GeriEkonomi Pepsi: Türkiye bizim Orta Asya'daki üssümüz
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Pepsi: Türkiye bizim Orta Asya'daki üssümüz

Abone Olgoogle-news

Pepsi Cola Başkan Yardımcısı Massimo d. Amore, Türkiye, New York'taki merkezimize doğrudan bağlı. Türkiye, bizim için sadece Avrupa'nın en büyük pazarı değil, aynı zamanda Orta Asya'daki üssümüz'' dedi. Amore, son iki yılda Türkiye'de 250 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirtti.

PEPSİ Cola'nın dünya satışlarına yön veren Başkan Yardımcısı Massimo d. Amore, Orta Asya'daki yönetim üssü olarak belirledikleri Türkiye'ye, geçtiğimiz iki yılda 250 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını söyledi. Geçen yıl Çorlu'da Avrupa'nın en modern üretim ve şişeleme tesislerini hizmete açtıklarını hatırlatan Amore, bu tür yatırımların devam edeceğini belirtti. Amore, Türkiye'nin Pepsi Cola açısından sadece Avrupa'nın en büyük pazarı değil, aynı zamanda Orta Asya'nın merkezi olduğunu vurguladı.

Pepsi Cola Başkan Yardımcısı Massimo d. Amore, şöyle konuştu:

‘‘Türkiye genç nüfusu, hızlı büyüme potansiyeli ile kendine özgü bir ülke. Türkiye, ayrıca çok büyük deneyim sahibi olduğumuz bir ülke. Bu nedenlerle Türkiye'nin Pepsi organizasyonu içerisindeki yeri bambaşka. Türkiye potansiyeli ve deneyimi ile bölgesinin merkezi. Bütün Türki Cumhuriyetler ve Ortadoğu operasyonlarımızın merkezi Türkiye. Türkiye, New York'taki merkezimize direkt bağlı. Orta Asya operasyonlarımızda muhatabımız Türkiye. Azerbaycan operasyonumuzun tümü Türkiye'den yönetiliyor. Önümüzdeki aylarda, Kazakistan'ın başkenti Almatı'da açacağımız fabrikanın çalışmaları da Türkiye üzerinden yürüyecek.’’

TÜRKİYE GÖZDE PAZARIMIZ

Türkiye'nin Pepsi Cola'nın 5 büyük pazarından birisi olduğunu kaydeden Amore, bu nedenle Türkiye ile Pepsi merkezi arasında direkt ilişki olduğunu ve Pepsi üst düzey yöneticilerinin sık sık Türkiye'yi ziyaret ettiğini söyledi.

Pepsi Cola'nın Türkiye'de Fruko Meşrubat ve Pazarlama Şirketi ile kurduğu ortaklık nedeniyle bu şirketin Yönetim Kurulu üyesi olduğunu belirten Amore, şöyle devam etti: ‘‘Türkiye'de Fruko ile ortaklık yapmaktan çok mutluyuz, son derece uyumlu ve verimli bir iş ortaklığımız var. Bu ortaklık her geçen gün yeni alanlarda gelişiyor. Türkiye'de yatırımlarımızı arttırarak devam ettireceğiz.’’

Pepsi Cola'nın yaza girerken Türk tüketiciye sürprizler yapacağını belirten Amore, tanınmış yıldızları Türkiye'ye getirmeye devam edeceklerini söyledi. Amore, ‘‘Türkiye'de Pepsi Cola, Light Pepsi, Seven Up gibi uluslararası markalarımızın yanısıra, Yedigün, Fruko gibi ulusal markalarımız ve Tamek meyve suları gibi çok tutulan bir çeşidimiz var. Türkiye'deki portföyümüzden çok memnunum’’ dedi.

Massimo d. Amore, ayrıca Türk Futbol Federasyonu'na, Milli Takım Teknik Direktörü Mustafa Denizli'ye ve Milli Takım oyuncuları, Ogün, Okan, Ümit, Tayfur, Ahmet Dursun ve Ümit Koca'ya sponsor olduklarını, Türk futboluna böyle bir destek verdikleri için son derece mutlu olduklarını söyledi.

Tarihte ilk kez böyle bir olayı gerçekleştirdiklerini belirten Amore, ‘‘Reklam ve tanıtım bütçesinden Türk Milli Takımı'na destek verdiğimiz için son derece mutluyum. Bu bizim için çok gurur verici bir olay, Haziran ayında başlayacak Euro 2000 finallerini heyecanla bekliyorum’’ dedi.

Coca Cola ile birleşmeyiz

DÜNYADA devam eden birleşme rüzgarlarının Coca Cola ile Pepsi Cola'yı etkileyip etkilemeyeceği sorusuna ise Pepsi Cola Başkan Yardımcısı Massimo d. Amore, şöyle cevap verdi: ‘‘Coca Cola ile birleşmeyi düşünmüyoruz. Biz markamızdan iş olanaklarımızdan ve ortaklarımızdan memnunuz. Bizim 2 ayrı firma olarak kalmamız daha iyidir. Coca Cola yerine Türkiye'de Fruko Grubu ile olduğu gibi, bölgesel işbirlikleri yapmayı tercih ederiz.’’

False