Patronu TOKİ’yi ‘model’ gördü halka açılıp uydukent kuracak

Güncelleme Tarihi:

Patronu TOKİ’yi ‘model’ gördü halka açılıp uydukent kuracak
Oluşturulma Tarihi: Ekim 18, 2010 00:00

Halka açılmak için gün sayan Emlak Konut GYO, İstanbul’un trafik sorununa uydukentler ile çözüm arayacak. Emlak Konut GYO’nun Genel Müdürü Murat Kurum, “Yeni ulaşım aksları üzerinde yeni uydukentler yaratmaya devam edeceğiz” dedi. TOKİ’nin Emlak Konut GYO’nun önünde önemli bir model olduğunu vurgulayan Kurum, “Türkiye’de mortgage oturmadı ancak TOKİ modeli işliyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

TOPLU Konut İdaresi’nin (TOKİ), hisselerinin yüzde 99’una sahip olduğu Emlak Konut GYO, halka açılmak için gün sayıyor. “İstanbul için yapacak çok şeyimiz var, bir kenarından başladık” diyen Emlak Konut GYO Genel Müdürü Murat Kurum, trafik sorununun da uydukentlerle çözüleceğini belirtti. Uydukentlerin yeni ulaşım askları üzerinde de oluşturulması gerektiğini dile getiren Murat Kurum, “İnsanları şehrin içinde değil şehrin dışında da refah düzeyi yüksek yerlerde yaşatmak gerekiyor. Biz bunun için çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Bu projelerimizi en yakın zamanda sunacağız” dedi. TOKİ’nin Emlak Konut GYO’nun önünde önemli bir model olduğunu vurgulayan Murat Kurum, “TOKİ modelini yurt dışında uygulamak için idaremize geliyorlar. Türkiye’de mortgage sistemi ABD’deki gibi oturmadı ancak TOKİ modeli işliyor” diye konuştu.
Merkezler kaydırılmalı
Emlak Konut GYO’nun kâr etmesi gereken bir kurum olduğunu ancak amaçlarının sadece kâr etmek olmadığını belirten Murat Kurum, şunları söyledi: “Yeni uydukent projelerini İstanbul dışına da yaymalıyız. Portföyümüzdeki İstanbul, İzmir, Ankara, Tekirdağ ve İzmit’te bulunan 5 milyon metrekarelik arazilerinde yeni projeleri hayata geçireceğiz. Yeni ulaşım aksları üzerinde yeni uydukentler yaratmaya devam edeceğiz. Küçük şehirler yapmalıyız. Emlak Konut GYO bunu sağlayabilir. Özel sektörün de yapması lazım, bizim de. İnsanları bir yerden bir yere taşımakla sorunlar çözülmüyor, onlara ihtiyacı olduğu yerde çözüm bulmak gerekiyor. Yeni bölgeler yaratarak insanlara orada iş imkanı vereceksiniz, konutunu ve okulunu yapacaksınız. Artık İstanbul’a kimse gelmez. Bu şekilde merkezler de kaymaya başlayacak.”
Borsa da büyüyecek
Halka arz hazırlıkları hakkında da bilgi veren Murat Kurum, “Emlak Konut GYO’nun yüzde 25’ini halka açıyoruz. İnşaat sektörünün borsada derinlik kazanması açısından çok önemli. Kasım ayı sonunda da ilk süreci tamamlamış olacağız. GYO’lar içerisinde en büyük halka arz olacak. Türkiye’de yapılmış halka arzlar içinde de ilk 5’e girecek. Borsada inşaat sektörünün temsil ettiği yüzde çok küçük. İnşaat sektörünün Türkiye’nin büyümesine yüzde 20 katkı sağladığını düşünürsek, ülkedeki büyüme borsaya da yansıyacak ve yatırımcıların da ilgisi artacak” diye konuştu. Kurum, hedeflerinin dünyadaki ilk 10 GYO arasına girmenin olduğunu da vurguladı.
TOKİ modeli işliyor
Emlak Konut GYO’ya yurt dışından da ilgi olduğunu ifade eden Murat Kurum, şunları anlattı: “Kurban Bayramı’nda road show yapacağız. ABD’den Birleşik Arap Emirlikleri’ne Avrupa’ya kadar gidebileceğimiz tüm ülkelere gideceğiz. Bu ay ön talep toplayacağız. TOKİ, yurt dışından da ilgi görüyor. TOKİ Emlak Konut GYO’nun önünde önemli bir model. TOKİ modelini yurt dışından gelip inceliyorlar. Türkiye’de mortgage sistemi ABD’deki gibi oturmadı ancak TOKİ modeli işliyor.”

Haberin Devamı

Tuzla’da proje çıkmadan almaya gelenler oldu

Haberin Devamı

TUZLA’DA alt ve orta gelir grubuna hitap eden 6 bin konutluk proje üreteceklerini hatırlatan Murat Kurum, “Anadolu yakasında TOKİ’nin uyguladığı Kayabaşı ölçeğinde bir proje yok. Kayabaşı’nda satışa çıktığımızda Anadolu yakasından bile gelip konut aldılar. Anadolu yakasında da bu ölçekte projeye ihtiyaç var. Bu ay ihalesi yapılacak ve ihalelerin tamamlanmasının ardından kampanya süreci başlayacak. Daha satışa çıkmadan ciddi bir talep aldık. TOKİ’ye ve bizim ofisimizi ‘ne zaman satılacak başvuralım’ diye arayanlar oluyor. Hatta başvurmaya gelenler de oldu” diye konuştu. Anadolu yakasında Tuzla’nın dışında projelendirdikleri bir yer olmadığını ifade eden Kurum, Sultanbeyli’de de arazilerinin olduğunu kaydetti.

Haberin Devamı

Seyrantepe’ye 600 yataklı eğitim hastanesi yapılacak

MURAT Kurum, son dönemde ihalelerini yaptıkları 46 dönümlük Seyrantepe arazisi ve Ayazağa’daki 240 dönümlük arazinin yanında 600 yataklı bir eğitim hastanesi yapılacağını belirterek, şöyle konuştu: “O bölgeye baktığımızda Türk Telekom Arena stadı bulunuyor. Seyrantepe arazisinde bir proje yapılacak, Ayazağa’da 4-5 bin konutluk proje olacak. 600 yataklı hastane de eklenince o bölge ciddi bir cazibe merkezi olacak. Araştırma hastanesinde sağlıkla ilgili her türlü ihtiyaç karşılanabilecek ve güvenli bir yaşam alanı olacak. O bölge kendiliğinden gelişim gösterecek.”

Ağaoğlu Bahçelievler’de 62 milyon dolara arsa aldı

Haberin Devamı

AĞAOĞLU Şirketler Grubu, Net Holding’in Bomonti’deki arazisinden sonra Bahçelievler’deki Ateş Tuğla Fabrikası’nın arsasını Yalım Erez ve ailesinden satın alarak portföyüne kattı. Avrupa yakasında bir hafta içinde ikinci araziyi satın alan Ağaoğlu Şirketler Grubu’nun Bahçelievler’de aldığı konut imarli arazi toplam brüt 42 bin metrekarelik büyüklüğe sahip. Ağaoğlu, My City Bahçelievler projesinin yakınında bulunan arazi için 62 milyon dolar ödedi.

Eylülde konut fiyatları en çok Bursa’da arttı

GARANTİ’nin desteğiyle Reidin.com tarafından hazırlanan Reidin.com Emlakendeks’in Ekim 2010 raporuna göre, Bursa satılık konut fiyatlarındaki metrekare başına yüzde 0.60’lık değer artışıyla, Eylül ayında konut fiyatlarının en fazla yükseldiği il oldu. Bursa’da metrekare satış fiyatı 909 TL’den 914 TL’ye yükseldi. Bir önceki aya göre konut satış fiyatlarında yüzde 0.47 oranında düşüş yaşanan Antalya ise konut fiyatlarının en çok değer kaybettiği il oldu. Antalya’da metrekare satış fiyatı 827 TL’den 823 TL’ye indi. Adana, Ankara, İstanbul ve İzmir’de konut satış fiyatları sırasıyla yüzde 0.29, yüzde 0.48, yüzde 0.46 ve yüzde 0.09 oranında artarken, Kocaeli’nde yüzde 0.35 oranında azaldı. İstanbul’da ise satılık konut fiyatları açısından bir önceki aya göre en çok değer artışı yaşanan ilçe yüzde 2.12 artışla Ümraniye olurken, en çok değer kaybı yaşanan ilçe ise yüzde 2.14 azalışla Beylikdüzü oldu.
İstanbul’da kira arttı
Kira değerleri incelendiğinde, metrekare kira değeri 6.74 TL’den 6.79 TL’ye çıktığı İstanbul, yüzde 0.72’lik artışla kiraların en fazla yükseldiği şehir oldu. Antalya ise yüzde 0.54 oranındaki düşüşle, bir önceki aya göre kiraların en fazla değer kaybettiği il olurken, Antalya’da metrekare kira değeri 3.84 TL’den 3.82 TL’ye indi. Rapor, Eylül ayında bir önceki aya göre konut kira değerleri açısından en çok değer artışı yaşanan ilçenin İzmir Çiğli, en çok değer kaybeden ilçenin ise İstanbul Sultanbeyli olduğunu gösterdi.

Haberin Devamı

Soyak Siesta’da faiz yüzde 0.79’a düştü

SOYAK’ın İzmir’de hayata geçirdiği Soyak Siesta’da faiz oranı 120 ay vade için yüzde 0.79’a düştü. Kampanya kapsamında yüzde 5 peşinat ile aylık 690 TL’den başlayan taksitlerle konut sahibi olunabiliyor. Soyak Siesta’da  1+1, 2+1 ve 3+1 tipteki daire seçenekleri bulunuyor. Soyak Siesta, İzmir çevre yoluna direkt bağlantı, metro ve alışveriş merkezlerine yakınlığı ile de daire sahiplerinin yaşamlarını kolaylaştırıyor.

Sinpaş GYO’nun yüzü Emel Sayın ve Tülin Şahin oldu

SİNPAŞ GYO’nun, yeni kampanyası ‘Tarihi Fırsat’ın reklam yüzleri Emel Sayın ve Tülin Şahin oldu. Reklam filminde iki ismin şöhret olma yolunda hayatlarında yakaladıkları fırsata vurgu yapılarak, Sinpaş GYO’nun 84 ay vadeli kampanyasının da hayatta bir kez karşılacak fırsat olacağına dikkat çekiliyor. Bosphorus City projesini tanıtan ilk film, Emel Sayın’ın evinde, bir belgeselde hayatını anlatır gibi, yaşamı boyunca önüne çıkan en önemli fırsatı anlatırken başlıyor. Aqua City 2010 projesi için çekilen filmde Tülin Şahin, kendisini bir alışveriş merkezinde keşfeden fotoğrafçı sayesinde girdiği modellik yarışmasını anlatıyor. Sinpaş GYO İletişim & Reklam Koordinatörü Barış Ekinci, “Reklam filmi için Emel Sayın ve Tülin Şahin’i seçmemizin nedeni her ikisinin de kendi alanınında başarılı isimler olmaları ve kariyerlerine, bizim de reklam filmimizin ana teması olan, önlerine çıkan kaçırılmayacak fırsatla başlamış olmaları” dedi. Çekimleri 2 gün süren ve setinde 40 kişilik ekibin çalıştığı reklam filmini Barış Kaya çekti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!