Mağazalara müzik satıyor

Güncelleme Tarihi:

Mağazalara müzik satıyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 10, 2016 21:43

Gül Gürer Alimgil, Moris Alhale ve Serkan Polat’ın 2009’da kurduğu SMG, başta perakende olmak üzere tüm işyerlerine ‘müzik ve anonslar’ için telif sorunu olmayan özel çözümler sunuyor. Firma 25 kişilik kadrosuyla bu yıl 5.5 milyon lira ciro bekliyor.

Haberin Devamı

‘MUSIC For Business’ sloganıyla yola çıkan SMG, ‘kamuya açık alanlarda (mağazalar ve iş yerleri) çalınan müzik eserlerinin telif hakları sorununa bulduğu ‘teknolojik’ çözümle fark yarattı. Şu anda 300’ün üzerinde markanın 8.500 mekanına müzik ve anons içeriği üretip yayınlayan SMG, geçen yıl 4.6 milyon lira olan cirosunun bu yıl 5.5 milyon lira olmasını bekliyor. 25 kişilik istihdamı olan firmanın hedefi, yılda yüzde 30 büyümek ve sistemi komşu ülkelere de ihraç etmek. Şirketin yönetim kurulu başkanı Gül Gürer Alimgil şöyle anlatıyor, Moris Alhale ve Serkan Polat ile 2009’da kurduğu SMG’nin öyküsünü:

10 YIL İÇ MİMARLIK YAPTIM

“Avusturya Lisesi ve Mimar Sinan Üniversitesi iç mimarlık bölümü mezunuyum. Aynı alanda yüksek lisans da yaptım. Lise yıllarında ‘ders vererek’ para kazanmaya başladım. Bir dönem mobilya mağazam da oldu. Yeditepe Üniversitesi’nde iç mimarlık proje derslerinde öğretim görevlisi olarak çalıştım. Teknoloji alanında ‘mutlaka iş yapmalıyım’ diyordum ki İsrailli bir firma ile çalışırken bize ‘ekran yönetimi’ işinde çözüm ortaklığı önerdiler. Ben de bir şirkette profesyonel çalışan Moris Alhale ile tanıştım. Sonra; Türkiye’deki müzik meslek birliklerinin kurumlara ulaşma şekli, halka açık mekanlara müzik iletiminde yasal altyapı eksiklikleri ve mağazaların ‘müzik yayını’ konusunda çözüm üreterek iyi bir girişim olabileceği fikri ortaya çıktı. Moris de Serkan Polat ile eskiden tanışıyormuş ve yazılım konusunda birçok projede birlikte çözüm üretiyorlarmış. 2009’da üç ortak SMG’yi kurduk. 

Haberin Devamı

TELİF TOPLAYAMIYORLARDI

Meslek Birlikleri, halka açık mekanlarda çalınan eserlerin teliflerini toplayamıyordu. Perakende sektörü geliştikçe de mağazalarda müzik yayını işi büyüyordu. ‘Mağazada müzik çalmaya kim para öder’ sorusunun cevabı o zamanlar çok netti. Ancak kanunlar öyle demiyordu. Bütün meslek örgütleriyle anlaşma yaptık ve şarkıları çalacak mekanlar ile meslek birlikleri arasında kayıt altında bir sistem kurduk.  Yayınları, geliştirdiğimiz yazılımla ‘depola-çal yöntemiyle’ yaptırıyoruz. Müzik ile teknolojiyi birleştirdik. Müzik, bekleme müziği, anons, entegre ses-görüntü ve ekran yönetimi çözümlerimiz sayesinde markalar, müşterileriyle bağ kuruyor. Yayını, lisansı bize  ait yazılım üzerinden, firmaların kendi bilgisayarları veya SMG music-box üzerinden gerçekleştiriyoruz. Müşterilerimiz; alışveriş merkezleri, oteller, perakende satış noktaları, restoranlar, turistik tesisler, showroom’lar, sağlık merkezleri vb. iş yerleri.  

Haberin Devamı

İTÜ MEZUNU ‘DİJİTAL GÖRÜNTÜ’ UZMANI

SMG Yönetim Kurulu Üyesi Moris Alhale, 1982 doğumlu ve İTÜ Yönetim Bilişim Sistemleri mezunu genç bir girişimci. Aynı üniversitede işletme alanında yüksek lisans da yapmış. İş hayatına NGM firmasında, Türkiye’nin ilk digital signage (dijital görüntü yönetimi) projesinde yer alarak adım atan Alhale, “Serkan Polat’tan proje bazında destek alırdık. Gül Gürer Alimgil bize gelip fikrini anlatınca, ortak olup yola çıktık. Gül Hanım bize ‘liderlik’ etti ve girişimci olduk. Çünkü, kendisi çok çalışkan, titiz ve değerli iş tecrübesine sahip” diyor. 

ÜNİVERSİTEYİ YILLAR SONRA BİTİRDİM

SMG Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Serkan Polat, şöyle konuşuyor: “1974 doğumluyum. Uzun yıllar yazılım, donanım, network topolojisi, bilgi güvenliği, haberleşme teknolojileri, veri tabanı sistemleri, veri madenciliği ve büyük yazılım mimarisi tasarımları üzerinde çalıştım. Bir çok şirkette teknik mimar, tasarımcı, proje yöneticisi ve yazılımcı olarak görev aldım. Üniversiteyi aflardan yararlanarak bitirdim. Çünkü üniversiteye kayıt yaptırdıktan sonra okul yerine hep çalışmayı seçtim.”

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!