Tüm ChampionSa’lar Gima’ya Endi’ler DiaSA’ya dönüşüyor

Güncelleme Tarihi:

Tüm ChampionSa’lar Gima’ya Endi’ler DiaSA’ya dönüşüyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 26, 2005 00:00

Fiba Holding’den Gima ve Endi’yi 132.5 milyon dolara alan CarrefourSA, 6 aylık sessizlik döneminin ardından harekete geçmeye hazırlanıyor. Türkiye’de Sabancı Holding ile ortak olan Carrefour, ilk önce tüm ChampionSa’ları Gima, Endi’leri ise DiaSa’ya çevirmeye hazırlanıyor. Böylece CarrefourSA Grubu süpermarket ve indirim marketlerini tek çatı altında birleştirmiş oluyor.

FİBA Holding’e bağlı Gima ve Endi’yi Koç Holding’in elinden hızlı bir operasyonla 132.5 milyon dolara alan CarrefourSA, 6 aylık sessizlik döneminin ardından harekete geçmeye hazırlanıyor. Türkiye’de Sabancı Holding ile ortak olan Fransız perakende devi Carrefour, ilk önce tüm ChampionSa’ları Gima, Endi’leri ise DiaSa’ya çevirmeye hazırlanıyor. Böylece CarrefourSA Grubu supermarket ve indirim marketlerini tek çatı altında birleştirmiş oluyor. Carrefour bu operasyonun ardından Carrefour’ları küçültüp Türkiye’de hızlı büyümeyi planlıyor. Bu çerçevede ilk etapta İstinye’deki ChampionSa’nın, Carrefour adını alacağı ve başarılı olursa tüm Türkiye geneline benzer konseptin yayılmasının planlandığı belirtiliyor.

REAL’İ KURDU:

Tüm bu operasyonların başında ise perakende sektörünün tanınmış isimlerinden Servet Topaloğlu bulunuyor. Ekim ayı başından itibaren Carrefoursa Grubu’nun Süpermarketlerden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi olan Topaloğlu’nun yıldızı Real ve Tansaş yönetiminde gösterdiği başarılar sonrası parlamıştı. 1997 yılında Alman Metro AG’ye bağlı Real hipermarketlerinin Türkiye’de kuruluşunu gerçekleştiren Topaloğlu 2001 sonuna kadar da Genel Müdürlük ve Yönetim Kurulu üyeliğini sürdürdü. 2002 başında Tansaş’ın başına geçen Topaloğlu şirketin zarardan kara geçmesinde en büyük pay sahibi kişilerden birisi olarak gösterildi. Topaloğlu, Tansaş’ın 550 milyon dolara yakın bir toplam bedel üzerinden Koç Grubu’na satışında önemli rol oynadı. Doğuş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk’te Tansaş’ın yüksek fiyata satılmasında etkili olan Topaloğlu’nu kaybetmemek için araç muayene istasyonu TüvTürk’ün başına getirdi. Ancak, Carrefour hemen harekete geçerek Topaloğlu’nu transfer etti.

2 AY KAMP YAPTI:

Topaloğlu Carrefour’a katıldıktan kısa bir süre sonra hem grubun Avrupa’daki marketlerini hem de rakipleri ve yenilikleri yakından incelemek için 2 ay yurtdışında bulundu. Bu süre zarfında sadece haftasonları ailesini görmek için Türkiye’ye gelen Topaloğlu geçtiğimiz günlerde çalışmalarını tamamlamış olarak geri döndü. Topaloğlu’nun sektöre bir yenilik katacak şu anda pazarda olmayan bir konsept oluşturmaya çalıştığı kaydediliyor. Topaloğlu’nun Tansaş’taki başarısı farklı konsept yaratabilmesine bağlanıyor.

‘GİMA’YI ÜÇ YILDA ÜÇE KATLA’:

Geçmişteki başarıları Topaloğlu’na bu transferi getirse de yöneticiden beklentileri de arttırıyor. Carrefour’a yakın kaynaklardan elde ettiğimiz bilgilere göre grubun Topaloğlu’na ‘şirketin değerini 3 yılda 3’e katlamanı bekliyoruz’ dediği belirtiliyor. Gima’nın piyasa değeri 220 milyon dolar seviyesinde bulunuyor. Topaloğlu, 3 yılda Gima’nın değerini Tansaş’ın değeri olan 550-600 milyon dolara çıkarması bekleniyor.

Şubat ayında yeni yüz çıkacak

GİMA
’nın Carrefour’a satışı sonrasında piyasalarda konuşulan diğer bir ayrıntı ise Gima ile Carrefour’un birleşip birleşmeyeceğiydi. Bu konuda kesin bir kararın olmadığı bu karara göre halka açılma gibi konuların netleşeceği üzerinde duruluyor. Şubat ayında yapılacak tanıtımlarla marketlerin yeni yüzünün kamuoyuna gösterileceği bildiriliyor.

Gözler pazardaki hareketsiz oyuncularda

2005 yılında perakende sektöründe yaşanan devralmalar ve satınalmalar sonrasında büyük bir hareketlilik yaşandı. Şimdi gözler bu yıl pazarda hareketsiz kalan oyuncularda. Öncelikli olarak İngiliz Kipa-Tesco’nın Tansaş’ı Migros’a kaptırdıktan sonra nasıl bir strateji izleyeceği merak konusu. Uzakdoğu’da Carrefour ile market deyiş tokuşu yapan Tesco güçsüz olduğu pazarlardan çıkma stratejisi izliyor. Aynı politika Türkiye’de izlenebilir mi diye sorulurken Tesco kaynakları Türkiye’nin Tesco için stratejik ve prestij kanıtlama yeri haline geldiği üzerinde duruyor. Aynı stratejik yarış analist toplantısında bile yaşanıyor. Yurtdışından 50’ye yakın analistin Carrefour’un düzenleyeceği bilgilendirme toplantısı için Türkiye’ye geleceği belirtiliyor. Türkiye operasyonundaki gelişmelerin uluslararası Carrefour’a etkisinin tartışılacağı bildiriliyor. Bu toplantıyı haber alan Tesco’nun da aynı tür bir toplantı hazırlığına girdiği gelen bilgiler arasında.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!