Otomotivin tohumlarını biz attık üretimimiz yılda 1 milyona çıkacak

Otomotivin tohumlarını biz attık üretimimiz yılda 1 milyona çıkacak

Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, Tofaş’ın Fiat, Peugeot ve Citroen için hayata geçirdiği Minicargo projesinin ürünü Fiat Fiorino’nun özel ayrıcalığı olduğunu söyledi.

İstanbul Ticari Araçlar ve Yan Sanayi Fuarı’ndaki Fiat Fiorino tanıtımına katılan Koç, "Türk otomotiv sektörünün tohumlarını biz attık. 2010’da yıllık üretimimiz 1 milyon adede çıkacak" dedi.

KOÇ Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, Türk otomotiv sektörünün tohumlarını kendilerinin attığını belirterek, "Bu anlamda beni bugüne kadar en çok heyecanlandıran proje, temelleri 30 ay önce atılan Minicargo oldu" dedi. Türk otomotiv sektörünün gelişmesi için üzerlerine düşeni layıkıyla yerine getirmeye çalıştıklarını kaydeden Koç, 2010 yılına kadar 1 milyon adet araç üretmeyi planladıklarını belirtti.

39 YIL ÖNCE YOLA ÇIKTIK: Koç, Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Ticari Araç İthalatçıları Derneği (TAİD) ve Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) işbirliği ile düzenlenen İstanbul Ticari Araçlar ve Yan Sanayi Fuarı’nda (C.V. İstanbul) gerçekleştirilen Fiat Fiorino’nun tanıtım toplantısına katıldı. Tofaş’ın Fiat, Peugeot ve Citroen için Bursa’da 380 milyon Euro’luk yatırımla hayata geçirdiği Minicargo projesinin ürünü olan Fiat Fiorino’nun kendisi için özel bir ayrıcalığı bulunduğunu söyleyen Koç, şöyle konuştu: "Türk tüketicisinin otomobil konusundaki ihtiyaçlarına yanıt vermek amacıyla kurulan ve isminde Türk ibaresini gururla taşıyan Tofaş, İtalyan Fiat’la birlikte 39 yıl önce yola çıktı. Giderek dinamik bir ülke haline gelen Türkiye son yıllarda otomotivde yüksek üretim kalitesi ile önemli bir üretim merkezi konumuna yükseldi. Koç Topluluğu olarak bu noktada en gurur duyduğumuz husus Türk otomotiv sektörünün tohumlarının topluluğumuz tarafından atılmış olmasıdır."

ÜRETİMİN YARISI KOÇ’UN: Koç, otomotiv sektörüne olan inançları ve doğru ortaklıkları ile hiç ara vermeden gerçekleştirdikleri yatırımlar sayesinde bugün bu tabloyu paylaşabildiklerini ifade ederek, bu başarıda ortaklarıyla gerçekleştirdikleri işbirliğinin de büyük payı olduğunu ifade etti. Koç, "Minicargo ve Linea gibi projeler hedeflerimizi yükseğe taşımak için bizi cesaretlendiriyor" dedi. Fiorino’nun 30 aylık bir çalışmanın ürünü olduğunu belirten Koç, "31 Mart 2005’te proje imza töreninde ilk duyurusunu yaptığımız Minicargo projesi açıkçası beni bugüne kadar en çok heyecanlandıran proje. Topluluk olarak 2006’da Türkiye’nin hem otomobil üretimin, hem ihracatının yüzde 45’ini gerçekleştirdik. Koç Topluluğu olarak çok daha iddialı hedeflerimiz var. 2010 yılına kadar 1 milyon adet otomobil üretmeyi planlıyoruz" dedi.

ELEŞTİRMEYİN, FARK YARATTIK:Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) ve Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Turgay Durak ise, sektörün dış açık yarattığı şeklindeki eleştirilere yanıt verdi. Durak, bu yıl iç pazardaki daralmaya rağmen üretimin 1.2 milyon adede ulaşacağını belirterek, şunları söyledi: "20 milyar dolarlık ihracatla Türkiye ihracatının 5’te 1’ini yaparken, yıl sonunda 4.5 milyar dolar dış ticaret fazlası yaratacağız. ’Otomotiv sanayi için denir ki ’katma değer üretmiyor. İhraç ettiklerinden daha fazlasını ithal ediyorlar.’ Bu, karşılıklı atışma halinde devam eder. Bu yıl vardığımız noktada 17 üretici ve yan sanayici olarak 20 milyar dolar ihracat, 15 milyar dolar ithalat gerçekleştireceğiz. Biz, hiç olmazsa tartışma olmayacak şekilde diyoruz ki ’5 milyar dolar artı verdik.’ Bu iyi bir şey."

Uyduyla kaçak yakıtı izleyen tankeri istedi

FIAT Fiorino’nun lansman toplantısından sonra Koç Topluluğu’na ait markaların standlarını da gezen Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, Otakar’ın uydudan kaçak yakıt takibi yapabilen tankerine ilgi gösterdi. Türk mühendisleri tarafından geliştirilen tanker hakkında Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç’ten bilgi alan Koç, "Bunlardan Opet’te de var mı? Yoksa hemen alalım" dedi. En son teknoloji ile geliştirilen TÜV onaylı sistem sayesinde tankerlerin elektronik olarak mühürlenmesini sağlanırken, GPS üzerinden araçlar tarafından akaryakıt istasyonlarına ne kadar yakıt sevk edildiği gerçek zamanlı olarak takip edilebiliyor. Böylece kaçak yakıt sevkıyatının önüne geçilebiliyor.

Vali, VIP’den vazgeçti 18 kişilik midibüs aldı

7-11 Kasım’da ODD’nin CNR’de düzenlediği bu ayın ilk ticari araç fuarında VIP minibüs pazarlığı yapan İstanbul Valisi Muammer Güler, VIP minibüs yerine 18 kişilik midibüs aldı. Citroen’in Türkiye temsilcisi Bayraktar Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, TÜYAP’taki ikinci fuarda şu açıklamayı yaptı: "Fuarın ardından Vali’ye telefon açıp VIP Jumpy’i hediye etmek istedik. Ancak kendisi hediye kabul edemeyeceğini, belki indirim yapılabileceğini söyledi. Ama daha sonra VIP minibüsten vazgeçip valilik için 18 kişilik Jumper isimli midibüs’ü istedi. Bizde valiliğe indirimli fiyatla aracı verdik."

Tofaş’ın üçüzleri 18.400 bin YTL’ye önce Türkiye’de

TOFAŞ’ın Fiat ve PSA Grubu için ürettiği üçüz Minicargo projesinin ürünleri de Türkiye’de ilk kez TÜYAP’ta düzenlenen ticari araç fuarında sergilendi.

Fiat’ın Fiorino, Peugeot’nun Bipper, Citroen’in ise Nemo ismini verdiği yeni modeller 3 Aralık’tan itibaren ilk önce Türkiye’de piyasaya çıkıyor.

Fiat Fiorino’un benzinli modelinin satış fiyatı 18 bin 400 YTL’den başlarken, multijet dizel versiyonunun fiyatı 21 bin 400 YTL olarak açıklandı.

Türkiye’de sadece dizel versiyonu satacak Citroen’in Nemo modelinin fiyatı 21 bin 410 YTL. Peugeot Bipper’in ise Citroen gibi sadece dizel versiyonunun Türkiye’de satılacağı ve fiyatının Nemo’yla aynı olacağı kaydedildi.

Başbakan’a verdiğimiz sözü 6 yıl erken gerçekleştirdik

TURGAY Durak, otomotiv sanayinin elde ettiği sonuçlara göre daha yüksek katma değer yaratacak bir yapıya kavuştuğunu belirterek özellikle son yıllarda büyük gelişme gösteren tasarım ve Ar-Ge çalışmalarının etkisine dikkat çekti. Otomotiv sanayinin sürdürülebilir küresel rekabet gücünün geliştirilmesi amacıyla sürdürdüğü yeni yatırımlar ile Ar-Ge ve tasarım çalışmalarının şeffaf, kıyaslanabilir, sonuçları ölçülebilir ve daha yaygın ve etkili teşviklerle desteklenmesini zorunlu gördüğünü ifade eden Durak, "Küresel ortaklarımızın ve yeni yatırımcıların girişimleri artık en az rakip ülkelerdeki düzeyde vergisel teşviklerle özendirilmeli ve yeni üretim yatırım projelerinin mutlaka ülkemize yönlendirilmesi sağlanmalı" diye konuştu. Durak, 4 yıl önce bir toplantıda Başbakan’a 10 yıl içinde 1 milyon adetlik üretime ulaşma sözü verdiklerini, ancak bunu 4 yılda başardıklarını belirterek, "Kimse bunu düşünemezdi" dedi.

Kutup Yıldızı’na global oyuncu olunca ulaşacağız

TEMSA Genel Müdürü Mehmet Buldurgan, öncelikli hedeflerinin bölgesel güç olmak olduğunu söyledi. TÜYAP’ta düzenlenen CV İstanbul Ticari Araçlar Fuarı’nda konuşan Buldurgan, otomotivde global oyuncu olmayı Kutup Yıldızı’na ulaşmaya benzetti. Buldurgan, "Bu hedefe ulaşabilmek için bölgesel güç olmak şart. Mısır’da 2008’in ilk çeyreğinde başlayacak üretimiz ile dünya çapında global oyuncu olma yolundaki ilk adımımızı atacağız. Mısır’da yaptığımız üretimin yüzde 75’ini bölge ülkelerine ihraç edeceğiz. Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Körfez ülkelerine buradan satış yapacağız." Buldurgan, Japon Mitsubishi’den çok sey öğrendiklerini, ancak sonrasında Temsa markasını yarattıklarını vurguladı. Temsa’nın global oyuncu olma sürecini anlatan Buldurgan, "Önce Belçika’da bir şirket kurup yurtdışı pazarlara açıldık. Arkasından Gebze Ar-Ge merkezini açtık. Son olarak da Mısır’da üretim için harekete geçtik. Yılbaşında oradaki inşaatımız bitecek. Dünya çapında bir oyuncu olmak için önce bölgesel güç olmak gerekiyor" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası: