Sabancı, ‘en ucuz’ olmak için krizde 120 Diasa açtı

Güncelleme Tarihi:

Sabancı, ‘en ucuz’ olmak için krizde 120 Diasa açtı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 15, 2003 00:00

Sabancı Holding ve Fransız Carrefour bünyesinde faaliyet gösteren indirimli marketler zinciri Dia ortaklığıyla kurulan Diasa, Türkiye'deki maÄŸaza sayısını krizlerin yaÅŸandığı son 2 yılda 30'dan 150'ye çıkardı. Kaliteli ürünleri, en ucuza sunmayı hedeflediklerini kaydeden Diasa Genel Müdürü Ömer Egesel, ‘‘Türkiye'de en ucuz olma iddiamız ve indirim ÅŸampiyonu olma sloganımız var’’dedi. Sabancı Holding ve Fransız Carrefour bünyesinde faaliyet gösteren indirimli marketler zinciri Dia ortaklığıyla kurulan Diasa, Türkiye'deki maÄŸaza sayısını krizlerin yaÅŸandığı son 2 yılda 30'dan 150'ye çıkardı. Türkiye'deki ilk maÄŸazasını 1999 yılında açan Diasa, maÄŸaza sayısını bu yıl sonunda 180'e, kısa süre içinde de 400'e çıkartmayı planlıyor.Türk tüketicilerine en kaliteli ürünleri, en ucuz fiyatla sunmayı hedeflediklerini kaydeden Diasa Genel Müdürü Ömer Egesel, ‘‘Türkiye'de en ucuz olmak gibi bir iddiamız ve indirim ÅŸampiyonu olmak gibi bir sloganımız var’’ dedi. Haftada iki kere rakiplerine göre fiyatlarını kontrol edip mutlaka en ucuz olmaya çalıştıklarını kaydeden Egeli, ÅŸu anda tüm ürünlerde piyasaya göre en az yüzde 5 ucuz olduklarını söyledi.Ä°ndirimli market modelinin Avrupa'da kabul görerek hızla yayıldığını söyleyen Egesel, ‘‘Diasa bu model çerçevesinde ucuza mal üretip, ucuza satan ve insanların yürüyerek rahatlıkla ulaÅŸabilecekleri, 250-300 metrekare boyutunda bir market zinciri’’ dedi.KRÄ°Z ENGEL OLMADITürkiye'de en yoÄŸun kriz döneminin bile Diasa'nın önünde bir engel olmadığını söyleyen Egesel, şöyle devam etti:‘‘Biz kriz dönemlerinde büyümemizi sürdürdük. Diasa'nın iki ortağı da bu dönemlerde, ‘Duralım, bakalım ne olacak' gibi ÅŸeyler düşünmedi. Tam tersine gerek Carrefour, gerekse Sabancı Grubu krizde durmak yerine bize, ‘Kaç maÄŸazayız? Nerdeyiz? Ne kadar büyüdük? Daha ne yapabiliriz? diye moral verdi. Kriz bizim yatırımlarımızı durdurmadı ve durdurmayacak. Bütün planlarımızı büyümeye yönelik yapıyoruz.’’ Ömer Egesel, Diasa için Ä°stanbul'un çok önemli olduÄŸunu ifade ederek, ‘‘En yakın rakibimizin Ä°stanbul'da 360 maÄŸazası var. Bizimde 150 maÄŸazamızın 144'ü Ä°stanbul'da. 2003 yılında bu sayıyı 180'e, önümüzdeki yıllarda da 350-400'e çıkartmayı hedefliyoruz’’dedi. Mahalle arasında arabayla meyve satanların bile rakipleri olduÄŸunu belirten Egesel, herkezle rekabet etmek gerektiÄŸini ancak bu ÅŸekilde piyasalara bir ucuzluk ve dinamizm geleceÄŸini söyledi.HEDEF TÃœM TÃœRKÄ°YEDiasa'nın gerçek hedefinin tüm Türkiye'ye yayılmak olduÄŸunu vurgulayan Egesel, şöyle konuÅŸtu:‘‘Operasyonumuzun saÄŸlıklı bir ÅŸekilde yürümesi için tüm Türkiye'de yer almak istiyoruz. Bunun için çalışmalar yürütüp nasıl bir model uygulamamız gerektiÄŸini düşünüyoruz. 2003 yılı sonunda veya 2004 başında bu model belli olacak. Türkiye'de belki franchising yöntemiyle büyüyebiliriz. Dia'nın yer aldığı ülkelerde bu model oturmuÅŸ ve iyi ilerliyor. Ama biz öncelikli olarak hem Diasa'nın hem franchising alan firmanın hem de müşterinin kazançlı çıkacağı bir model yaratmak için uÄŸraşıyoruz. Bunu baÅŸarırsak 2004 yılından itibaren franchising vermeye baÅŸlamak istiyoruz.’’500 ÃœRÃœNÃœMÃœZ VARDiasa'ların en büyük avantajının ‘Özel markalı ürünler' satmak olduÄŸunu söyleyen Egesel, ‘‘Marketlerimizde satılan 1800 farklı üründen 500'ünü Dia markalı ürünler oluÅŸturuyor. Bu ürünlerin toplam satışlar içindeki payı yüzde 35'leri buldu. Bu oranın Avrupa standardı olan yüzde 50'yi bulmasını hedefliyoruz’’ diye konuÅŸtu.Özel markalı ürünlerin doÄŸru bir model olduÄŸunu kaydeden Egesel, ‘‘Çünkü hedeflediÄŸimiz kaliteyi piyasanın en iyi firmalarıyla çalışarak kendi markamızla üretiyoruz ve yüzde 30-40'lara varan fiyat avantajlarıyla satıyoruz’’ dedi. Ä°ÅŸi doÄŸru yapan bakkal her zaman kazanır 150 markete sahip Diasa'nın Genel Müdürü olduÄŸunu ama hálá alışveriÅŸlerini bakkaldan yaptığını kaydeden Ömer Egesel, ‘‘Çünkü eve gittiÄŸim saatlerde sadece bakkallar açık oluyor’’ dedi. Egesel, ÅŸunları söyledi: ‘‘İşini doÄŸru yapan bakkallar her zaman kazanır. Bir kere bakkaların çalışma saatleri çok esnek. Bizim kapalı olduÄŸumuz saatlerde hizmet veriyorlar. DiÄŸer taraftan kiÅŸisel kontak kuruyor ve evlere servis yapabiliyorlar.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!