Nisan'dan itibaren indirim kampanyaları beklemeyin

Güncelleme Tarihi:

Nisandan itibaren indirim kampanyaları beklemeyin
Oluşturulma Tarihi: Mart 25, 2009 12:07

Orka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, hazır giyimde son aylarda görülen indirim oranlarının bahar döneminde tekrarlanmayacağını savunarak, geleceğe yönelik iyimser beklentileri olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

 Orakçıoğlu, hazır giyim sektörünün geçen sezon elinde yüksek bir stokla krize yakalandığını, bunu eritebilmek ve nakit akışı sağlayabilmek için indirim kampanyaları düzenlediğini ifade etti.

Bu dönemde, daha önce görülmeyen oranda indirimlerin yapıldığını, bu süreçten tüketicinin karlı çıktığını dile getiren Orakçıoğlu, yeni sezondaysa firmaların daha planlı bir üretim yaptığını kaydetti.

Krizin verdiği etkiyle bu indirimlerin bir süre daha devam edebileceğini, ancak yeni koleksiyonların aynı indirimlerle piyasaya sürüleceğini sanmadığını kaydeden Orakçıoğlu, şöyle konuştu:
“Son dönemde özellikle ithal mal getirenlerin piyasadan çekildiği gözleniyor. Yerli firmaların da planlı ve öngörülü bir üretim yaptığını görüyoruz. Yeni sezonda indirim kampanyaları olacak, ama önceki sezondaki gibi yüksek stok nedeniyle panik havasında gerçekleşen agresif kampanyalar olmayacak.

İlkbahar-yaz sezonu içinde Mart ayı zor bir aydır. Bu süreci geçmek için Mart'ta da kampanyalar devam edebilir, ancak nisan ayından itibaren kimse eski indirimleri beklemesin.”

YERLİ MALI AVANTAJLI

Kurdaki gelişmeler nedeniyle ithal ürünlerin raflardaki konumunun kaybetmeye başladığını, yeni dönemde yerli markaların avantajlı hale geleceğini söyleyen Orakçıoğlu, yüksek döviz borcu bulunan ve ithalata dayalı çalışan işletmeler dışında yeni dönemde akıllıca bir planlama yapan firmaların bir adım öne çıkacağını kaydetti.

Geleceğe yönelik iyimser bir beklenti içinde olduğunu söyleyen Orakçıoğlu, şunları söyledi:
“Krizi sert bir viraja benzetirsek tekstil, bu viraja yavaş girdi. Küresel krizin etkilerini göstermesinden çok önce sektörümüzde zaten bir durgunluk vardı ve yatırımlar durma noktasına gelmişti. Ama diğer sektörlerde tersine bir gelişim oldu. Diğer sektörlerin krizle birlikte yaşadığı sorunları biz kriz öncesinden biliyordum. Bu durum sektörümüz için önemli bir avantaj olacak. Bu nedenle düşüş rakamlarına bakıldığında diğer sektörlere kıyasla daha düşük düzeyde olduğunu görülüyor.”

Kurların artışının hazır giyimdeki ihracatı doğrudan etkilemeyeceğini belirten Orakçıoğlu, Avrupa'ya ihracat yapan şirketler için avro-dolar paritesinin daha büyük öneme sahip olduğuna dikkati çekti.

Sektörün ihracatının yüzde 80'ini AB pazarına gönderdiğini, doların değerlenmesinin bu pazara mal satmayı zorlaştırdığını dile getiren Orakçıoğlu, sterlinin değer kaybıyla özellikle İngiltere pazarında sıkıntı yaşanacağını ifade etti.

Avrupa'daki büyük alıcıların artık stoksuz çalıştığını, sezon başında aldıkları test ürünlerine göre üretim yaptırmayı tercih ettiğini dile getiren Orakçıoğlu, bu sisteme ayak uydurabilen Türk tekstil firmalarının krizden güçlenerek çıkabileceğine işaret etti.

“REKABET ARTACAK”

Uzteks Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Uz ise iyi fiyatlandırma yapmayı başaranların, krizden en az etkilenen firmalar olduğunu söyledi.

Bu dönemde mevcut müşteriyi elde tutmanın büyük öneminin bulunduğuna dikkati çeken Uz, “Geçen dönemde yapılan yüzde 70'lere varan indirimler tüketicinin güvenini sarstı. 50 liraya aldığı bir malın 10 liraya satıldığını görünce tüketici hüsrana uğradı. Kriz bir anlamda fiyatların üzerindeki köpüğü aldı. Artık doğru fiyatı veren, tüketici güvenini önemseyen ayakta kalacak. Gelecek dönemde rekabetin daha fazla olacağı bir iç piyasa beklentisi içindeyiz” diye konuştu.

Firma olarak tüm ürünlerimizi 2003 yılındaki seviyesinde tutma sözü verdiklerini, kampanya dönemlerinde de yüzde 15'den fazla indirim yapmadıklarını dile getiren Uz, bu dönemi mevcut durumlarını muhafaza ederek geçmeyi başardıklarını kaydetti.

Haberin Devamı


Uz, ihracatta da kurların geldiği seviyenin fiyat vermeyi kolaylaştırdığını belirterek, başta İtalya olmak üzere Avrupa ülkelerine yaptıkları 12 milyon avroluk ihracatı bu yıl da korumayı hedeflediklerini söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!