Özel stratejilerle yeni pazarlara

Güncelleme Tarihi:

Özel stratejilerle yeni pazarlara
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 05, 2018 22:12

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, dijitalleşmenin önde olduğu, finansmana erişimin kolaylaştığı ve özel stratejilerle yeni pazarlara açılacakları yeni dönemin şifrelerini açıkladı. Bakan Pekcan, desteklerin ve mevzuatın çağın gereklerini uygun yenileceğini vurguladı.

Haberin Devamı

TİCARET Bakanı Ruhsar Pekcan, yeni sistemde bakanlıkların birleşmesiyle beraber Türkiye’nin ihracat atağının devam edeceğini dile getirerek, “Etkin ve ülkelere özel stratejilerle yeni pazarlara gireceğiz. Bu kapsamda Çin, Latin Amerika, Hindistan, Meksika ve Afrika gibi potansiyel pazarlara yöneleceğiz” dedi. Pekcan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’ne geçişle iki köklü bakanlık olan Ekonomi ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın tek bir çatıda birleştirildiğini hatırlattı. Ticaret Bakanlığı’nın bu yeni düzlemde proaktif stratejiler izleyerek, Türkiye’nin önünü açmak ve ülke ekonomisinin gelişimini hızlandırmak için çalışacağını vurgulayan Pekcan, stratejiyi şöyle anlattı:

35 TİCARET MERKEZİ
- Hedefimiz yüksek gelirli ülkeler sınıfına yükselmek. Bu vizyonun mihenk taşı yüksek katma değerli, teknolojiye, tasarıma ve markalaşmaya dayalı ihracattır. Biz geleceğin sektörlerine yatırım yapmak zorundayız.

Haberin Devamı

- Türkiye’nin ihtiyaç duyduğu ve küresel ekonomide öne çıkan sektörleri özellikle destekleyeceğiz. Bunun içinde yazılım, yapay zeka gibi yüksek teknoloji içeren ve daha fazla katma değer sağlayan alanlarda yeni nesil ihtisas serbest bölgeleri kuracağız.

- İhracat atağımız devam edecek. Etkin ve ülkelere özel stratejilerle yeni pazarlara gireceğiz. Bu kapsamda Çin, Latin Amerika, Hindistan, Meksika ve Afrika gibi potansiyel pazarlara yöneleceğiz. Bu coğrafyalardaki tüketicilerin ‘Made in Turkey’ yazısını görmelerini istiyoruz.

- Ortadoğu ve Kuzey Afrika’daki yatırım ve ticaret fırsatlarının yakından takip ederek,  Türk firmalarının bu coğrafyalarda başarılı girişimlerde bulunmalarını destekleyeceğiz.

- Ticaret hacmini artırmak için potansiyel pazarlarda 35 yeni Ticaret Merkezi açacağız.

Yeni dönemde ticarette dijitalleşmeyi ve e-ticareti ön plana alacaklarını bildiren Pekcan, e-ticarete konu ürünlerde “Türk malı” imajının korunmasına yönelik uygulamaları da geliştirecek-lerinin altını çizdi. Çalışmaları gerçekleştirirken en iyi uygulama örneklerini takip edeceklerini, STK’lerle ve özel sektörle istişareler yaparak adımlarını doğru ve etkili atacaklarını vurgulayan Pekcan, “Yolumuz uzun ama ilk adım ihracatla başlıyor” dedi.

 

Haberin Devamı

FİNANSMANA ERİŞİM KOLAYLIĞI
BAKAN Pekcan, Ticaret Bakanlığının, üreticinin, esnafın ve ihracatçının finansmana daha kolay erişiminin sağlanması için yenilikçi yaklaşımlar ortaya koyacağını bildirdi. Pekcan, “Eximbank enstrümanlarının çeşitlendirilmesi ve derinleştirilmesi gündemde olacak. Küçük esnafa ve KOBİ’lere sağlanacak finansal desteklerde de yenilikçilik ve sürdürülebilirlik ilkeleri ön planda tutulacak” diye konuştu.

 

GIDADA ARZ TALEP DENGESİ ÖNLEMİ
TİCARETİN kolaylaştırılması stratejisini hayata geçireceklerini belirten Pekcan, başta yaş sebze ve meyve olmak üzere tüm gıda ürünleri ticaretinde arz ve talep dengesini sağlayıcı tedbirler alacaklarını ifade etti. Pekcan, “Türkiye’de her yıl milyarlarca liralık sebze ve meyvenin çöpe gittiği gerçeğini göz önünde bulundurursak, yeni dönemde temel hedefimiz zayiatı en aza indirmek olacak” dedi. Pekcan, gümrük kontrollerinde tüm laboratuvar işlemlerini tek noktada birleştireceklerine dikkati çekerek, “Böylelikle Türkiye’yi ticaretin en kolay ve en güvenli şekilde yapıldığı dünyanın sayılı ticaret merkezlerinden biri haline getireceğiz” diye konuştu. 

 

Haberin Devamı
 

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

BAKMADAN GEÇME!