Oto satışları 80 bini zor bulacak

Güncelleme Tarihi:

Oto satışları 80 bini zor bulacak
Oluşturulma Tarihi: Ekim 14, 2002 01:48

Otomobil pazarında geleneksel olarak yıl sonunda yaşanan hareketliliğe rağmen, toplam satışların 2002 sonunda 85 bin adeti bulması bile zor görünüyor. Ocak-eylül aylarında otomobil satışları eylül ayında yaşanan artışa rağmen 54 bin 400 adette kaldı.

Eylül, son 9 ayın en fazla otomobil satılan üçüncü ayı oldu. Eylül'de toplam 8 bin 800 adet otomobil satıldı. Daha önce mayıs ve temmuz ayları yılın en fazla otomobilin satıldığı aylar olmuştu. Mayıs'ta 9 bin adet ve temmuzda 9 bin 800 adet otomobil satışı gerçekleşmişti. Ocak-eylül döneminde en düşük otomobil satışı gerçekleşen ay ise 600 adetle ocak olmuştu.

Son üç ayda satışların eylül ayı gibi devam etmesi halinde, toplam satışların 81 bin adetlerde kalması bekleniyor. 2002 yılının başlarında, otomobil pazarının yıl sonunda 85 bin adetler seviyesinde gerçekleşeceği tahmin ediliyordu. Ancak, Irak operasyonu ve erken seçim gibi nedenlerle oluşan belirsizlik ve güvensizlik ortamının son üç aylık dönemdeki satışları nasıl etkileyeceğini görmeden bir tahmin yürütmek mümkün değil. Son üç ayda yaşanacakların otomobil satışlarına olumsuz yansıması halinde, toplam otomobil pazarının 80 bin adetin altında kalması bile mümkün görünüyor.

Toplam pazardaki satışlar da son yılların en düşük seviyesinde... 2002 yılının Ocak ayında toplam pazarda 2 bin 396 adetle durma noktasına gelen pazar, daha sonra artış gösterdi. Ancak, 2002 Eylül ayında ulaşılan pazar düzeyi, son 16 yılın en düşük değerini gösteriyor. Ocak-eylül aylarında toplam pazarda 107 bin 900 adet araç satıldı.

Alfa Romeo 147 Türkiye'de

ALFA Romeo'nun 2001 yılında Avrupa'da yılın otomobili seçilen modeli 147, Türkiye'de satışa sunuldu. 2001 yılının Mayıs ayından itibaren Alfa Romeo'nun Türkiye distribütörlüğünü üstlenen Tofaş, bayi ve servis ağını yeniden yapılandırdıktan sonra yeni modellerin ithalatına başladı. Türk otomobilseverlerin beğenisine sunulan Alfa 147'nin en önemli özelliği tasarımında 1949 yılının çizgilerini taşıması. Alfa 147, ön panelinde hemen dikkati çeken büyük ve karakteristik radyatör ızgarasıyla, Alfa Romeo efsanesini yaratan ‘‘Villa D'Este’’nin nostaljisini günümüze taşıyor. Alfa 147, ilk etapta 1.6 litre 120 beygir ve 2.0 litre 150 beygirlik benzinli Twin Spark olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile satışa sunulacak. Alfa Romeo 147, kendi sınıfında direksiyondan kumanda edilebilen (sequential) şanzımana sahip ilk otomobil olma özelliğini taşıyor. Alfa 156'da kullanılan Selespeed otomatik şanzıman, 2.0 litrelik alfa 147'lerde de yer alıyor. Alfa 147 Progression versiyonunda 6 havayastığı, ABS, EBD, ASR, MSR, hafif alaşımlı jant, yol bilgisayarı, CD çalar, Alfa 147 Distinctive versiyonunda ise bunlara ilave olarak çift bölge otomatik klima, radyo kumandalı deri direksiyon, cruise control gibi birçok donanım standart olarak yer alıyor. Alfa 147, 34 milyar 250 milyon liradan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

Daihatsu Sirion büyükleri aratmıyor

DAIHATSU'nun geçen yıl yenilenen yüzüyle tanıttığı Sirion modeli, 2003 yılı ekim ayında Türkiye'de dünya ile aynı zamanda satışa sunuldu. 1.3 litrelik 102 beygir gücündeki motorla ithal edilen Sirion'un satış fiyatı 21.2 milyar liradan başlıyor. Antalya'da düzenlenen test sürüşüyle deneme imkanı bulduğumuz Daihatsu Sirion'un en dikkat çeken özellikleri tasarımı ve küçük bir otomobilden beklenmeyen performansı...

Önden bakıldığında Mini Cooper'u anımsatan bir tasarıma sahip Sirion'un sportif hatları dikkat çekiyor. Ön spoyler, yan ve arka eteklikler ve arka spoyler araca daha sportif bir görünüm kazandırırken, ön tarafta büyük farlar, krom ızgara, krom görünümlü tampon ve kapı kolları şık bir hava veriyor.

Sportif hava, otomobilin iç mekanında da devam ediyor. Spor direksiyon simidi, beyaz zemin üzerine kırmızı gösterge tablosu, koltuklar, otomobilin sportif karakterini ön plana çıkarıyor. Ancak, direksiyon ayarının olmaması, sürücünün en uygun sürüş pozisyonunu bulmasını engelliyor. Her ne kadar, koltuk ayarıyla bunu yapmak mümkün olsa da, sınıfındaki rakiplerle karşılaştırıldığında, bu özelliğin olmaması bir dezavantaj.

Sirion'un en dikkat çeken özelliği ise 1.3 litrelik 102 beygir güç üreten motorunun performansı... Sirion'un bu özelliği, yolda kendini gösteriyor. Otomobilin hafifliği de göz önüne alındığında, 1.3 litrelik motorlar arasında şu anda piyasadaki en güçlü motorun Sirion’da olduğu ortaya çıkıyor. Bu motorun 100 km'de ortalama yakıt tüketimi ise 6.3 litre. Tüketim şehir içinde ise 7.3 litreye kadar çıkabiliyor.

Düz ve otomatik vites seçenekleri ile ithal edilen Sirion modelinin otomatik vites versiyonunda, YRV modelinde de kullanılan ‘‘Steershift’’ bulunuyor. Düğmeye basıp ‘‘Steershift’’ özelliği aktif hale getirildiğinde, direksiyonun üzerinde bulunan eksi ve artı tuşları ile vites değiştirmek mümkün oluyor. Bu özellik daha hızlı ve seri şekilde vites değiştirme imkanı sunuyor. Vites değişiklikleri sarsıntısız şekilde gerçekleşiyor.

CMS'nin Avrupa satışları yüzde 10 artacak

TÜRKİYE'den şimdiye kadar ki en büyük katılımın gerçekleştiği 2002 Automechanika Fuarı'nda özel standı ile yeralan CMS Jant ve Makine Sanayii A.Ş. satışlarını yüzde 10 artıracak bağlantılar gerçekleştirdi. Türk otomotiv sektörünün yanı sıra, dünya otomobil devlerine de hizmet veren CMS'nin Yönetim Kurulu Üyesi Ünal Kocaman, 2003 yılı için Avrupa'nın büyük jant dağıtıcısı ve pazarlama firmalarından birkaçıyla önemli bağlantılar sağladıklarını söyledi. CMS'nin fuara kurulduğu yıllardan beri katıldığını açıklayan Kocaman, ‘‘Bu yılki fuarda rakiplerimizin ve pazarın durumu hakkında daha net bilgiler ve yeni bir vizyon edindik. Bu vizyon ışığında kendi üretimlerimizi teknoloji ve verimlilik açısından bir değerlendirmeye tabi tutarkan kuşkusuz, yeni müşteri ihtiyaçlarına yönelik atılımlarda da bulunacağız’’ dedi. Bu yıl toplam 159 bin kişinin ziyaret ettiği fuara, 70 ülkeden 4 bin 291 firma katıldı. Fuarda, servis ve tamirhane ekipmanları, servis istasyonu ekipmanları, otomobil yedekparça, çevre koruma, motor ticareti için servisler gibi konularda hizmet veren 176 Türk şirketi de katıldı.

Lexus, Tom Cruise ile başrolü paylaştı

YÖNETMENLİĞİNİ Steven Spielberg'in üstlendiği, başrollerinde ise Tom Cruise’un oynadığı ‘‘Azınlık Raporu’’ filminde, geleceğin futuristik otomobilleri rollerini iki farklı Lexus modeli üstlendi. Tom Cruise, filmde iki kişilik bir spor Lexus kullanıyor. 500 kilowatt gücündeki elektrik motoruna sahip 2054 yılının spor otomobili Lexus, gece görüş sistemi, lazerli sürüş kontrolü, sürücünün isteğine göre renk değiştirebilen gövde panelleri, DNA tarama sistemiyle kapılarını açma ve otomobili çalıştırma sistemi, sürücü sesiyle kumanda ve kendi kendine park edebilme, kaza önleme gibi gelişmiş teknolojilere sahip. Filmdeki bir diğer Lexus ise manyetik yollar üzerinde ilerleye, tüp şeklinde MAG-LEV isimli bir taşıt aracı.

Gerçek yaşamında da bir Lexus arazi aracı kullanan Steven Spielberg, bu nedenle yeni bilim-kurgu çalışması ‘‘Azınlık Raporu’’nda Lexus'u kullanmaya karar vermiş.

Volkswagen'den ‘aile otomobili’

VOLKSWAGEN'in ilk MPV aracı Sharan, yenilenmiş yüzüyle 2003 model olarak Türkiye'de satışa sunuldu. Sharan, geniş iç mekanı ve yüksek yolcu kapasitesi ile ideal bir aile aracı olma özelliğini taşırken, diğer yandan da çok yönlü kullanıma uygun olmasıyla dikkat çekiyor.

Comfortline ve Highline olmak üzere iki farklı donanım seçeneği bulunan Sharan'da, 150 beygirlik güç üreten 1.8 lt. turbo motor kullanılıyor. Sharan'da sürücü ve yolcu için ön, yan havayastıkları, EBD, ASR, EDL, ESP ve ABS gibi güvenlik ekipmanları standart olarak bulunuyor. Buzdolabı, ısıtmalı ön koltuklar, direksiyondan kumandalı radyo/teyp ve hız sabitleyici, park sensörü gibi özellikleri ile Sharan, lüks bir otomobil konforu sunuyor.

Bosch’dan 75’inci yıl kutlaması

BOSCH Türkiye, dizel sistemlerinin 75'inci yılını tüm dünya ile aynı anda kutluyor. ‘‘Dizel Günü’’ çerçevesinde Bosch Türkiye, Bursa'da bir toplantı düzenledi. Toplantıda, dizel sistemleriyle ilgili yapılan sunumların ardından, test sürüşleri yapıldı. 75 yıl önce Bosch, dizel enjeksiyon pompası ve enjektör memelerinin seri üretimini başlatarak bir ilke imza attı. Böylelikle Bosch, ticari araçlar, otobüsler ve binek araçlarda kullanılmak üzere düşük silindir hacimli, yüksek devirli dizel motorların üretimini mümkün kılan bir enjeksiyon sistemi sundu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!