GeriEkonomi Teşvikte ‘topyekün değişiklik’ hazırlığı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Teşvikte ‘topyekün değişiklik’ hazırlığı

Teşvikte ‘topyekün değişiklik’ hazırlığı
refid:14160588 ilişkili resim dosyası

İngiltere’deki temaslarını tamamlayan Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, Türkiye’ye dönerken uçakta yaptığı açıklamada teşvik sisteminin yılın sonunda değişeceğini hatırlattı ve “Yeni veriler çıkıyor. Gelişmişlik endeksleri il bazında hazırlanıyor. Teşvik sistemi kesinlikle topyekün yenilenecek” diye konuştu.

Bölgelerarası, illerarası gelişmişlik endekslerinin sağlıklı bir şekilde Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından tespit edildiğini, sektörel analizlerin yapıldığını söyleyen Bakan Çağlayan “Bölgeler arası ve iller arası gelişmişlik endeksleri için TÜİK 2 yıldır çalışıyordu. Sanayi Bakanı iken ben de sanayi envanteri hazırlatmıştım. 12 proje belirlemiştik, Türkiye’nin hangi sektörlerde rekabet edeceğini tespit etmiştik” diye konuştu
Aksayan yönler de var
Yeni teşvik sisteminin yine bölgesel olacağını, hatta iller bazında bile teşvikler belirlenebileceğinin sinyalini veren Zafer Çağlayan, “Türkiye’yi kaç bölgeye ayıracağız, bilmem. Mevcut teşvik sisteminin aksayan yönlerini, pozitif yönlerini belirleyip yeni teşvik sistemi ile yeni yıla gireceğiz. Yeni oranlardan da bahsediyoruz. Verilen teşvikler, teşvik miktarları, teşvik çeşitleri yenilenecek. Veriler tamamen gözden geçirilecek” dedi.
İngilizler IMF’yi sordu
Türkiye’nin IMF ile stand-by görüşmelerini durdurduğunu açıklamasına İngiliz hükümeti ve iş çevrelerinden nasıl tepki geldiğiyle ilgili bir soruya karşılık, Bakan Çağlayan şu yanıtı verdi: “İngiliz CEO’lar bunu sordu. İngiltere Ticaret, Yatırım ve KOBİ Bakanı Mervyn Davies de ekibiyle bu soruyu sordu. Fakat cevaplar da önlerinde duruyordu. Bakandan önce görüştüğüm CEO ve yöneticiler sormuştu; onlar da bu cevapları bakan ile görüşmemizde masalarında tutuyorlardı. Bazı kanun değişikliklerini sordular, bunları bekliyorlardı. Ben de görüşme sürerken, AK Parti Grup Başkanvekili Sayın Elitaş’ı aradım. Çok etkilendiler.”
Türk ve İngiliz işadamlarının enerji, çevre teknolojileri, hızlı tren, sigortacılık, turizm, bankacılık gibi alanlarda ortaklık yapabileceğini vurgulayan Bakan Çağlayan, “Bu işbirlikleri üçüncü ülkelerde de olabilir. Bizim avantajlarımızdan yararlanmak istiyorlar. Kafkasya, Ortadoğu, Afrika gibi pazarlarda ya ilişkilerimiz iyi ya da pazarlara hakimiz. Bunu kullanmak istiyorlar. Türkiye’nin enerjide transit geçiş özelliği olmasını da önemsiyorlar” diye konuştu.
Yardımı çok görmeyin
Uluslararası yatırımcılarla konuşurken Mali Kural ve belediye harcamalarıyla ilgili şüphelerin gündeme gelip gelmediği sorulunca akan Çağlayan şu karşılığı verdi: “Belediyelere verilen kaynakların neden karşısında olunuyor? Birçok belediye alt yapı eksiliği yaşıyor. ‘Kanalizasyonu yaptım, yolu yaptım. Problem kalmadı’ diyemeyiz. Bunlar zaten çabuk eskiyor. Belediye hizmetleri vatandaşa dönük bir hizmet. Zamanında hesapsız kitapsız, kuralsız harcamalar yapılmıştı. Herkes hassasiyet göstermekte haklı. Fakat bu hassasiyeti biz de gösteriyoruz. Belediyelere giden kaynaklar neticede millete gidiyor. Sosyal harcamalar tabii ki artacak, senin ülkende birçok insan aç. Yapılan yardımları çok görmeyin. Bugün ciddi şekilde yakacak, yiyecek bulamayan insanlar var.”

Özdilek ile Ayakdaş 20 bin ayakkabıda anlaştı, Çağlayan ‘40 bin olsun’ dedi

İNGİLTERE gezisinde anlaşma yapan firmaların yanında, ayakkabı gibi bazı ürünlerde pazara adım atamayan firmalar da olduğunu bildiren Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, kendisinin de zaman zaman devreye nasıl girdiğini şöyle anlattı: “İzmirli ayakkabı üreticisi Ayakdaş Ayakkabı’nın patronu Ahmet Ayakdaş her gezimize katılır. İzmir Fuarı’nda 180 bin ayakkabı satan Ayakdaş, İngiltere’ye ayakkabı satamadı, fakat gezide Özdilek’in patronu Hüseyin Özdilek ile tanıştı. Alışveriş merkezleri olan Özdilek’e 20 bin çift ayakkabı sattı. Ben araya girdim, ‘20 bin yakışmaz sana, şunu 40 bin yap’ dedim. Firmalara şunu vurguluyorum: Bu gibi büyük pazarlarda aynı noktaya birkaç kez vurmak lazım. Tek seferle olmuyor. İngiltere gibi pazarlar için yurt dışına gidiş geliş alışkanlığı kazanmak önemli. Firmalar çekingenliği aşmalı. Çekingenlik kalkarsa, ilişkiler artacak.”

Tesco, Türkiye’den 300 milyon liralık ihracat hedefliyor

TÜRKİYE’de “Kipa” adıyla çeşitli şehirlerde süpermarket zinciri olarak faaliyet gösteren İngiliz “Tesco” şirketi, 2010 yılında Türk ürünlerinde 120 milyon sterlin (300 milyon TL) ihracat hedeflediğini duyurdu. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın ve Devlet Bakanı Zafer Çağlayan’ın Londra’ya yaptıkları ziyaretin ardından Tesco tarafından açıklanan bu rakamla, Tesco’nun ihraç ettiği Türk ürünlerinin sayısının artırılması amaçlanıyor. Türkiye’de 10’dan fazla şubesi bulunan Tesco’nun ihraç ettiği başlıca  Türk ürünleri arasında televizyon ve zücaciye eşyaları bulunuyor. Devlet Bakanı Çağlayan da Londra temaslarında, Tesco’nun Türkiye’nin küresel ticaret konusundaki potansiyelinin farkında olduğunu söylemişti.

Borsada kolay işlem ve düşük komisyon için tıklayın

False