Mağaza doktoru bizim fiyatlara şaştı kaldı

Güncelleme Tarihi:

Mağaza doktoru bizim fiyatlara şaştı kaldı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 19, 1997 00:00

Haberin Devamı

Dünyanın 18 ülkesinde, 125'in üzerinde mağazaya danışmanlık yapan Joseph B. Siegel, Türkiye'deki mağazacılığı genelde ‘‘başarısız’’ buldu. Siegel, Türkiye'de mağazacılığın yanlış yolda ilerlediğini, böyle gitmesi halinde Türk üreticilerinin iki yıl içinde çıkmaza gireceğini öne sürdü. Türkiye'deki mağazalarda satılan ürünlerin fiyatları karşısında şaşkınlığını gizleyemeyen Siegel, Amerika ve Türkiye'deki fiyatları kıyasladığında Türkiye'yi çok pahalı bulduğunu söyledi. Siegel, ‘‘Güzel mağazalarınız var, fakat buralardan kimlerin alışveriş yapabildiğini merak ettim doğrusu’’ dedi. Siegel, pahalı ürünlerin bir özelliği olması gerektiğini vurguladı. Mağazacılık konusunda dünyaca ünlü firmalara danışmanlık yapan Siegel, Türkiye'deki mağazaları genelde başarısız bulurken, Vakko ve Vakkorama mağaza zincirini bu

değerlendirmenin dışında tuttu. Türkiye'deki mağazaların ilerlediği yolu doğru bulmayan Siegel, şöyle konuştu: ‘‘Türkiye'de yapılan yanlışların başında perakendecilik ile üreticiliğin bir arada yapılması geliyor. Amerika'da mağaza olayına yatırımı perakendeci yapar, Türkiye'de ise üretici yapıyor. Perakendeci istediği ürünü, istediği üreticiden almalı.’’

Türkiye'ye daha önce de birkaç kez gelen Siegel, aynı zamanda Taha Holding'in danışmanlığını da yürütüyor. Türkiye'deki danışmanlık hizmetlerini Soysal Eğitim Danışmanlık ile birlikte yürüten Siegel, mağazacılık konusunda şirketlere özel veya herkese açık genel seminerler veriyor. Siegel, bugüne kadar Boyner, Continent, Mudo, Quicksilver, Park Bravo, Vakko gibi firmalara mağazacılık konusunda seminer verdi.

Joseph Siegel'den mağazalara öneriler

Müşterilerinizi dinleyin.

Mağazanızda sadelikten vazgeçmeyin.

Ürün gruplarını kendi içinde kategorize edin ve aynı yerlerde sergileyin.

Seçenekleri abartmayın, 10-12'de sınırlı tutun.

İstenilen ürünü istediğiniz firmadan alma şansına erişin.

Beğenilen ürünlerin stoğunu fazla tutun.

Beğenilen modelleri her yeni sezonda ufak bir değişiklikle müşterilerinize yeniden sunun.

Yılda en az 6 kez sezon/ürün yenileyin. Bunun için uygun zamanlama 8 haftada bir. Yapabiliyorsanız 10 günde bir mağazanızı yenileyin.

Her yeni sezonda müşterinize mutlaka yeni ürün seçenekleri sunun.

Cüzdan, eşarp, çanta, takı gibi görünce akla gelen malları mağazanın girişine koyun.

Mobilya, gözlük, piyano, spor malzemeleri gibi önceden karar verilerek alınacak malları üst katlara veya daha uzak köşelere koyabilirsiniz.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!