Tekstilbank kredi kartları da "Advantage"lı oluyor

HSBC ile Tekstilbank arasında varılan anlaşmaya göre, Tekstilbank'a ait kredi kartları Ekim 2007 tarihinden itibaren "Advantage Card"ın tüm özelliklerine sahip olacak. Böylelikle Tekstilbank kredi kartı sahipleri, Advantage üyesi işyerlerinin taksitli ve Advantage Nakitpuan'lı alışveriş imkanına kavuşacak.

HSBC ile Tekstilbank arasında gerçekleştirilen işbirliğine ilişkin basın toplantısı İstanbul'da yapıldı. Toplantıya HSBC Bank Türkiye Genel Müdürü Piraye Antika, HSBC Bank Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Demet Cimli, Tekstilbank Genel Müdürü Çim Güzelaydınlı ve Tekstilbank Genel Müdür Yardımcısı Sinem Şanlı katıldı.

"ŞU AN 2.5 MİLYON HSBC ADVANTAGE KULLANICISI VAR"

HSBC Bank Türkiye Genel Müdürü Piraye Antika, Advantage Card'ın 1998 yılından beri güçlü ve yaygın bir kredi kartı sadakat programı olarak yoluna devam ettiğini belirterek, "Bugün 2.5 milyon HSBC Advantage kredi kartı kullanıcısı bulunuyor. Yıl sonuna kadar hedefimiz ciromuzda yüzde 20'lik bir büyümeye imza atmaktır" dedi.

"BU ALANDAKİ İŞBİRLİKLERİ GÜNDEN GÜNE ARTACAK"

Advantage Programı'na Tekstilbank'ın da üye olması ile birlikte Advantage'ın bankalararası bir kredi kartı programı haline geldiğini ifade eden Antika, programa üye banka sayısının günden güne artacağına inandıklarını kaydetti. Mevcut dönemde, bankaların kaynaklarını en verimli şekilde kullanmak zorunda olduğuna dikkat çeken Antika, "Bugünün şartlarında Advantage gibi bir marka yaratmak, üye işyeri ağı oluşturmak için yatırım yapmak çok verimli değil. Dolayısıyla pazarda bankalar arasında bu yönde işbirlikleri günden güne artış gösteriyor" diye konuştu.

Antika, Tekstilbank ile gerçekleştirdikleri anlaşma ile birlikte Advantage'ın pazar büyüklüğünün hızla artacağını vurgularken, "Kazan-kazan temeline dayanan bu güç birliğinin her iki tarafa da tasarruf, gelir artışı, aktivasyon ve verimlilik sağlayacağına inanıyoruz" değerlendirmesinde bulundu.

"PİRAYE HANIM İLE ORTAOKUL ARKADAŞIYIZ"

Tekstilbank Genel Müdürü Çim Güzelaydınlı da Tekstilbank olarak son bir yıldır kurumsal ve ticari bankacılığın yanı sıra, bireysel bankacılığa da özel önem verdiklerini dile getirerek, "Gerçekleştirdiğimiz hızlı büyümeyi, bireysel bankacılık faaliyetleri ile destekleyerek sürdürmeyi hedefliyoruz. Bu alanda şube sayımızı hızla artırırken, bireysel müşterilerimize daha iyi hizmet vermeyi amaçlamaktayız" dedi. Güzelaydınlı, HSBC Bank Türkiye Genel Müdürü Piraye Antika ile ortaokul ve üniversitede aynı sırayı paylaştıklarına da değinerek, bu anlaşmanın kendileri için özel bir önemi bulunduğuna da vurgu yaptı.

"MÜŞTERİ SAYIMIZI 5 YILDA 5-6 KAT ARTIRACAĞIZ"

Tekstilbank Genel Müdür Yardımcısı Sinem Şanlı ise, HSBC ile yapılan anlaşma ile, Tekstilbank'ın kredi kart sayısını 5 yıl içinde 5-6 kat artırmayı hedeflediklerini söyledi. Tekstilbank'ın şu anda 111 bin adet kredi kartı kullanıcısı bulunduğuna işaret eden Şanlı, HSBC'nin kendi müşteri profiline ve işyeri ağına en uygun marka olduğunun altını çizdi.

2010 SONUNDA 7 MİLYON MÜŞTERİ

HSBC Bank Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Demet Cimli de şu anda HSBC Advantage üyesi 50 bin işyeri bulunduğunu, bu rakamı 5 yıl içinde 125 bine çıkarmayı istediklerini kaydetti. Türkiye'de 32 milyon kredi kartı kullanıcısı olmasına rağmen, yalnızca 16 milyon kişinin kredi kartı kullandığına dikkat çeken Cimli, "2010 yılı sonunda 7 milyon müşteriye ulaşmayı hedefliyoruz. Geçen yıl 40, bu yıl ise bugüne kadar 20'nin üzerinde yeni şube açtık. Şubelerimizi daha önce varolmadığımız kentlerde açarak, müşteri portföyümüze yeni müşteriler ekliyoruz" diye konuştu.

"TÜRKİYE'DE HİÇBİR KONUDA GEÇ KALMADIK"

Konuşmaların ardından gazetecilerin sorularını da yanıtlayan HSBC Bank Türkiye Genel Müdürü Piraye Antika, HSBC'nin kredi kartı platformu oluşturma konusunda geç kalıp kalmadığına ilişkin bir soruya, "Şu anda 2.5 milyon kart kullanıcımız var. Bu bir ölçek meselesi. Markası olanlar bile verimlilik açısından bu tür işbirliklerine gidebilirler. HSBC'nin Türkiye'de hiçbir konuda geç kaldığını düşünmüyorum" yanıtını verdi. Antika, HSBC olarak "sorumlu rekabet"e inandıklarını belirterek, sektörün dinamik yapısıyla yeni gelişmelere gebe olduğunu sözlerine ekledi.

"BU YIL PAZARDA YÜZDE 15-20 BÜYÜME BEKLİYORUZ"

Antika, "Türkiye'de kredi kartı pazarının potansiyeli nedir?" şeklindeki bir soruya ise şu karşılığı verdi: "Kredi kartı pazarının büyümesi, ekonominin büyümesi ile doğru orantılı bir durum. Bu yıl, pazarda yüzde 15-20 oranında büyüme bekliyoruz. Pazardaki büyümenin, mortgage kredilerinin artması ile bir miktar azalmasını bekleyebiliriz. Ama Türkiye'nin genç ve dinamik nüfusu itibariyle, kart pazarı önümüzdeki yıllarda daha da büyüyecek.

"FAİZLER DÜŞERSE, TAKSİTLİ ALIŞVERİŞ DE AZALIR"

Türkiye'deki kredi kartı uygulamalarının çok başarılı olduğunu ve dünya tarafından da takip edildiğini ifade eden Antika, bu başarının önemli sebeplerinden birinin de mağaza kartları ile banka kartları arasındaki ayrım olduğunu dile getirdi. Brezilya ve Meksika'da da Türkiye'ye benzer kart uygulamaları olduğunu belirten Antika, bu ülkelerdeki uygulamaların hızlı tüketimden ziyade dayanıklı tüketim mallarında yoğunlaştığına dikkat çekti. Antika, Türkiye'deki taksit sisteminin yüksek faiz ve enflasyonun etkisiyle yaygınlaştığını hatırlatarak, önümüzdeki dönemde faizlerin düşmesi ile taksitli alışverişlerde de bir azalma yaşanabileceğini kaydetti. Antika, bir soru üzerine, son dönemde Cumhurbaşkanlığı seçimleri veya erken seçim kararı alınması gibi gelişmelerin henüz tüketici davranışları üzerinde bir etkisi olmadığını da sözlerine ekledi.
Haberle ilgili daha fazlası: