Fransız Renault, Amerikan Ford ve İtalyan Fiat, Irak savaşının Türkiye'ye ilişkin planlarında değişikliğe yol açmayacağını bildirdi. Renault Başkanı Louis Schweitzer, Ford Başkan Yardımcısı Earl Hesterberg ve Fiat İş Geliştirme Grubu Başkanı Jan Nahum, ‘‘Planlar aynen sürecek’’ dedi.TÜRKİYE'de en büyük otomotiv yatırımlarına imza atan Fransız Renault, Amerikan Ford ve İtalyan Fiat firmaları Cenevre'de, Türkiye'ye güven mesajları verdi. 73'üncüsü düzenlenen Uluslarararası Cenevre Otomobil Fuarı'nda konuştuğumuz Renault Başkanı Louis Schweitzer, Ford Başkan Yardımcısı Earl Hesterberg ve Fiat Uluslararası İş Geliştirme Grubu Başkanı Jan Nahum, Türkiye ile ilişkililerini savaşın etkilemeyeceğini belirtti.PLANLARA AYNEN DEVAMRenault Başkanı Schweitzer, Türkiye'ye ilişkin planlarını ne savaşın ne de başka bir etkenin değiştirmeyeceğini belirterek, Türkiye ile ilgili planlarının aynen devam ettiğini söyledi. Türkiye ekonomisinin geleceğine inandıklarını kaydeden Schweitzer ‘‘Türk ekonomisi toparlanıyor, son gelişmeler bizim Türkiye ile ilgili görüşlerimizi değiştirmedi’’ dedi. Renuault için Türkiye'nin çok önemli üretim üssü olduğunu belirten Schweitzer, ‘‘Biz Türkiye'de Megan 1'i ürettik, şimdi de yeni Megan Sedan'ın üretimine başlıyoruz. Türkiye için yeni üretim planlarımız da var, yeni Megan Sedan nisan ayında ortaya çıkacak ve bu planda herhangi bir aksama yok’’ diye konuştu.GLOBAL YAKLAŞIMFord Başkan Yardıcısı Hesterberg ise, olası Irak operasyonu öncesinde Türkiye ile Amerika arasında yaşanan geriğinliğin kendilerini etkilemeyeceğini vurguladı. Türkiye'de en büyük Amerikan sermayesi olan Ford'un global bir şirket olduğunu ve olaylara global yaklaştığını dile getiren Hesterberg, şunları söyledi:‘‘Ford'un 100 yıllık bir geçmişi var, İngiltere'de 90, Almanya'da 80, Türkiye'de ise 73 yıllık bir tarihe sahip. Amerika ile Türk hükümetleri arasında oluşan gerginliği tabii ki biz kontrol edemeyiz ama çalıştığımız şirketlerin lokal politikaları ne gerektiriyorsa onu uygular ve destek veririz. Bu gerginlik ve savaş bizim Türkiye'ye bakışımızı ve hedeflerimizi etkilemez.’’Hesterberg, 100 yıllık geçmişleri boyunca savaşlar ve ekonomik krizler gibi bir çok kötü durumla karşılaştıklarını hatırlatarak, bütün bunların stratejilerinde değişikliğe yol açmadığını söyledi. sözlerine ekledi. Amerika ile gerginliği sadece Türkiye'nin yaşamadığını söyleyen Hesterberg, Fransa ve Almanya'nın da operasyona karşı çıktığı ve bu ülkelerde de yatırımları olmasına rağmen stratejilerinde değişiklik olmamasını örnek olarak gösterdi.Nahum: Fiat, Türkiye'ye uzun dönemli bakıyorİtalyan Fiat'ın Uluslararası İş Geliştirme Grubu Başkanı Jan Nahum, Tofaş'ın Fiat için dört stratejik üretim merkezinden biri olduğunu belirterek, ‘‘Bu stratejik önem kısa dönemli gelişmelerle değişmez, Fiat Türkiye'ye uzun dönemli yatırımlara dayanan bir önem veriyor’’ dedi. Nahum, bu önemin sonucu olarak, Tofaş'ın son iki yılda 1.5 milyar dolarlık ihracat hacmine ulaştığını ve Türkiye'de ihracat şampiyonu olduğunu söyledi. Avrupa dışındaki en önemli ihracat üssünün Türkiye olduğunu kaydeden Nahum, ‘‘Tofaş gerçekleştirdiği adet ve
dolar cinsinden en önemli üs durumda, Türkiye'nin bu stratejik konumu var ve bu son geliÅŸmelere raÄŸmen devam ediyor’’ diye konuÅŸtu. ‘‘Fiat için Türkiye'nin hem ihracat üssü olarak hem de iç pazar olarak önemi sürüyor’’ diyen Nahum, ‘‘EÄŸer Türkiye'de iç pazar büyürse TofaÅŸ rekabet gücünü daha da artıracaktır. İç pazarın artmasıyla TofaÅŸ'ın üretim altyapısı daha da büyüyecek ve yeni proje imkanları için fırsat yaratacaktır’’ dedi. Nahum, Türkiye'deki iç pazara iliÅŸkin görüşlerini şöyle dile getirdi: ‘‘Türkiye'de iç pazar krizin devam etmesinden dolayı maalesef daralmış durumda, ÅŸu an iç pazarın içaçıcı olduÄŸunu söylemek mümkün deÄŸil, son dönemdeki makro ekonomide yaÅŸanan olumlu geliÅŸmeler pazar için olumlu iÅŸaretler veriyor. Türkiye'de iç pazar 400-500 bin adetlere çıkma potansiyeline sahip ve bunu çok kolay saÄŸlayabilir.’’Birçok ülkenin yeni projeler için aday olduÄŸunun altını çizen Nahum, sözlerine şöyle devam etti: ‘‘Türkiye Fiat için çok güçlü bir ülke. İç pazar ayağında son dönemlerde sıkıntı yaÅŸayan Türkiye'de bu pazardaki sıkıntılar azalırsa tabii ki Türk otomotivi yeni projeler için çok daha güçlü bir aday olur.’’BUGÃœNE kadar 70 bin satan Megane Coupe Cabriolet modelinin yeni versiyonu ilk kez Cenevre Otomotiv Fuarı'nda vitrine çıktı. Cam ve metalden oluÅŸan açılabilir tavana sahip Megane Coupe Cabriolet'in yıl sonundan itibaren dünyada piyasaya çıkması bekleniyor.YENÄ° Porsche Carrera GT, 73'üncü Cenevre Otomobil Fuarı'nın en fazla ilgi çeken otomobilleri arasında.Ä°SVEÇLÄ° Saab, yeni Aero Cabriolet modelini Cenevre'de düzenlenen fuarda tanıttı. Yeni Aero Cabriolet/in üstü çok kısa bir sürede baÄŸaj üstündeki özel haznesine girebiliyor.ALFA romeo'nun Alfa GT Coupe modeli 73'üncü Cenevre Otomobil Fuarı'nda vitrine çıktı. Alfa GT Coupe, agresif görünümü ile dikkat çekiyor.Â
button