SunExpress krize rağmen büyüme açıkladı

Güncelleme Tarihi:

SunExpress krize rağmen büyüme açıkladı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 22, 2009 14:17

TÜRK Hava Yolları ve Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress Genel Müdürü Paul Schwaiger, 2009 yılında havacılık sektörünün çeşitli zorluklar karşısında temkinli hareket etmesine rağmen kendilerinin büyümeye devam ettiklerini açıkladı.

Haberin Devamı

Hyatt Regency Otel’de düzenlenen basın toplantısına SunExpress Genel Müdür Yardımcısı Hacı Say ile birlikte katılan Schwaiger, Ocak - Eylül 2009 döneminde taşıdıkları yolcu sayısını geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 29 artırdıklarını kaydederek, 4 milyon 81 bin kişiye ulaştıklarını belirtti.

Schwaiger, “2009’da güçlü büyümesini sürdüren SunExpress, gelirlerini yüzde 5,9 artışla 329 milyon Avro’ya; uçuş sayısını da yüzde 26,8 artışla 28 bin 246’ya çıkarmayı başardı. Aynı dönemdeki doluluk oranımız da yüzde 1,1 artış göstererek, yüzde 79,4 oldu. Bu yıl sonu itibarıyla 5,5 milyonun üzerinde yolcu taşıyarak, şirket tarihinin operasyonel rekoruna imza atmayı hedefliyoruz" dedi.

Kriz nedeniyle turizm sektöründeki daralmaya rağmen dış hatlardaki başarılı performansı sürdürdüklerini söyleyen Schwaiger, “İç hatlarda ise kayda değer bir büyüme yakaladık. Bu yıl 20’nci senemizi doldurduğumuz Türkiye’de 19 uçağa sahibiz. 2010 yılı içinde teslim edilmek üzere satın aldığımız 6 adet Boeing 737-800 uçağıyla birlikte 25 uçaklık bir filoya sahip olacağız. Böylece operasyon yürüttüğümüz Antalya, İzmir ve İstanbul’da Pazar liderliği için pozisyonumuzu güçlendireceğiz" diye konuştu.

Haberin Devamı

SABİHA GÖKÇEN’LE BÜYÜDÜK

SunExpress’in en ciddi büyüme rakamlarını 2008 Nisan ayında başlayan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı merkezli uçuşlarıyla elde ettiklerini söyleyen SunExpress Genel Müdür Yardımcısı Hacı Say ise, ilk günden bugüne 1,7 milyonun üzerinde yolcu taşıdıklarını belirterek, “Şimdi Sabiha Gökçen’deki uçuş ağımıza Zürih, Hamburg, Nürnberg, Düsseldorf, Dortmund, Hatay ve Mardin’i de ekliyoruz” dedi.

KISKANÇLIK YOK MUTLULAR

Paul Schwaiger, şirketin kar oranları ve ana şirketleri olan THY ve Lufthansa’dan daha hızlı büyümeleriyle ilgili bir soruyu,“Biz şirket olarak borsada kote olmadığımız için karımızı yıl sonunda açıklıyoruz. Ama karlı olduğumuzu hem de gayet karlı olduğumuzu söyleyebilirim. Yıllık asgari yüzde 5 oranındaki ciro artışı hedefimizi tutturuyoruz. Ana şirketlerimizden hızlı büyümemiz konusunda bir kıskançlık olması söz konusu değildir. SunExpress, düşük maliyetli bir şirket hedefiyle kurulmuştur. O nedenle müşteri profilimiz de birbirinden farklı. Zaten bizim aldığımız büyüme kararları her iki şirketin üst düzey yöneticilerinden oluşan yönetim kurulunun onayından geçtikten sonra hayata geçirilebiliyor. Kıskanmıyorlar, çok da mutlular” diye yanıtladı.

Haberin Devamı

Hacı Say ise, şirketin karlılıkla ilgili bir sıkıntısı bulunmadığına işaret ederek, “Şirketimiz, kurulu bulunduğu Antalya’da her yıl gelir vergisinde birinci sırada, kurumlar vergisinde ise, ilk üçte yer alıyor" dedi. Paul Schwaiger ve Hacı Say, 2010 yılı içerisinde müşteri profili göz önünde bulundurularak mil biriktirme kartları programlarından birine dahil olmayı planladıklarını söylediler.

REKABET YOLCU SAYISINI ARTIRIYOR

Paul Schwaiger, Türkiye’de havacılık sektörünün yeni yeni başladığını ileri sürerek, “Otobüs - otomobil gibi ulaşım tercihlerinde herhangi bir azalma olmazken, hareketliliğin artması nedeniyle havayolu taşımacılığında Almanya, İngiltere gibi ülkelere oranla daha hızlı bir artış var. THY alt şirketi olması nedeniyle Anadolu Jet firmasıyla bir bağımız var. Ancak Anadolu Jet ve Pegasus şirketleriyle rekabet halindeyiz. Rekabet hem müşterilerin hem de pazarın kendisine fayda sağlıyor. Aynı hatta iki farklı firmanın çalışması yolcuların ikiye bölünmesinden çok, yolcu sayısının artmasına neden oluyor" diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!