Reklam harcamaları 1 milyar doları aştı

Güncelleme Tarihi:

Reklam harcamaları 1 milyar doları aştı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 26, 1997 00:00

Haberin Devamı

Reklamverenler Derneği, Türkiye'deki Net Reklam Harcamaları Araştırması'nın tamamladı. Dernek tarafından Arthur Andersen'a başlatılan araştırma, 1993-1994 ve 1995 yıllarını kapsıyor. Bu araştırmaya göre, net reklam harcamaları 1993 yılında 1 milyar 52 milyon dolar, 1944'de 625 milyon 572 bin dolar 1995'de 785 milyon 93 bin dolar olarak gerçekleşti.

Reklamverenler Derneği Başkanı Gündüz Özdemir, 1994 krizinde 1993 yılına göre dolar bazında yüzde 40 düşen reklam harcamalarının, 1995 yılında bir önceki yıla göre yüzde 25 arttığını söyledi. Özdemir, ‘‘1996 yılında reklam harcamalarının 94 krizi öncesi rakamlarına ancak ulaştığını varsayarsak, 97 yılı harcamalarının 1 milyar doları çoktan aştığını ifade etmekte zorlanmıyoruz’’ dedi.

480 ŞİRKETİ KAPSIYOR

Reklamverenler Derneği, 1996 yılı verilerine önümüzdeki Mart ayında 1997 verilerini Temmuz ayına kadar ve bundan sonra da her yılın verilerine bir sonraki yılın ilk üç ayında açıklayacak.

Yıllardır reklam harcamalarının tahminlere dayalı veya brüt rakamlara göre ifade edilmesi nedeniyle Türkiye'deki net reklam pastasının büyüklüğü konusunda resmi veriler bulunmuyordu. Reklamverenler Derneği'nin buradan yola çıkarak hazırlattığı araştırmada, 480 reklamveren çerçevesinde üç yılın reklam harcamaları sektörlere ve mecralara göre analiz edildi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!