Toyota Sakarya modeli üretin ‘Sakaria’ diye dünyaya satarsınız

Güncelleme Tarihi:

Toyota Sakarya modeli üretin ‘Sakaria’ diye dünyaya satarsınız
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 13, 2012 00:00

Japonya gezisinin üçüncü gününde Toyota Dünya Başkanı Fuijo Cho ile bir araya gelen Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, “Toyota Sakarya adı altında yeni bir model üretebilirsiniz. Japonca’ya da çok uygun, ‘Toyota Sakaria’ diyebilirsiniz” dedi.

Haberin Devamı

BİLİM, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, Türkiye’deki otomotive yapılan teşviki yeterli bulmayan Toyota yönetimini ikna etmek için Japonya’da yaptığı temaslarda, Toyota’nın bir numaralı yöneticisi Fujio Cho’ya üç öneri götürdü. Toyota Dünya Başkanı Cho’dan tüm önerilerini değerlendirme sözü alan Bakan Ergün, Toyota’ya yeni bir model önerisinde bulundu. Bakan Ergün, “Toyota Sakarya adı altında yeni bir model üretebilirsiniz. Japonca söylenmeye de çok uygun, Toyota Sakaria diyebilirsiniz” önerisinde bulunurken, Cho da “Mutlaka tam kapasiteye çıkmak istiyoruz. Bu konuda sizin önerileriniz olabilir mi” diye sordu.

Tam kapasiteye çıkmak istiyoruz

Bakan Ergün, Japonya gezisinin üçüncü gününde Toyota Başkanı Fuijo Cho ile Toyota’nın merkezi Nagoya’da bir araya geldi. Cho, Toyota’nın Türkiye’deki fabrikasını çok önemsediğini, bu fabrikada kendi enerjisi ve gayretlerinin olduğunu söyledi. Cho, Sakarya’daki fabrikanın 180 bin araç üretim kapasitesine sahip olmasına rağmen en fazla 80-90 bin üretim yapmasını yeterli bulmadıklarını ifade etti. Cho, “Mutlaka tam kapasiteye çıkmak istiyoruz. Bu konuda sizin önerileriniz olabilir mi” dedi.

Haberin Devamı

Toyota ‘Sakaria’ üretin

Ergün ise Toyota’nın üretimini artırması konusunda bir dizi önerileri olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Ticari araç üretim fikrimizi yeniden canlandırmamızın iyi olacağını düşünüyorum. Türkiye hafif ticari araç üretiminin merkezi haline gelmeye başladı. Türkiye bu konuda büyük yetkinlik kazandı. Hafif ticari araç üretimi, kapasitenizin de artırılmasında önemli bir adım olur. Madem kapasitenizi artırmak istiyorsunuz, Toyota’nın başka modellerini de Türkiye’de üretebilirsiniz. Üretim bandınıza hafif ticari araçları, hibrit araçları ekleyebilirsiniz. Size başka bir önerim daha olacak. Toyota Sakarya adı altında yeni bir model üretebilirsiniz. Japonca söylenmeye de çok uygun, ‘Toyota Sakaria’ diyebilirsiniz.”

Başkan öneriyi ilginç buldu

Bu sözler Başkan Cho’nun da ilgisini çekti. Bakan Ergün’ün söylediklerini not alan Cho, yanında oturan Başkan Yardımcısına “Bu öneriyi not alalım, takibini de siz yapın. Çok ilginç buldum” dedi. Cho, birkaç kez ‘Sakaria’ ismini bizzat yazıp yüksek sesle okuyarak prova yaptı.

Haberin Devamı

Hibrit araçları da destekleyin

TOYOTA Dünya Başkanı Fuijo Cho, Türkiye’nin çevreci araçlara verdiği teşviğin elektrikli araçlarla sınırlı kaldığını, hibrit araçların da desteklenmesini beklediklerini ima etti. Bakan Nihat Ergün bunun üzerine, “Elektrikli araçlara vergi teşviki vermemizin nedeni, bazı firmaların Türkiye’de elektrikli araç üretim bandının olmasıdır. Hibrit araçlarla ilgili elektrikli araçlarda olduğu gibi bir vergi düzenlemesi yapabilmemiz için imalatla ilgili adım atmanız gerekir. Çünkü cari açıkla mücadele ediyoruz” yanıtını verdi.

Ar-Ge merkezi kurun

BAKAN Nihat Ergün, Türkiye’de Toyota’nın Ar-Ge merkezi kurmasının önemli olduğunu, yeni pazarlara uygun model üretiminde birlikte daha başarılı olabileceklerini söyledi. Fuijo Cho, bu konudaki eksikliklerini kabul ederek, Japonların Avrupa’yı iyi bilmelerine rağmen Türkiye, Ortadoğu ve Afrika hakkında bilgi sahibi olmadığını, dolayısıyla bu ülkelerin taleplerini karşılamakta zorlandıklarını söyledi. Cho, bu konuyu da değerlendirmeye alacaklarını ifade etti. Ergün, temasların çok verimli geçtiğini, Türkiye’de yatırım, üretim ve istihdam yaratma konusunda umutlu olduğunu söyledi. Bu tür temasların, geniş katılımlı toplantılardan daha faydalı olduğunu belirtti.

Haberin Devamı

57 saniyede bir otomobil

BAKAN Nihat Ergün, Toyota’nın Nagoya’daki merkezinde “Bugünden Yarına Toyota” adı verilen müzeyi gezdi. Ergün, Toyota’nın çarpışmayan araçlar simülasyonunu da izledi. Geleceğin aracı denilen, tek kişilik araç modellerini inceleyen Ergün, Toyota’nın ikinci nesil hibrit araçları hakkında bilgi aldı. Konut elektriğiyle şarj edilen aküsüyle 25 kilometre yol yaptıktan sonra normal hibritli araç fonksiyonu devreye giren plug in hybrid teknolojisiyle yakından ilgilendi. Toyota yetkilileri, yeni nesil hibrit araçların yakıtta şehir içinde yüzde 70 yakıt tasarrufu sağladığını anlattılar. Ergün daha sonra 57 saniyede bir aracın üretim bandından indirildiği fabrikada Prius marka hibrit araçların üretimini de izledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!