Reklam bilincimiz yüksek

Güncelleme Tarihi:

Reklam bilincimiz yüksek
Oluşturulma Tarihi: Ekim 29, 1998 00:00

Haberin Devamı

Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) tarafından Gallup'a yaptırılan ‘‘Tüketici alışkanlıkları’’ konulu bir araştırma, Türkler'in gelişmekte olan ülkeler arasında reklam konusunda yüksek bilince sahip olduğunu ortaya koydu.

Merkezi New York'ta bulunan ve 90 ülkede araştırmalar yapan ajansın; Azerbeycan, Türkiye, Kazakistan, Estonya, Romanya, Ukrayna ve Mısır gibi gelişmekte olan ülkelerde yaptığı araştırmadan ilginç sonuçlar çıktı. Araştırmada, 14 ülke vatandaşına reklamların tüketici üzerindeki etkileri konusunda sorular soruldu. 11 başlıkta belirlenen sorulara tüketicilerin verdiği yanıtlar reklama en sıcak bakan tüketicilerin Mısır'da, en soğuk bakanların ise Rusya'da yaşadığını gösterdi. Türk tüketiciler ise, reklamın tüketici tercihleri ve medya üzerindeki etkileri konusunda verdikleri dengeli yanıtlarla bilinçli tüketici imajı çizdiler. Yapılan araştırmadan çıkan en ilginç sonuç, Türkler'in reklamların tüketicilerin beklenti ve değişiklik ihtiyaçlarını karşılamadığı yolunda eğilim belirtmesi oldu.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!