GeriEkonomi Şikayetçi müşteriye pizzacıdan dava
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    29
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Şikayetçi müşteriye pizzacıdan dava

Şikayetçi müşteriye pizzacıdan dava
refid:23307964 ilişkili resim dosyası
Abone Olgoogle-news

Türkiye'de Pizza Eat adıyla bilinen İtalya'nın en büyük pizza zincirlerinden Pizza.it, internet üzerinden sipariş verdiği pizzanın altının yanık çıkması üzerine, kullanıcı yorumları bölümüne şikayetini dile getiren müşterisine ihtarname yolladı. Siparişin verilmesine aracılık eden Yemeksepeti.com'un CEO'su Nevzat Aydın ise söz konusu müşterinin bu olaydan göreceği her türlü zararın kendileri tarafından karşılanacağını taahhüt etti.

Pizza Eat, internet üzerinden sipariş verdiği pizzanın altının kömür gibi yanık olduğunu fark ederek olumsuz yorum yazan müşterisinin evine ihtarname gönderdi.

Gelen siparişleri beğenmeyen müşteri, Yemeksepeti'nin kullanıcı yorumları bölümüne  "İtalyan pizzası hakkında en ufak bir fikre sahip olduğunuza emin misiniz? "ve  "Pizzanızın altı yanmamış direk  kömür olarak geldi, hem param boşa gitti hem aç kaldım kutusuyla birlikte kömür yığınının fotoğrafını çektim paylaşıyorum" şeklinde iki adet yorumda bulundu.

Paylaşılan yorumu fark eden Pizza Eat yetkilileri, firmayı zor duruma sokan bu gelişmeden sonra müşteriye gönderdiği ihtarnamede söz konusu şikayetin kötü niyetli olduğu iddiasında bulundu. İhtarnamede, ilkinde beğenilmeyen pizzadan bir kez daha sipariş verilmiş olmasının kasıtlı bir davranış olduğu değerlendirmesi yapıldı. Ayrıca, iki yorumun da eleştiri sınırlarını aşan, marka değeri ve ticari itibarı zedeleyen asılsız bir karalama olduğu ileri sürüldü.

YORUMU KALDIRMAZSANIZ DAVA AÇARIZ

İhtarname aracılığı ile talep edilen şey ise uyarıdan sonraki iki gün içerisinde ilgili sayfadaki yorumun silinmesi oldu. Firma, ihtarnamede yer alan sonuç ve istek kısmında, olumsuz eleştiri silinmediği takdirde, saygınlığı ve ticari itibarının zedelenmesi sonucu uğradığı tüm maddi zararın tazmini için müşterisi aleyhine dava açılacağını bildirdi.

Firma, şikayetini dile getiren müşterisinin ev adresine ise Yemeksepeti aracılığıyla verdiği siparişin teslimat bilgilerinden ulaştı. Pizza Eat’in şimdilik dava açıp açmayacağı bilinmese de tehdit niteliğinde bir ihtarname yollamış olması sosyal paylaşım sitelerinde büyük yankı uyandırdı.

YEMEKSEPETİ: "OLASI ZARARI KARŞILAMAYI TAAHHÜT EDİYORUZ"

Yaşanan olayla ilgili hurriyet.com.tr'nin sorularını yanıtlayan Yemeksepeti'nin CEO'su Nevzat Aydın, siteleri üzerinden yapılan yorumların hem  kullanıcı memnuniyeti hem de üye restoranların hizmet kalitelerini arttırmak açısından büyük önem taşıdığını belirterek bunun tüm şeffaflığıyla devam edeceğini söyledi.

Aydın, "Yemeksepeti olarak kullanıcılarımızın verdiği tüm yorumları itinayla dikkate alıyor ve takip ediyoruz. Her zaman olduğu gibi bundan sonra da kullanıcılarımızdan yorum almaya, ahlaki değerler ve ispatlanabilirlik çerçevesinde de tüm şeffaflığımızla bu yorumları yayınlamaya devam edeceğiz. Aynı değerler içerisinde belirtmek isterim ki tüm yorumlara restoranlarımızın da cevap verme hakkı bulunmaktadır. Bu olay özelinde de kullanıcımıza karşı açılabilecek olası davada eğer bir tazminat ya da mağduriyet söz konusu olursa Yemeksepeti olarak bunları karşılamayı taahhüt ediyoruz." dedi.

Konuyla ilgili sorularımızı yanıtlaması için ulaştığımız Pizza Eat'in avukatı tarafından ise  konuya ilişkin bir açıklama yapılmadı.

cerakkus@hurriyet.com.tr  

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle