Mercedes 0403 otobüs sahiplerine çağrı

Güncelleme Tarihi:

Mercedes 0403 otobüs sahiplerine çağrı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 22, 2001 00:00


Tüketici Hakları Derneği Başkanı Turhan Çakar, 1998 ve daha aşağı modeldeki Mercedes 0403 otobüs sahiplerini, otobüslerinin gerekli eksikliklerininin giderilmesi için Mercedes firmasına ivedi olarak başvurmalarını beklediklerini söyledi.

Bugün Ankara'da bir basın toplantısı düzenleyen Çakar, 1997 yılında yaşanan bir kaza sonucu 0403 Mercedes marka bir yolcu otobüsünde 49 kişinin diri diri yanarak can verdiğini hatırlattı.

Dernek olarak Mercedes aleyhine ''bir seri ayıplı malın toplatılması'' yönünde dava açtıklarını, henüz bir karar verilmediğinikaydeden Çakar, Karapınar Asliye Ceza Mahkemesi'nin Mercedes Benz A.Ş.yetkililerini imalatını yaptıkları otobüslerdeki imalat hatasına rağmen bu araçları piyasaya sürerek ''dikkatsizlik, tedbirsizlik, meslekte ve sanatta acemilik nedeniyle ölüme sebebiyet vermek'' suçundan yargılanmaları gerektiğine hükmederek sanıkları Ağır Ceza Mahkemesi'ne sevkettiğini anlattı.

Bağımsız mahkemelerin ve onların onurlu yargıçları hakkında asılsız görüşleri ileriye sürenlerin o mahkeme ve o yargıçtan bir gün adalet istemek zorunda kalabileceğini belirten Çakar, ''biz tüketiciler olarak her zaman bu onurlu mücadelede adil ve yansız mahkemelerin ve onurlu yargıçlarının yanında olacağımızı vurguluyor. Ayrıca her gün yüzbinlerce vatandaşımızın can güvenliğini tehlikeye atmanın, hiçbir kişi, zümre, kurum ve kuruluşun haddi olamaz'' dedi.

Çakar, mahkemeye sunulan yasal bilirkişi raporunda, ''yekpare bir bagaj elde etmek uğruna, ön tekerlek aksları önüne çift yakıt tankı yerleştirmek ve bunu hortumla birbirine bağlamak önden gelecek çarpışmalarda pimi çekilmiş bir el bombası niteliğindedir. Fransa ve bazı ülkelerde yapılan üretimlerde yakıt tankları arasındaki bağlantı mekanizmasına ilave sac yalıtımlı, farklı bir malzeme kullanıldığı'' ifadelerine dikkat çekti.

AVUKAT ATİLA KART...

Konya'daki kazada hayatını kaybedenlerin mirasçılarını temsil edenAvukat Atila Kart ise müvekkillerinin para peşinde olmadıklarını, sadece bu araçların toplanarak tamir edilmesi ve bir daha böyle bir kazanın olmamasını istediklerini anlattı.

Şirketin ODTÜ'lü bir başka heyete hazırlattığı alternatif raporun yasal olmadığını savunan Kart, bu heyetin başkanının da 1996 yılından buyana şirkete danışmanlık yaptığını öğrendiklerini ileri sürdü.

Mercedes'in uluslararası büyük bir firma olduğunu, çağdaş ve uluslararası normlara uygun üretim yaptığını belirten Kart, söz konusuotobüslerde güvenlik mekanizmasının yönetmeliğe aykırı olduğunu ve yakıt tanklarının ön tarafta ve yekpare olmamasının bir zaaf olduğunu anlattı.

Camların kırılması için çekiç bulundurulmamasının da bir eksiklik olduğunu ifade eden Kart, Avrupa'da Ford'un 10 milyon aracı geri çağırdığını, Chraysler firmasının da bütün araçlarını geri çağırma ve tazminat ödemeyle cezalandırıldığını söyledi.

Avrupa'da tüketici yolcu güvenliğinin en çok önem verilen unsur olduğuna dikkat çeken Kart, Türkiye'de de üretim hatası olmasına rağmen bunların önlenmesi yolunda hiçbir adım atılmadığından yakındı.

Gelişmiş ülkelerde bu işlemin 3-6 ayda sonuçlandığını, ancak 1997 yılındaki kazadan sonra 15-20 otobüsün yandığını belirten Kart, ''bizim tek istediğimiz 8 bin civarındaki bu otobüslerin belli bir program dahilinde hatalarının giderilmesi'' dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!