Otomobilli saadet zinciri kırıldı

Güncelleme Tarihi:

Otomobilli saadet zinciri kırıldı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 02, 2001 00:00

DÜZENLEDİĞİ kampanyalarla, 7 milyar liralık araçları sözleşme oyunları yaparak, 25 milyar liraya satma becerisini gösteren Ulusal Otomotiv'in oluşturduğu saadet zinciri, sonunda kırıldı. Geliştirdiği yöntemlerle tefecileri bile kıskandıran Ulusal Otomotiv, araçlarını teslim edemediği müşterilerinin peş peşe başlattıkları haciz işlemleri yüzünden çareyi tasfiyede buldu.Tasfiye işlemlerine başlayan Ulusal Otomotiv, düzenlediği son kampanyalarda müşterilerinden 2.5 trilyon lira toplamasına rağmen, 1500 aracın teslimatını gerçekleştiremedi. Ulusal şimdi, bu 2.5 trilyon liralık borcu, elindeki müşteri senetleriyle karşılamaya çalışıyor.SÖZLEŞME OYUNUDüzenlediği kampanyalarda tüketicilere cazip taksit seçenekleri sunan Ulusal Otomotiv, sözleşmelere otomobillere yapılacak zamlar, ‘‘ilk aylarda altıda bir oranında taksitlere yansıtılacak’’ diye madde koyuyordu. Ancak, yapılacak bu zamların taksitlere oransal mı, yoksa parasal mı yansıtılacağına değinilmiyordu. Yapılan zam kaç liraysa, bunun altıda biri aylık takside otomatik olarak ekleniyordu.Bunun sonucunda, 118 milyon lira olan aylık taksit, sekizinci ayda 6 kat birden artarak, 689 milyon liraya ulaşıyordu. Bu da, 3 milyar 174 milyon lirası peşin ödenen 7 milyar 379 milyon liralık bir aracın fiyatını 36 ayda 25 milyar 156 milyon liraya çıkarıyordu.Böylece, kullandırılan 4 milyar 205 milyon liralık kredi, 36 ay sonra Ulusal'a 22 milyar lira olarak geri dönüyordu.ZİNCİR KOPUNCAAncak, Ulusal'ın foyası ortaya çıkınca, kampanyaya katılan müşteriler, araçları almaktan vazgeçip, yatırdıkları paraları geri istedi. Böylece, otomobilde oluşturulan saadet zincirinde kopmalar başladı. Araç almaktan vaz geçip, parasını geri isteyenlerin sayısı, son düzenlenen kampanyalarda, 1500'e ulaştı. Bu 1500 müşterinin 2.5 trilyon liralık alacaklarını tahsil edebilmek için peş peşe haciz işlemi başlatması, Ulusal Otomotiv'i tasfiyeye götürdü.Arkadaşımız Zeliha Aslan, otomobil sahibi olma hayalleri suya düşen müşterilerin başvurusu üzerine gitiği Ulusal Otomotiv'in Beşiktaş'taki Merkezi'nde boşaltma işlemleriyle karşılaştı. ‘‘Kiralık’’ tabelalarının asıldığı binada sadece, paralarını kurtarmaya çalışan kampanyazedelerle hacizlerden arta kalan eşyaları taşıyan personel bulunuyordu.SENET 2003 YILINAUlusal Otomotiv'in yetkilileri, 1500 müşterisine olan 2.5 trilyon liralık borcu, daha önce teslim edilen araçlara karşılık aldıkları vadeli senetlerle ödemeye çalışacaklarını söylediler. Yetkililer, ‘‘Alacaklarımız uzun vadeli, borçlarımız ise kısa. Bunların parasını ödememiz gerekiyor. 4 ayda 2 trilyon 300 milyar liralık ödeme yaptık. Müşterilerimize olan borcu azalttık. Kalanları da diğer müşterilerimizin senetleriyle kapatmaya çalışıyoruz. Ancak senetlerin vadeleri 2003 yılına kadar uzadığı için almak istemiyorlar. Oysa bunlar sağlam senetler. Aracını daha önce teslim alanlar bu senetleri ödemek zorunda. Çünkü araç şirketimiz üzerine kayıtlı. Üstelik biz bu senetlerle borç kapatırken vade farkını da hesaplayıp ilave ederek vermeye çalışıyoruz’’ dediler.Digitürk'ün yayın sistemi ‘‘önce öde sonra izle’’DİGİTÜRK, abonelik ücretini her ay peşin olarak alıyor. Okuyucularımızın izlemedikleri yayının bedelinin önceden tahsil edilmesiyle ilgili başvurularını ilettiğimiz Digiturk yetkilileri, ‘‘Bu bir üyelik sistemi. Aidat sistemimiz, yayına başladığımız tarihten bu yana hep aynı. Her ayın 3'ü hesap kesim tarihimiz. Hesap ekstrelerinde de geçmiş ayda izlenen film ya da maçların ücretleriyle bir sonraki ayki 10 milyon lira olan abonelik bedeli yer alıyor. Sonuçta abonelerimiz her ay yeni bir ürün satın alıp kullanıyorlarmış gibi düşünmeliler. Digitürk aboneliğini iptal ettirmek istedikleri tarihte de ücretini peşin ödedikleri için bir ay sonra iptallerini gerçekleştiriyoruz’’ dediler.Hatalı lastikler iki ayda toplanacakFORD, üretim hatası tesbit edilen Firestone marka lastikleri Türkiye'de iki ay içerisinde toplayacak. Okuyucularımızdan Serdar Yardakul'un başvurusuyla ilgili görüştüğümüz Ford yetkilileri, Firestone marka lastiklerin değişiminin bütün dünyada bir yıl süreceğini belirterek, ‘‘Türkiye'de de iki ay içerisinde kampanya dahilindeki bütün lastiklerin değişimi yapılacak’’ dediler.Ford, tam 100 yıldır ürettiği araçlarda Firestone marka lastik kullanıyordu. Ancak, 2000 ve 2001 yıllarında üretilen Explorer jiplerdeki lastiklerin üstüste hatalı çıkması üzerine Ford, araçlardaki 13 milyon lastiği geri çekmişti. 2.1 milyar dolara malolan bu operasyondan sonra da artık araçlarında Firestone marka lastik kullanmayacağını açıklamıştı. POSTA KUTUSUREYHAN ÖNOĞLU'nun arızalanan saatini Seiko onardı.SİNAN ALPER'in arızalı klimasını Frigidaire onardı.OĞUZ ALP ANSEL'in arızalanan cep telefonunu Alcatel yenisiyle değiştirdi. OSMAN ÖZSOY'ın kredi kartıyla yaptığı alışverişten kazandığı uçuş millerini Garanti Bankası, hesabına ekledi.VESİLE EJDER'in ayağı kırılan masasını Bahriye Mobilya onardı.AHMET AKOL'un hesabında fazladan görülen borç bakiyesi YKM tarafından iptal edildi.SANİYE KALKAN'ın arızalı cep telefonunu Ericsson onardı.HÜSEYİN ÇOLAK'ın yakası solan gömleğini Sıla Mağazası değiştirdi.ENDER AKIN'ın dikiş hatası bulunan pantolonunu Cemre Mağazası değiştirdi.ÜNER ÇAĞLAR'ın arızalı klimasını Arçelik onardı.ADNAN TUNÇDAMAR'ın arızalı cep telefonunu Başarı Elektronik değiştirdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!