Hizmet sektörüne toplu
yemek üretimi ile giren Sodexho’nun artık şirketlere yemeğin yanısıra otopark işletmeciliğinden temizliğe her türlü hizmeti verdiğini belirten CEO Eşref Hamamcıoğlu, ‘Böylece şirketlerin ana faaliyet alanlarına odaklanmalarını sağlıyoruz’ dedi.TOPLU yemekle hizmet sektörüne giren Sodexho, artık şirketlere otopark işletmeciliğinden temizliğe, kat hizmetlerinden teknik bakım-onarıma her türlü desteği veriyor. Şirketlerin ana faaliyet alanları dışındaki işlerle uğraşarak vakit ve para kaybettiğini söyleyen Sodexho CEO’su Eşref Hamamcıoğlu, dış kaynak kullanımı ile şirketlerin maliyetlerini azaltarak, rekabette avantaj sağladıklarını belirtiyor.30 yılı aşkın süredir dünyada ve 10 yılı aşkın süredir Türkiye’de toplu yemek alanında faaliyet gösteren Sodexho’nun son 5 yılda faaliyet alanını genişlettiğini belirten Hamamcıoğlu, bu değişimin şirketlerin ihtiyaçlarından kaynaklandığını vurguluyor. ‘Dünyada sanayileşmeyle birlikte hizmete olan ihtiyaç arttı. Sodexho’da bu bağlamda önce toplu yemekle işe başladı’ diyen Hamamcıoğlu, genişleyen hizmet yelpazelerini şöyle anlattı: ‘Son 5 yıldır Sodexho da medeni insanın dışarıda ihtiyaç duyduğu her şeyi karşılamaya koyuldu. Evinin dışındaki bir insan nelere ihtiyaç duyar? Biz medeni bir insanın dışarıda ihtiyaç duyacağı aracının yıkanmasından bina temizliğine, otopark işletmeciliğinden kat hizmetlerine, temizlikten teknik bakım-onarıma her türlü hizmeti veriyoruz.’Amerika, İngiltere ve Orta Avrupa’da hizmet sektöründeki şirket sayısında büyük bir artış olduğunu belirten Hamamcıoğlu, şirketlerin ana faaliyet alanları dışındaki işlerle uğraşarak vakit ve para kaybettiğine işaret etti. Hamamcıoğlu, şöyle konuştu: ‘Örneğin bir otomobil firmasının işi otomobil üretmek. Yemek, temizlik, otopark işleriyle ilgilenerek vakit kaybetmemeli. Ar-Ge’ye, pazarlamaya odaklanmak varken neden binanın temizlik ve bakımını düşünsün? Beyaz eşya üreticisi, bilgisayar yazılımcısı ya da bir medya kuruluşu ana faaliyet alanlarına odaklanıp bu işleri dış kaynık kullanım yoluyla halletmeli. Şirketler bunu keşfedince bize sıcak bakmaya başladılar.’OTELLERE HİZMETTurizm sektörüne de yöneldiklerini anlatan Hamamcıoğlu, otellerin fiyat rekabeti yapmak yerine maliyet avantajı sağlayabileceklerini vurguladı. Hamamcıoğlu, bu konuda şunları söyledi: ‘Türkiye’de Avrupa’nın en iyi tesislerine sahibiz ama dışarıya bağımlılığımız çok fazla. Dünyada kıran kırana rekabet var. Bizim turizmcilerin kendi aralarında fiyat rekabeti yapması anlamsız. Onlar da maliyetleri düşürerek rekabet avantajı kazanabilirler. Biz 4 yıldızlı ve üstü otellere güvenlikten temizliğe, ortak alan bakımından çamaşırhaneye, teknik bakım-onarım hizmetlerinden havuz bakımına, peyzajdan yemeğe her türlü hizmeti verebiliriz. Bu işleri biz yaparken oteller misafirlerini memnun etmeye, tanıtım ve pazarlamaya ağırlık vererek daha başarılı olabilir. Sodexho dünyanın pek çok yerinde şantiye hizmeti bile veriyor.’Sodexho: Taşeronla çalışmayızHİZMET işinin en önemli unsurunun insan kaynağı olduğuna dikkat çeken Eşref Hamamcıoğlu, bütün elemanlarını kendi bünyelerinde yetiştirdiklerini ve hiç bir zaman taşeron şirketlerle çalışmadıklarını belirtti. Hamamcıoğlu, 76 ülkede hizmet sektöründe bulunan Sodexho’nun tüm dünyada 380 bin çalışanı, Türkiye’de de 3 bin personeli bulunduğunu söyledi. Hamamcıoğlu, Türkiye’de bu yıl 42 milyon
Euro ciro hedeflediklerini kaydetti.Sabancı’nın yemeğini de pişiriyoruzALARKO Holding, Arçelik, Balnak, Kodak ve
Galatasaray Ãœniversitesi gibi pek çok kurum ve kuruluÅŸa toplu yemek hizmeti veren Sodexho, son olarak Sabancı Holding’le de 3 yıllık bir anlaÅŸma imzaladı. Sodexho aralarında Akbank, Toyotasa, Akçansa, Pilsa, Çimsa ve Sabancı Holding gibi ÅŸirketlerin toplam 13 bin çalışanına 33 farklı noktada toplu yemek veriyor. Bir yıllık sözleÅŸmenin tutarı 6 milyon dolar. Ayrıca Sabancı Center’daki davetlerin yanısıra Sabancı Ailesi’nin özel yemeklerini de artık Sodexho yapıyor.Â
button