandarin Oriental’in dünya çapındaki bilinirliği sayesinde daha ilk yılımızda gelen talebe yetişemedik. Bizden ev alanların yüzde 40’ı yabancı. Otel müşterilerimiz arasında da ilk 3 sırada İngiliz, Alman ve ABD’li turistler var. Otel müşterilerimizin de yüzde90’ı yabancı. Bunu da markanın gücü ile sağlıyoruz” ifadelerini kullandı.

 

BODRUM MODELİ

 

Bodrum’un turizmdeki çıkmazdan kurtulması için çok doğru bir model olacağının altını çizen Vedat Aşcı, “Şu anda Bodrum tanıtım açısından çok iyi noktada. Harcama gücü yüksek turistleri çekiyor. Mandarin Oriental da buraya ciddi değer kattı. Bu otel, Bodrum’un dünyadaki markalaşması açısından da çok ciddi değer arttı. Bu başarıdan sonra dünyadaki lüks markalar Bodrum’da yeni yatırımlar için yer bakıyor. En önemli beach club’lar Bodrum’a geliyor. Bodrum Cote D’azure, Sardunya Adaları gibi dünyadaki harcama gücü yüksek turistlerin odak noktası olmaya devam edecek” dedi.

 

REZERVASYONLAR YAVAŞLADI

 

Bodrum turizminin 2016 performansı hakkında da açıklamalarda bulunan Aşcı, “Genel krizden çok etkilenmedi. Türkiye’nin de hiç etkilenmemesini isterdik ama olan oldu. Bodrum’a ne istediğini bilen turist geliyor. Bizim otelimizin doluluğu da bu yıl için çok iyi gidiyor. Bu sene sadece rezervasyonlarımız geç geliyor. Önceki senelerde 3-4 ay önceden rezervasyonlar gelirdi. Şimdi 3-4 hafta öncesinden geliyor. İnsanlar, güncel gelişmeleri takip ederek rezervasyonlarını yapıyor. Dünyanın tamamına hitap ediyoruz. Bu yüzden sıkıntı yaşamadık. Oda sayımızda 127 olduğu için doluluğu sağlamak çok daha rahat oluyor. Mandarin’in çok ciddi sabit müşterisi var” diye konuştu. Bodrum’da orta kesime hitap eden büyük kapasiteli otellerde de ufak sıkıntılar yaşandığına dikkat çeken Aşcı, “Butik ve markalı otellerde sıkıntılar daha az etkili oluyor. Bir iki ülkeye bağlı tanıtım ve pazarlama faaliyeti değil, mümkün olduğu kadar tüm dünyada pazarlama yapılmalı” ifadelerini kullandı. Otellerini herhangi bir marka ile açmaları halinde tanıtımın çok uzun yıllar süreceğine dikkat çeken Aşcı, “O zaman fiyat ortalamamız çok yüksek olamazdı. Markayı çok iyi kullandık” dedi. 

ORTALAMA ODA FİYATI GECELEK 1800 EURO

BU yıl itibariyle Mandarin Orieantal Kuruçeşme için çalışmalara başlayacaklarının bilgisini veren Vedat Aşcı, “2018 sene sonunda faaliyete geçecek. Arsası ile birlikte yatırım bedeli 500 milyon doları bulacak. Dünyanın en lüks otellerinden biri olacak. 100-120 odası olacak. Bodrum’daki oda fiyatları 800 Euro ile 20 bin Euro arasında değişiyor. İstanbul’da da 1500 Euro ile 30 bin Euro arasında değişecek. Bodrum’da yüksek sezonda ortalama oda fiyatımız 1800 Euro. Bu fiyat sadece oda-kahvaltı için harcanıyor” dedi.  Rezidans yatırımlarının da devam edeceğini belirten Vedat Aşcı, “Beşiktaş’ta birkaç bölge ile ilgileniyoruz. 2019’da bu projeyi hayata geçireceğiz. Otel ve rezidans olacak. Yine Mandarin Oriental markası ile olacak” diye konuştu. 

False