Özel markalı ürün sektörü buluşuyor

Güncelleme Tarihi:

Özel markalı ürün sektörü buluşuyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 20, 2015 14:33

Perakende sektörünün önemli isimlerinin konuşmacı olarak katılacağı ve deneyimlerini paylaşacağı zirvede sektörle ilgili gelişmeler kapsamlı bir şekilde değerlendirilecek.

Haberin Devamı

Özel Markalı Ürünler Tedarikçileri Derneği (PLAT) tarafından düzenlenen etkinlik üretici, tedarikçi ve alıcılarla sektörün diğer temsilcilerini bir araya getirecek. 22 Ekim 2015 Perşembe günü Ataşehir Marriott Hotel'de gerçekleşecek olan “Private Label Zirvesi”ne sektörün duayen isimleri de katılarak deneyimlerini ve görüşlerini katılımcılarla paylaşacaklar.

UZMANLAR SUNUM YAPACAK
PLAT Yönetim Kurulu Başkanı M. İmer Özer’in açılış konuşmasıyla başlayacak olan zirvede BİM İcra Kurulu Üyesi ve COO’su Galip Aykaç, CarrefourSA CEO’su Mehmet Nane ve Pazarlama ve Marka Danışmanı Didem Moralıoğlu konuşmacı olarak yer alacak. Perakende sektörünün tanınmış uzman ve girişimci isimlerinden Ataman Özbay da “Müthiş Bir Girişimcilik Hikâyesi” başlıklı bir sunum yapacak. Toplantıda ayrıca Nielsen Araştırma Şirketi tarafından, “Türkiye’de Private Label” sunumu gerçekleştirilecek ve Dünya Bilardo Şampiyonu Semih Saygıner, “Masamda Birikmiş Hikâyeler” başlıklı bir gösteri yapacak.

ÜRÜNLERİN TÜKETİMİ ARTIYOR
Zirve ile ilgili bir açıklama yapan PLAT Yönetim Kurulu Başkanı M. İmer Özer şunları söyledi:
“Private Label olarak bilinen özel markalı ürünler Avrupa’da ve diğer gelişmiş ülkelerde önemli pazar paylarına sahipler. Türkiye’de de bu ürünlerin tüketimi istikrarlı ve güçlü bir şekilde artıyor. Ucuz fiyatla yüksek kalite sunan bu ürünler tüketiciler ve perakende kuruluşları tarafından her geçen gün biraz daha benimsenirken, pek çok KOBİ için önemli bir faaliyet ve istihdam alanı sunuyor. Private Label zirvesinde sektördeki gelişmeleri ve sorunları çok değerli isimlerle birlikte ele alacağız ve sürdürülebilir büyümenin yollarını tartışacağız”

Türkiye’de özel markalı ürünlerin pazar payı hızla büyüyor
Avrupa’da ciro payı yüzde  30,6 düzeyinde olan özel markalı ürünlerin Türkiye’deki tüketimi de hızla artıyor. Türkiye’de özel markalı ürünlerin 2012 yılında yüzde 13,5 olan toplam ciro payı, geçen yılsonu itibarı ile yüzde 15,3’e çıktı. 2015 yılının ilk 6 ayında ise bu pay sigara ve alkol hariç yüzde  15,9 oldu.

Yapılan araştırmalar tüketicinin bu ürünleri tercih etmesinde ucuz fiyatların önemli rol oynadığını, ancak yükselen kalite faktörünün de giderek daha fazla önem kazandığını gösteriyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!