GeriEkonomi Reklam ve kampanya tedavisi piyasaları canlandırıyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Reklam ve kampanya tedavisi piyasaları canlandırıyor

1994'de yaşanan krizden sonra tarihinin en büyük krizlerinden birini yaşayan otomobil sektörü de, durgunluğu aşmak için kampanyalara hız verdi. Otomobilciler ‘‘sıfır faizli kredi’’ ve ‘‘Taşıt Alım Vergi farkı bizden’’ kampanyalarıyla piyasayı hareketlendirmeye ve satışları artırmaya çalışıyorlar.

Son yılların en büyük durgunluğuna karşı reklam ve kampanya silahını elinden bırakmayan firmalar durgunluğu aşmaya başladı. Başta dayanıklı tüketim malları ve otomobil olmak üzere pek çok sektörde satışlar normale dönüyor. Piyasalarda son yılların en büyük durgunluğunu aşmak için önce ‘‘Sıfır faiz’’ diyen beyaz eşya üreticileri, peşin fiyatına uygun taksitli satışlara devam ederken, son olarak da bir ürün alana ikincisini bedava vermeye başladılar.

Beyaz eşya sektöründe yaşanan yoğun rekabet, ürünlerin özelliklerinin yanı sıra ürüne verilen garanti, satış sonrası servis, düzenlenen kampanyalar ve uygun ödeme koşullarını da beraberinde getiriyor.

KİM NE YAPIYOR?

VESTEL: Vestel Dayanıklı Tüketim Malları Pazarlama A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Ziya Öztürk, 1999 yılında 1997 satış rakamının aşılmasının güç olduğunu belirterek, beyaz eşya pazarının bu yıl 3 milyon 850 bin adet seviyesinde kalacağını tahmin ettiklerini söyledi. Vestel'in düzenlediği kampanyada televizyon alan herkes Vestel uydu alıcı setine, buzdolabı veya derin dondurucu alanlar da yanında Vestel halı yıkama makinesine ücret ödemeden sahip oluyor. Ayrıca şubat ayı boyunca Vestel çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, halı yıkama makinesi ve klima alan herkese, Turkcell hattı dahil Ericsson 628 marka cep telefonu hediye ediliyor. Vestel, ‘‘Boş yere aferin demiyoruz’’ kampanyasında da tüm ürünlerini peşin fiyatına 10 aya varan taksitlerle ön ödemeli olarak sunuyor.

ARİSTON: Ariston'un yeni kampanyasında, Ariston marka çamaşır makinesi alanlar bir de yanında 98 milyon liralık Indesit marka derin dondurucunun sahibi oluyor. Ariston, granit desenli no-frost buzdolabı satın alan müşterilerine de 139 milyon liralık indesit derin dondurucuyu hediye ediyor. ‘‘Biz beyaz eşya üreticisiyiz ve kampanyamızda bir beyaz eşyaya yine beyaz eşya veriyoruz’’ diyen Ariston yetkilileri, tüketiciye yönelik başka kampanyaların da süreceği mesajı veriyorlar.

BEKO: Beko'nun kampanyasında ise Seran fırın alan herkes, 21 milyon 500 bin liralık Uprigh elektrikli süpürgeye 5 milyon lirayla sahip olabiliyor. Bunun dışında Beko müzik setleri peşin fiyatına 6 ay taksitle satılırken, Beko ürünleri 12 aya varan taksitlerle ve uygun ödeme koşulları ile satılıyor. Bilgisayar, süpürge, küçük ev aletleri, dikiş makineleri peşin fiyatına taksitle satılırken, Nofrost buzdolabı veya camaşır makinesi alanlar da yanında Motorola Cep telefonu sahibi oluyor.

ARÇELİK: Arçelik çamaşır makinesi, buzdolabı ve klimada ‘‘Erken Seçim Kampanyası’’ düzenliyor. Peşin fiyatına 10 taksitte ön ödemeli seçilen ürünler Haziran ayında müşterilere teslim ediliyor.

BOSCH: Bosch'un ön ödemeli kampanyasında, buzdolapları, derin dondurucular, çamaşır makineleri, fırınlar, set üstü ocak ve klimalar sabit fiyat garantisiyle uygun taksitlerle sunuluyor.

CEP TELEFONLARI

Beyaz eşya üreticilerinin çoğu müşterilerine cep telefonu hediye etmeyi tercih ediyor. Bu beyaz eşya satışlarını daha da artırırken, buna paralel olarak cep telefonu satışları da artıyor. Arçelik, Beko ve son olarak da Demirdöküm Motorola cep telefonlarını tercih ediyor. Bu kampanyaların da etkisiyle Motorola'nın Türkiye distribütörü Ünitel eylül, ekim, kasım, aralık aylarındaki cep telefonu satışlarıyla GSM pazarında ikinci marka oldu. 1998'de 250 bin adetin üzerinde cep telefonu satışı gerçekleştiren Ünitel, 1999 yılının satışlar açısından çok daha iyi geçeceğini vurguluyor. Beyaz eşya üreticilerinin büyük bir çoğunluğu ise Turkcell hatlı Ericson cep telefonlarını tercih ediyor.

Otoda vergiler şirketten

1994'de yaşanan krizden sonra tarihinin en büyük krizlerinden birini yaşayan otomobil sektörü de, durgunluğu aşmak için kampanyalara hız verdi. Otomobilciler ‘‘sıfır faizli kredi’’ ve ‘‘Taşıt Alım Vergi farkı bizden’’ kampanyalarıyla piyasayı hareketlendirmeye ve satışları artırmaya çalışıyorlar.

FORD: Ford Transitlerde şubat ayı boyunca Taşıt Alım Vergisi, Çevre Koruma Fonu ve Bandrol fiyat artışlarını Ford Otosan karşılıyor.

RENAULT: Renault'larda peşin alımlarda kasko bedavayken vergi artışı da yok. Taksitle alımlarda ise 24 aya kadar vade ve düşük faiz uygulanıyor.

NISSAN: Nissan otomobiller de sıfır faiz avantajıyla sunuluyor.

SEAT: Seat otomobillerde peşin alımlarda kasko bedavayken, taksitli satışlarda 7 aya kadar sıfır faiz uygulanıyor.

MITSUBISHI: Mitsubishi L200'lerde klimalı modelde klima bedelini karşılarken, klimasız modelde vergilerin toplamını karşılıyor. Çift kabin klimalı ve klimasız modeller için geçerli olan bu kampanyada yine taşıt alım vergisi, çevre koruma fonu, 8 yıllık eğitime katkı fonu, bandrol, trafik sigortası, tescil masrafları Mitsubishi tarafından karşılanıyor.

FORD: Ford Fiesta, Ford Ka'lar 9 aya kadar yüzde 0 faizle satılıyor. Ford Mondeo ve Ford Escort modellerinde de farklı kredi limitleri ve faiz oranları uygulanıyor.

CITROEN: Citroen'de vergi farklarını tüketiciye ödetmiyor. Şubat ayı boyunca devam eden kampanyada vergi farkları Citroen tarafından karşılanıyor.

HONDA: Honda Civicler, 1.5 milyarlık kredilerde 6 ay vadeli ve sıfır faizle satılırken, 5 milyarlık kredilerde de 12 ay vade ve düşük faizle satılıyor.

OPEL: Opel Vectra, 18 aya kadar sıfır faizle ya da milyara varan avantajlarla müşterilerine sesleniyor.

MAZDA: Mazda da müşterilerine yüzde sıfır faizle 6 taksit ya da peşin fiyatına 24 aya varan vade imkanları sunuyor.

PEUGEOT: Peugeot otomobillerde uygun kredi olanakları ve 15 aya kadar sıfır faiz imkanıyla satılıyor.



Borsada kolay işlem ve düşük komisyon için tıklayın

False